וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהילות חרדיות יקיימו מחאות ברחבי הארץ בצאת החג כדי לעקוף את הסגר

16.9.2020 / 21:13

בריכוזי הקהילות החרדיות ייערכו הפגנות שמטרתן המוצהרת היא מחאה על הסגר בחגים, אך בפועל ינצלו פרצה במגבלות. כך, משפחות ששהו עם קרוביהן או אצל מנהיג רוחני יוכלו לעבור בחופשיות בין ערים. בצפת, אחד המוקדים הצפויים, הגישו בקשה לאישור "מחאה על טיוח אום אל-חיראן"

בווידאו: הטלת העוצר הלילי על 40 יישובים/צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, יותם רונן עריכה: אסף דרורי

קהילות חרדיות מתכננות לערוך הפגנות מקומיות שיתקיימו בצאת חג ראש השנה ברחבי הארץ. באופן רשמי, ההפגנות יתקיימו במחאה על הסגר בתקופת החגים, אך הן נועדו בעיקר לאפשר מעבר חופשי בין הערים החרדיות למשפחות שישהו בחג אצל קרוביהן, האדמו"ר או מנהיגם הרוחני.

המעבר החופשי יתאפשר, למרות הסגר, בשל החרגת ההפגנות ממגבלת 500 המטרים. המחאות יתקיימו ביום ראשון בערב בין היתר בבני ברק, ירושלים, בית שמש וצפת, וערים נוספות יצטרפו בהמשך. היוזמות נולדו בזרם החסידי במגזר החרדי, ובכל עיר הוגשה בקשה מסודרת למשטרה לערוך את המחאה.

מוביל היוזמה הוא יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, שקרא השבוע בכינוס פנימי לקיים את ההפגנות במחאה על ההגבלות בתפילות. ליצמן עצמו לא הודה כי המטרה מאחורי ההפגנות היא מעבר חופשי בין הערים.

בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
ערים נוספות יצטרפו בהמשך. כניסת העוצר הלילי בבני ברק בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

בצפת הוגשה בקשה למשטרה לקיים את ההפגנה תחת הכותרת "מחאה על טיוח פרשת אום אל-חיראן", ובבני ברק על "תחושת הכאב נוכח השלכותיו של הסגר, הפוגעות בקיום מסגרות חיי הדת ובכלכלת וברווחת התושבים".

בקשות דומות הוגשו גם בערים כמו מודיעין עילית, חיפה, פתח תקווה, ערד, קריית גת וחצור. ברוב ערים אלה קיים ריכוז של חרדים מקהילות חסידיות, שככל הנראה מתכננים לשהות בחג אצל משפחתם או אצל מנהיגם הרוחני מחוץ לעיר.

עוד בוואלה!

ליצמן דחה את הטענות כי התפטר בשל הסדר עם הפרקליטות: "יש לי עקרונות"

לכתבה המלאה

ביום שישי הקרוב בשעה 14:00, יחל סגר מעבר למרחק של 500 מטרים מהבית ברחבי הארץ למשך שלושה שבועות, במסגרתו יוטלו שורת מגבלות על תנועה במרחב הציבורי. בתגובה להחלטה על הסגר, התפטר ליצמן מתפקידו כשר הבינוי והשיכון והפנה אצבע מאשימה לממשלה ולפרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שלדבריו "סימן מראש את הכוונה להטיל סגר מלא בחגי ראש השנה ויום הכיפורים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully