וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל והונדורס בהודעה משותפת: נחנוך את השגרירויות שלנו לפני סוף השנה

ברק רביד וסוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 21.9.2020 / 4:59

הנשיא חואן אורלנדו שוחח עם נתניהו והשניים הסכימו על פתיחת שגרירויות בטגוסיגלפה ובי-ם בהתאמה, לאחר שישראל סגרה השגרירות בבירת המדינה לפני יותר מ-20 שנה: "מקווים לעשות את הצעד ההיסטורי, ככל שהמגיפה תאפשר"

צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס שוחחו הלילה (שני) והכריזו על פתיחת שגרירויות בירושלים ובטגוסיגלפה בהתאמה. זאת, יותר מ-20 שנה לאחר שסגרה את השגרירות הישראלית בה בשל סיבות תקציביות.

הנשיא ארננדס בירך בשיחה את ראש הממשלה נתניהו על הסכמי הנורמליזציה שנחתמו בשבוע שעבר בוושינגטון עם בחריין ואיחוד האמירויות הערביות, ושלח ברכות לרגל ראש השנה. נתניהו הביע את הערכתו לתמיכה שישראל זוכה לה מהונדורס וחזר על מחויבותה של ארצו לחיזוק השותפות באמצעות פיתוח, שיתוף פעולה, תיירות, השקעות, טכנולוגיה, חקלאות, חינוך ומסחר.

בהודעה משותפת לשתי המדינות, נאמר כי הפרויקט צפוי לצאת לפועל עוד לפני סוף השנה הנוכחית. "כשדגליהן מתנוססים בערי הבירה של שתי המדינות, ישראל והונדורס מבקשות להצהיר על כוונתן להשלים את תכנית הפעולה לפני סוף השנה הנוכחית, עם פתיחה הדדית וחנוכת השגרירויות שלהן בבירות הלאומיות, טגוסיגלפה וירושלים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מקווים לעשות את הצעד ההיסטורי עד סוף השנה". אורלנדו ונתניהו, ב-2019/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הכרזה זו מגיעה ברקע הצהרת ארננדס הערב כי מדינתו נמצאת במגעים עם ישראל להעברת השגרירות שלה לירושלים, כשמקביל ישראל צפויה לפתוח שגרירות בבירת המדינה, טגוסיגלפה. "שוחחתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לחזק את השותפות האסטרטגית שלנו ולדון בפתיחת השגרירויות בירושלים ובטגוסיגלפה", כתב אורלנדו בחשבון הטוויטר שלו. "אנו מקווים לעשות את הצעד ההיסטורי הזה עד סוף השנה, ככל שהמגיפה תאפשר זאת".

עוד בוואלה!

לאחר הפגישה עם נתניהו: הונדורס תקיים שיחות לפתיחת שגרירות בירושלים

לכתבה המלאה

בינואר אשתקד, פרסמו ארצות הברית, ישראל והונדורס הצהרה משותפת בעקבות פגישה שהתקיימה בברזיל, בין שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, נתניהו וארננדס. לדבריהם, המדינות "הסכימו לחזק את היחסים המדיניים ולתאם ביניהן שיתוף פעולה בפרויקטי פיתוח בהונדורס", וכן "הסכימו לקדם תכנית פעולה, שתכלול פגישות בשלוש הבירות לקידום תהליך של פתיחת שגרירויות בטגוסיגלפה ובירושלים".

במרץ שלאחר מכן, הכירה הונדורס בירושלים כבירת ישראל ובספטמבר 2019 פתחה משרד סחר בירושלים. ישראל בתמורה פתחה את משרד הסחר ושיתוף הפעולה שלה בחודש שעבר בטגוסיגלפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully