וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 איש הפגינו נגד הסגר בחוף פרישמן בת"א: "לוקחים לנו את החופש"

עודכן לאחרונה: 19.9.2020 / 17:06

פחות מ-24 שעות מכניסת הסגר לתוקף, הפגינו עשרות צעירים נגד מגבלות התנועה. המפגינים החזיקו שלטי מחאה דגלים שחורים ודגלי ישראל, וחלקם אף נכנסו למים. "הגענו לים כי אין לנו מציל בזמן שהמדינה טובעת", אמרו. בתוך כך, התקהלו אמש מאות חסידים בחיפה בניגוד להנחיות

בווידאו: התקהלות אסורה בחיפה, הפגנה בחוף הים בת"א במהלך הסגר/צילום: טטיאנה ג'ון, חי-פה, עריכה: אסף דרורי

כ-200 אנשים מארגוני מחאת "הדגלים השחורים" ו"החזית הורודה", שמוחים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כל שבת הגיעו היום (שבת) בצהריים לחוף פרישמן בתל אביב, כדי למחות נגד הסגר שנכנס אתמול לתוקף. המפגינים החזיקו שלטי מחאה דגלים שחורים ודגלי ישראל, וחלקם אף נכנסו למים.

"המטרה של הסגר היא לא למנוע קורונה אלא רק להשאיר את ביבי המושחת בשלטון, הוא לוקח לנו את החופש על הים, לא נסכים שייקח לנו את חופש הביטוי והדמוקרטיה", אמרה אחת המפגינות. כוחות משטרה היו במקום וקראו למפגינים לצאת החוצה.

הפגנה בחוף הים בתל אביב נגד הסגר ומגבלות הקורונה, 19 בספטמבר 2020. מרים אלסטר / פלאש 90, פלאש 90
"עם ישראל הולך כצאן לסגר". מפגינים בחוף פרישמן, היום/פלאש 90, מרים אלסטר / פלאש 90
הפגנה בחוף הים בתל אביב נגד הסגר ומגבלות הקורונה, 19 בספטמבר 2020. מרים אלסטר / פלאש 90, פלאש 90
מפגינים בחוף פרישמן, היום/פלאש 90, מרים אלסטר / פלאש 90

"אנחנו מאמינים שיש מגיפה וקורונה, אנחנו נגד סגר לא אחראי ואקראי שרואים שכל פעם משנים את ההנחיות בצורה פוליטית", הסביר יניב סגל מ"החזית הוורודה", שהגיע להפגין. "ההנחיות האלה מוטות פוליטת, הסגר נועד להרוג לנו את המחאה".

"מחכים למבוגר אחראי, למציל שבאמת יציל אותנו מהמגיפה הזאת ולא ינצל אותה לצרכים פוליטיים. מומחים מהשורה הראושנה אומרים שהסגר הזה מיותר, הם לא חושבים על ההשלכות של הסגר הזה כמו דכאון, עסקים שיקרסו, מערכת חינוך לא מתפקדת, מצב בריאותי גם נפשי של ילדים שלוקחים להם את המסגרת, מובטלים, אין אף פעם תוכנית יציאה", הוסיף.

הפגנה בחוף הים בתל אביב נגד הסגר ומגבלות הקורונה, 19 בספטמבר 2020. מרים אלסטר / פלאש 90, פלאש 90
מפגינים בחוף פרישמן, היום/פלאש 90, מרים אלסטר / פלאש 90
הפגנה בחוף הים בתל אביב נגד הסגר ומגבלות הקורונה, 19 בספטמבר 2020. מרים אלסטר / פלאש 90, פלאש 90
"קודם שהם ישמרו על ההנחיות". מפגינים בחוף פרישמן, היום/פלאש 90, מרים אלסטר / פלאש 90

לדברי סגל, "הגענו לים כי אין לנו מציל בזמן שהמדינה טובעת והפוליטיקאים צפים ומסדרים לעצמם עוד העלאה בשכר. ראינו את ביבי בוושינגטון ובממשלה שלא שומרים על ההנחיות, אז אותנו יסגרו בבית?נתניהו רק לשם הסולידריות היה צריך לשים מסיכ"ה בוושינגטון. קודם שהם ישמרו על ההנחיות ויאמינו לעצמם ואז נאמין לנו".

בחיפה: מאות חסידים התקהלו בערב החג

אמש, ערב החג, נצפתה התקהלות המונית של מאות חסידים בשכונת ויז'ניץ בחיפה. העיר כולה מוגדרת כתומה, ואיזור מזרח הדר הכרמל בו מצויה השכונה הוא אחד ממוקדי התפרצות המגיפה בעיר.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "שוטרי תחנת חיפה הגיעו למקום מיד עם קבלת הדיווח אמש במוקד 100, ודרשו מגורמי ההנהגה המקומית לפנות את ההתקהלות מהרחבה הסמוכה לבית הכנסת ולפעול בהתאם למתחייב בהנחיות משרד הבריאות. חומרי התיעוד הועברו לבחינה וזימון האחראים אל תחנת המשטרה בהתאם". עיריית חיפה הבהירה כי "אכיפה ומחסומים באחריות המשטרה".

מחסום של משטרת התנועה כביש 2 מחלף בית ינאי לצפון במהלך סגר חגי תשרי, 19 בספטמבר 2020. שלומי גבאי
מחסום משטרתי במחלף בית ינאי, היום/שלומי גבאי
מחלף קסם הגדול ביותר בישראל צומת כביש 6 וכביש 5 במהלך סגר חגי תשרי, 19 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
תנועה דלילה בכבישים. מחלף קסם, היום/ראובן קסטרו

ההתקהלויות התקיימו לאחר שאתמול בשעות הצהריים נכנס לתוקפו הסגר הכללי, שיימשך שלושה שבועות. במסגרת הסגר, תיאסר תנועת אנשים למרחק של יותר מקילומטר ממקום המגורים. הגבלה זו מאפשרת לצאת למרחב הציבורי, לרבות פארקים וגינות שעשועים, בתוך טווח זה. בחוף פרישמן התריסו נגד ההנחיה האוסרת על השהייה בחוף ים, למעט לצורך ביצוע פעילות ספורט מותרת של אדם יחיד או של אנשים הגרים יחד.

עם זאת, ניתן לצאת מעבר למרחק של קילומטר למטרת הגעה של עובד או חייל למקום עבודתו, הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי, טיפול ברפואה משלימה (עם מטופל אחד בלבד) ויציאה למסגרות רווחה ולטיפול סוציאלי חיוני. זאת, כמו גם יציאה לכנסת, להפגנה, להליך משפטי ולתרומת דם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully