וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ נתניהו שהפר בידוד הודה: "הייתי צריך להקפיד יותר"

עודכן לאחרונה: 21.9.2020 / 21:53

טופז לוק טען בשיחות סגורות כי ההנחיות שקיבל השתנו מספר פעמים אבל עם זאת היה צריך להקפיד על ההנחיות. "אני מתנצל שהפכו אותי לכלי ניגוח בראש הממשלה, אשלם מיוזמתי את הקנס". נתניהו התייצב לצידו: "כולם מתעוררים מול אדם אחד"

בווידאו: יועץ רה"מ נצפה בהפגנה למרות שאמור היה לשהות בבידוד/צילום: יואב גלסנר, עריכה: איתי עמרם

יועץ ראש הממשלה טופז לוק, שתועד אמש כשהוא מפר בידוד באזור ההפנה שנערכה בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, הביע הערב (שני) צער על הפרת ההנחיות, והודה בשיחות סגורות כי לא פעל כנדרש. "ההנחיות שקיבלתי השתנו מספר פעמים אבל עם זאת הייתי צריך להקפיד יותר", טען לוק. "אני מתנצל שהפכו אותי לכלי ניגוח בראש הממשלה, ובכל מקרה אשלם מיוזמתי את הקנס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בישיבת הממשלה להגנת יועצו שהפר את הבידוד כשהגיע לאזור ההפגנות שבקרבת המעון אתמול. "אני חושב שכולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות, להקפיד עליהן ולאכוף אותן בצורה שוויונית", אמר נתניהו. "רואים את זה בהנחיות על אכיפת ההפגנות".

לוק, כמו יתר חברי המשלחת שליוותה את ראש הממשלה לוושינגטון בשבוע שעבר, הונחה להיכנס לבידוד עד ליום שני או עד לקבלת תשובה של בדיקת קורונה שלילית. הערב הודיע משרד הבריאות כי תוצאות בדיקות הקורונה של כלל חברי משלחת ראש הממשלה שליליות ולכן כל מי שעמד במתווה ולא נדרש לבידוד משוחרר. עם זאת, מסרו כי מי שלא עמד בבידוד על פי החקירה האפדימיולוגית, ממשיך בבידוד עד להשלמת 14 יום.

טופז לוק בהפגנה בבלפור, 21 בספטמבר 2020. -, צילום מסך
תיעוד יועצי רה"מ טופז לוק ועופר גולן בהפגנה בבלפור, אמש/צילום מסך, -

עם זאת, הבהיר נתניהו כי "עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד, כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית. יהודים, ערבים ושמאל, ימין", הוסיף. נתניהו אמר את הדברים בתגובה לביקורת שהשמיעה השרה לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש-הכהן. "אני מודאגת מהדוגמה האישית שאנחנו צריכים לתת לציבור על ההנחיות שאנחנו מעבירים על עצמנו, על היועצים שלנו", אמרה פרקש-הכהן בישיבה.

היא הוסיפה כי "כשאני קוראת אייטמים וידיעות על יועצים כאלה ואחרים שמפרים בידוד, זה לא נכון לנו כממשלה וגם לא נותן דוגמה אישית בסדר הזה ופוגע באמון הציבור".

עוד בוואלה!

למרות שאמור לשהות בבידוד: יועץ התקשורת של נתניהו נצפה בהפגנה בבלפור

לכתבה המלאה

לוק תועד על ידי המפגינים בבלפור יחד עם יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, עופר גולן, ונטען כי השניים צילמו מפגינים נגד הגבלות הקורונה שהשתתפו בהפגנה, כדי "לבסס את הקמפיין השקרי והמסית של מפגינים 'מפיצי מחלות'", כך לפי ציוץ של תנועת קומי ישראל, ממארגני המחאה בבלפור.

‏מהליכוד נמסר כי "לוק הגיע לבצע בדיקת קורונה בירושלים, על פי ההנחיות שקיבל ממשרד הבריאות עם שובו מהמשלחת לוושינגטון, ולאחר מכן שב לביתו. בניגוד לפרסומים. עופר גולן לא נמצא בבידוד". יצוין כי מתחם הבדיקות בו נבדקו אתמול חברי המשלחת נמצא ליד משרד ראש הממשלה ולא ליד מעון ראש הממשלה שם לוק נצפה.

ראובן עזר. רונן חורש, לשכת העיתונות הממשלתית
"נקרא לסדר". היועץ המדיני של נתניהו ראובן עזר/לשכת העיתונות הממשלתית, רונן חורש

גם יועץ אחר של נתניהו, ראובן עזר, המשמש כיועץ מדיני לראש הממשלה, הפר את הנחיות הבידוד - זו הפעם השנייה בתוך שבוע. לאחר שבשבוע שעבר הפר עזר את הוראות הבידוד של משלחת ראש הממשלה בוושינגטוןו ננזף על ידי הממונים עליו, הוא יצא ביום שישי האחרון בבוקר מביתו במבשרת ציון לקניות, אף שהשבים מארצות הברית נדרשו בבידוד. בעקבות זאת, הוא ננזף פעם נוספת.

כאשר הגיע עזר לסופרמרקט, הייתה כל משלחת ראש הממשלה לוושינגטון תחת הנחיה של משרד הבריאות לשהות בבידוד עד יום שני או עד לשובה של בדיקת קורונה שנערכה להם אתמול במוצאי החג. ‏עדי ראייה שראו את עזר בסופרמרקט אישרו זאת לוואלה! News. במשרד ראש הממשלה אישרו כי עזר הפר את הנחיות הבידוד פעם נוספת ואמרו כי הוא "נקרא לסדר".

"התקיים בירור מול עזר", נמסר בהודעת המשרד, "הוא ציין כי הודעת משרד הבריאות על שינוי כללי הסגר ומעבר לבידוד הגיעה רק בשעת לילה מאוחרת ביום חמישי ולכן הוא לא התעדכן על ההנחיה החדשה, והוא מצר על כך. עזר נקרא לסדר על ידי הממונים עליו על מנת שמקרים כאלה לא יישנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully