וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוצות של 20 אנשים, עם מסיכות ושמירת מרחק: המתווה להפגנות בסגר

על פי ההנחיות שפרסמו משרדי המשפטים והבריאות בשיתוף משטרת ישראל, יותרו הפגנות בזמן הסגר בקבוצות מצומצמות, תוך שמירת מרחק ביניהן ובין מפגין למפגין. כמו כן, המפגינים יחוייבו בעטיית מסיכות. עם זאת, לא ננקב מספר מדוייק: "יש לשמור על מרחק סביר"

בווידאו: הפגנות המחאה בירושלים ובקיסריה/צילום: ניב אהרונסון, סאטווי ושי מכלוף, עריכה: שאול אדם

משרדי הבריאות והמשפטים יחד עם משטרת ישראל הודיעו היום (שישי) על מתווה שגיבשו להפגנות בתקופת הסגר. על פי ההנחיות שפורסמו, המפגינים יחוייבו להתחלק לקבוצות של 20 אנשים תוך שמירת מרחק בין הקבוצות, וכן לעטות מסיכות. כמו כן, הוחלט כי מארגני ההפגנות יחוייבו למנות סדרנים שיאכפו את שמירת הכללים.

"בראש ובראשונה, קיימת חובה לכך שכל אדם המשתתף בהפגנה יעטה מסכה כנדרש בחוק, ויעשה מאמץ מיוחד לשמור ולהקפיד ככל הניתן על כללי הריחוק החברתי", נכתב במתווה, כאשר הכוונה היא לשמירה ככל האפשר על מרחק של שני מטרים בין מפגין למפגין.

בנוסף, על פי התקנות שאושרו בממשלה יוגבלו התקהלויות בשטח פתוח לעשרים אנשים לכל היותר. ככל שהדבר נוגע להפגנות, מצוין במתווה כי על המפגינים יהיה להתחלק לקבוצות של 20 מפגינים, "ולשמור על מרחק סביר בין כל קבוצה לקבוצה".עוד הוחלט, כי מארגני הפגנות יתבקשו למנות סדרנים שיזכירו למפגינים להקפיד על שמירת הכללים, ויסייעו בחלוקה לקבוצות ושמירת מרחק ביניהן.

מחאת תנועת ״הדגלים השחורים״ כיכר רבין, ת״א  19 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מחאת תנועת ״הדגלים השחורים״ בתל אביב, באפריל/ראובן קסטרו

עיקרי המתווה לקיום הפגנות בסגר

  • חלוקה לקבוצות של 20 איש תוך שמירה על מרחק סביר בין קבוצה לקבוצה
  • חובת עטיית מסיכות
  • שמירה על מרחק של שני מטרים בין מפגין למפגין
  • מינוי סדרנים שיאכפו את כללי הריחוק החברתי

אמש, התקיים דיון בבג"ץ בעתירה שהגישו עיריות בת ים, אור יהודה וקרית שמונה בדרישה להשוות את תנאי ההפגנות לאלו של התפילות. במהלך הדיון אמר השופט ניל הנדל לנציג העותרים, עו"ד אילן בומבך: "בוא נהיה כנים - לא באתם לפה כדי להרחיב את התקנות המתייחסות לתפילות, אלא להשוות את התקנות של ההפגנות. אתה מבקש להשפיע על ההפגנות". הדיון נדחה לבסוף לשבוע הבא לאחר שנציגי המדינה עדכנו כי נערכים דיונים על מתווה לקיום ההפגנות, שפורסם היום.

ראש עירית בת-ים, צביקה ברוט, מראשי הערים שהגישו את העתירה, בירך על המתווה שפורסם. "אני שמח שמשרד המשפטים קיבל את עמדתנו. זה היה צריך לקרות מזמן ובלי שנצטרך ללכת לבג"צ, אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא", אמר. "הזכות להפגין היא חשובה, בדיוק כמו הזכות להתפלל. בשני המקרים הציבור יוכל לממש את זכותו אבל יהיה חייב להקפיד על הנחיות משרד הבריאות בצורה שווה וזהה. ההחלטה הזו תביא לחיזוק האמון של הציבור בהנחיות הממשלה לגבי הקורונה".

גם בתנועה לאיכות השלטון בירכו על פרסום המתווה. "זכות המחאה וחופש ההפגנה הן זכויות יסוד בחברה דמוקרטית חפצת חיים", נמסר מהאגודה. "טוב עשה היועמ"ש שסירב להגביל את מספר המפגינים. התנועה קוראת לציבור לצאת ולמחות, תוך כדי שמירה על ההנחיות".

מתנועת המחאה "קריים מיניסטר" נמסר בתגובה למתווה כי "גורמיי האכיפה והבריאות קבעו, שחור על גבי לבן, שאין להגביל כלל את ההפגנות, והדגישו את חשיבות ההגנה על זכות הציבור להפגין". בתנועה קראו למפגינים להצטרף בהמוניהם להפגנה בירושלים שתיערך בראשון, עם צאת החג. "ההפגנות הן התשובה הטובה ביותר לחוסר האמון הציבורי, ולכישלון הקולוסאלי של הנאשם, שהטיל עלינו סגר פוליטי שלא יוריד את התחלואה ויהרוס את הכלכלה", נכתב בהודעה. "אנו קוראים לציבור להגיע בהמוניו בראשון בערב לבלפור תוך הקפדה יתרה על ההנחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully