וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי אמבולנס פרטי עוכבו בשל מגבלות התנועה בסגר: "חייבים חופש תנועה"

21.9.2020 / 12:38

נהגי אמבולנס פרטי שהסיעו חולים, עוכבו בחיפה בטענה כי רק למד"א מותר לנוע בסגר. בתגובה למקרה הראשון אמרה המשטרה כי "הנהלים יחודדו". אך תלונה שנייה הגיעה מנהג אחר, שעוכב באותו מחסום. "יש לאפשר לכלל הצוותים לבצע עבודתם בימים אלה", כתב ח"כ עסאקלה לאוחנה

בווידאו: שוטרים עיכבו נהג אמבולנס למרות ההנחיות/צילום: מערכת וואלה! NEWS, עריכה: איתי עמרם

נהגי אמבולנסים פרטיים עוכבו בסוף השבוע האחרון על ידי המשטרה באזור חיפה, בטענה כי רק לרכבי מד"א מותרת התנועה בזמן הסגר. אחד מהם, נהג האמבולנס תושב חיפה בן 35, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא עוכב בשני מקרים בהם הסיע באמבולנס חולי קורונה מאומתים מבית החולים "בני ציון" בחיפה. את אחד החולים הסיע לקריית אתא ובמקרה השני היו אלה בני זוג מסכנין.

לדבריו, שוטרים במחסום בכביש 22 סירבו לאפשר לו יציאה מהעיר והוא נאלץ לשוב על עקבותיו ולנסוע בדרך ארוכה יותר. "נמאס, אני בחליפת מיגון עם חולים מאומתים, והשוטרים מתייחסים אלי כאילו אני נהג אוטו גלידה", אמר. "מתנכלים סתם לאמבולנסים הפרטיים שעובדים סביב השעון במגיפה הזו", הוסיף.

אמבולנסלי אמבולנס פרטי. -, צילום מסך
"השוטרים מתייחסים כך אלינו רק בגלל שאנחנו לא מד"א". תיעוד העיכוב על ידי אחד הנהגים/צילום מסך, -

בתגובה, אמרו במשטרה כי האירוע נקודתי וכי ההנחיות לשוטרים חודדו. "משטרת ישראל פרוסה במהלך החג במאות מחסומי בידוק לאורך צירי התנועה, בהתאם להנחיות הסגר לשם שמירה על שלום הציבור". לטענתם, "האירוע הנקודתי נבחן וההנחיות לשוטרים חודדו, באופן המאפשר לכלל רכבי הביטחון לעבור במחסומים שהוצבו".

אולם, למרות הצהרת המשטרה כי הנהלים חודדו, נהג אמבולנס נוסף עוכב ביום שישי. ע"מ, תושב שפרעם בן 31 ואב לארבעה, בעצמו נהג מד"א לשעבר, סיפר גם הוא כי עוכב כך ביום שישי וגם אמש אחר הצהריים. "זה מאוד מתסכל. אז הפעם החלטתי לצלם". לדבריו, הוא עשה דרכו לקריית חיים כדי לאסוף קשישה מונשמת חולת קורונה, לבקשת בני משפחתה. "הייתי בדרכי מהעיר החוצה לקריית חיים לאסוף חולה ולהביא אותה לבית החולים כרמל. עוכבתי סתם במחסום בכביש 22. השוטרים מתייחסים כך אלינו רק בגלל שאנחנו לא מד"א למרות שאנחנו עובדים לא פחות קשה".

פנייתו של ח"כ ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) לשר אמיר אוחנה על עיכוב האמבולנסים הפרטיים בחיפה. -, צילום מסך
"לא מתקבל על הדעת". פניית ח"כ עסאקלה לשר אוחנה/צילום מסך, -

לדבריו, אחרי חילופי דברים קולניים בינו לבין השוטר, במהלכם התקשר בנוכחות השוטר למשפחתה של הקשישה, התיר לו השוטר להמשיך בדרכו, לא לפני שהודיע לו כי יישלח לביתו קנס על אי-עטיית מסיכה. אולם, לדברי ע"מ, מדובר תלונת שווא משום שעטה מסיכה. עד מהרה הודיע לשוטר כי יגיש נגדו תלונה במח"ש.

"אני בהלם. למה? כי אמבולנס התפקיד שלו זה להציל חיים", קרא ע"מ. "אבל אנשי החוק עצמם מכשילים אותנו בטענה שהאמבולנס שלנו הוא פרטי ולא של מד"א. לי זה גורם לכאב לב, ובעיקר כשאני חושב על החולים שמתעכבים. זה כמובן גם מכעיס".

בעקבות המקרים, פנה ח"כ ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) במוצאי החג אל השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בעניין עיכוב האמבולנסים הפרטיים הערבים במחסום בחיפה. במכתבו ציין ח"כ עסאקלה סרטון בו נראה מחסום משטרתי המונע מנהג אמבולנס פרטי להעביר חולה קורונה מבית החולים לביתו. "בסרטון נראה כי הנהג מסביר לשוטר כי הוא מעביר חולה קורונה, אך השוטר מתעקש למנוע ממנו לנוע ואף אומר לו כי רק לאמבולנסים של מד"א מותרת התנועה בזמן הסגר".

"לא מתקבל על הדעת שבימים אלה כוחות המשטרה ימנעו תנועת צוותים רפואיים גם אם הם פרטיים", כתב ח"כ עסאקלה בפנייתו. בסיום המכתב, דרש מהשר אוחנה כי אם קיימת הוראת עיכוב אמבולנסים שאינם מד"א, "יש לבטל אותה לאלתר כדי לאפשר לכלל הצוותים הרפואיים לבצע את עבודתם בימים קשים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully