וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

56 פתקים במכנסיים: סגן יו"ר קלפי מואשם בניסיון הטיית הבחירות לטובת הליכוד

22.9.2020 / 10:00

תושב פוריידיס נאשם בשלוש עבירות על חוק הבחירות ובשימוש במסמכים מזוייפים במהלך הבחירות לכנסת ה-22. מכתב האישום עולה כי אדם אלמוני נכנס לקלפי ביישוב ודרש מיתר העובדים לצאת לעדכון דחוף. באותה העת ניצל הצעיר את המצב והטיל עשרות מעטפות הצבעה חתומות - עד שנתפס

נתניהו: בקרוב ניכנס למו"מ כדי להקים ממשלה ציונית חזקה/סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ליר שפיגלר

כתב אישום הוגש אתמול (שני) נגד סאבר בוואכני, תושב פוריידיס כבן 20, בגין ניסיון להטות את בחירות מועד ב' לכנסת לטובת הליכוד. הצעיר מואשם בשלוש עבירות על חוק הבחירות וכן בשימוש במסמכים מזויפים. משפטו ייפתח בחודש ינואר.

תלונה במשטרה הולידה את החקירה, שהוטלה על מפלג ההונאות ביחידת המרכזית של מחוז חוף. החקירה בראשות רס"מ חיים יסקוביץ' הסתיימה בחודש ינואר, וככל הנראה מדובר בקצה של פרשייה שספק אם תיחקר עוד.

בוואכני, שהיה אז סטודנט, שימש ביום הבחירות ב-17 בספטמבר 2019, כסגן יו"ר קלפי 9 שהוצבה בבית הספר "א-סדיק" מטעם מפלגת הליכוד. מהתלונה שהתקבלה בוועדת הבחירות המרכזית עלה שבסמוך לשעה 20:30 הגיע לקלפי אדם עם תג שהציג את עצמו כעובד ועדת הבחירות. הוא דרש מהמזכיר השני, יו"ר הוועדה והמשקיפה של מרצ לצאת לצורך איזה עדכון דחוף לכאורה מועדת הבחירות המרכזית. אלא, שבוואכני וכמה אחרים נותרו בפנים עם האיש המסתורי, מאחורי הדלת שנסגרה.

לטענת הפרקליטות, בוואכני נותר בחדר הקלפי יחד עם הסדרן, נזמי אבו אל-היג'א ועם סגן יו"ר ועדת הקלפי, נמרוד קבסה, ותוך ניצול העובדה ששני מזכירי הקלפי ובעלי תפקיד אחרים נוספים היו בחוץ מאחורי הדלת הסגורה, הוא הטיל לתוך תיבת הקלפי כ-56 מעטפות הצבעה חתומות בחתימות מזויפות ובתוכן פתקי הצבעה.

מחסן ועדת הבחירות 2020 בשוהם, 12 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"הבחנתי בסאבר עומד מאחורי הפרגוד ועל השולחן היו ערימת מעטפות"/ראובן קסטרו

כשנדחפו חברי הוועדה העקשנים פנימה הם מצאו את בווכאני מאחורי הפרגוד, ובתלונה שנמסרה לאחר מכן תואר כי "עמדנו ליד הדלת. פתאום הבחנו שסגרו את הדלת. ביקשתי מהמשקיפה לפתוח והיא אמרה שלא נפתח, פתחתי בחוזקה אחרי כדקה והבחנתי בסאבר עומד עם מכנסיים מופשלות מאחורי הפרגוד ועל השולחן היו ערימת מעטפות שכנראה שלא נחתמו על ידינו והיו חתומות ומלאות".

בוואכני והאלמוני ברחו ולא שבו. הפרקליטות טוענת כי אם לא היו "מתגלים על חם" הייתה הטיית התוצאות בקלפי הזו גדולה יותר, וכי בוואכני ניסה להטיל לתוך תיבת הקלפי כ-230 מעטפות הצבעה חתומות נוספות בחתימות מזויפות, ובתוכן פתקי הצבעה - הכול על מנת שפתקי ההצבעה ייספרו יחד עם כלל הפתקים ששולשלו לקלפי ביום הבחירות, כדין. קרוב ל-300 המעטפות האלה משמעותיות ליישוב בו אחרי ניפוי הזיופים נמנו אז רק 138 קולות כשרים לליכוד.

שלטי בחירות, 8 באפריל 2019. ראובן קסטרו
נאשם שפעל להטות את הבחירות לטובת הליכוד/ראובן קסטרו

זה לא היה האירוע החריג היחידי שנרשם באותה הקלפי במהלך יום הבחירות. בשלב מסוים דיווח מפקח טוהר הבחירות למרכז השליטה של ועדת הבחירות המרכזית על כך שראה בקלפי מעטפות הצבעה חתומות, ובהן פתקים, מחוץ לתיבת הקלפי, והמשטרה הוזעקה למקום.

בסמוך לקלפי אך לא בתוך התיבה אותרו 156 מעטפות עם חתימות שנראות זהות, בכולן נמצאו פתקי הצבעה לטובת רשימת מרצ שהיו חתומות בדרך זהה ל-31 מעטפות חתומות שהיו בתוך תיבת הקלפי. נמצאו גם 74 מעטפות עם חתימות שנראות זהות, אך שונות מהמעטפות בהן נמצאו פתקי הצבעה לרשימת מרצ, שבכולן פתקים של הליכוד, 25 מהמעטפות החתומות בדרך זו נמצאו בתיבת הקלפי.

שבוע לאחר הבחירות, השופט חנן מלצר, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית, הורה בתום בדיקה על הפחתת 25 קולות מרשימות מחל בקלפי המדוברת ו-31 קולות מרשימת מרצ, תוך שציין כי "נוכח הראיות המנהליות שבפניי ובשים לב לממצאי ועדת הקלפי - שמצביעים על כך שמקורם של קולות אלו איננו בהצבעת בוחרים, אלא שהם הוכנסו לקלפי על ידי מאן דהוא".

מצדו של בוואכני לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully