וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בניסיון דריסת מפגינים טוען כי הבלמים ברכב לא עבדו; מעצרו הוארך

עודכן לאחרונה: 21.9.2020 / 14:18

הצעיר דהר אמש לעבר ההפגנה שהתקיימה סמוך למעון רה"מ בירושלים ובלם בפתאומיות. השופט: "הוא העיד שהשתמש בסמים בבוקר התקרית, אך סירב להיבדק. לחובתו עונש מאסר על תנאי בגין עבירות תנועה". פרקליטו: "מי שרוצה לדרוס לא עוצר בחריקת בלמים"

בווידאו: הארכת מעצר החשוד בדריסה בבלפור/צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

מעצרו של הצעיר תושב ירושלים, החשוד שניסה לדרוס אמש מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיר, הוארך הבוקר (שני) בשלושה ימים בבית משפט השלום בירושלים. החשוד הכחיש את המיוחס לו, ולדבריו תקלה ברכבו היא שגרמה להתרחשות.

"עולה חשד סביר כי החשוד נהג באופן פרוע שסיכן חיי משתמשים בדרך", קבע השופט ירון מינטקביץ. "הוא מעיד על עצמו שהשתמש בסמים בבוקר האירוע. לאחר מעצרו השתולל וניסה לתקוף שוטרים. מחומר אחר של התיק עולה כי סירב לתת בדיקות לגילוי סמים. ישנה מסוכנות ועילת שיבוש חקירה. בחובתו ארבעה חודשי מאסר על תנאי בעבירות תעבורה".

הנהג, בשנות ה-20 לחייו, דהר במהירות ברחוב קינג ג'ורג' בבירה לעבר המפגינים סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, תוך שהוא מסכן שוטרים ואזרחים במקום, לפי הודעת המשטרה, אך בלם בטרם פגע במישהו. לאחר המעצר, חבלן משטרה החל בבדיקת המכונית.

לפני הדיון בעניינו, טען הצעיר כי "אין ברקסים באוטו". עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשוד, טען הבוקר כי לא סביר שמרשו ניסה לפגוע במפגינים, והודיע כי יבקש לשלוח אותו לבדיקת פסיכיאטרית. "לפי הסרטונים רואים מפורשות שלא מדובר בניסיון פגיעה. מי שרוצה לדרוס לא עוצר בחריקת בלמים ולא נוסע לכיוון הכותל, אבל בכל מקרה נוכח מצבו נבקש לשלוח אותו לבדיקה", טען.

הארכת מעצר של החשוד לכאורה בנסיון דריסת מפגינים. בימ"ש השלום ירושלים, 21 בספטמבר 2020. רוני כנפו
החשוד/רוני כנפו

"ישבנו כאן שלושה אנשים על כיסאות ואני מולם על הכביש", סיפרה עדת ראייה במקום לוואלה! NEWS. "פתאום ראיתי את האוטו מחליק, ואז נתתי צעקה דורסים אותנו, ותוך שנייה השוטרים היו עם אקדחים שלופים".

דניה, מפגינה במקום, סיפרה כי נהג הרכב עמד תחילה ברמזור ולאחר מכן, "ניגש אליו שוטר ושאל אותו לאן הוא נוסע. אז הוא דיבר איתו טיפה. לא שמעתי על מה דיברו. אחר כך ניגשתי לשוטר והוא אמר לי שהוא אמר שהוא רוצה להגיע לבלפור".

עוד בוואלה!

נעצר חשוד בניסיון דריסה במחאה בי-ם: "ראיתי את הרכב דוהר אלינו"

לכתבה המלאה
מעצר חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים והיווה סכנה למפגינים והשוטרים, 20 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקת הרכב לאחר המעצר, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריה, השוטר "אמר לו שהוא לא יכול לנסוע ואז הוא שם גז וברח לו, והשוטר מיד עדכן במכשיר קשר. ראינו אותו נוסע מהר".

בתנועת "קריים מיניסטר" מסרו בתגובה לאירוע כי מדובר בנסיון דריסה, ודרשו מנתניהו לגנות אותו. "ההסתה מבלפור כלפיי המפגינים בנס לא עלתה היום בחיי אדם", נכתב בהודעת התנועה. "על הנאשם לגנות מיד את ניסיון הרצח ולקחת אחריות. מילים יכולות להרוג. יש למצות את מלוא הדין עם האחראים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully