וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפגישה עם נתניהו: הונדורס תקיים שיחות לפתיחת שגרירות בירושלים

2.1.2019 / 5:57

ראש הממשלה נפגש בברזיל עם נשיא הונדורס ושר החוץ האמריקני ושלושתם הסכימו לקיים מפגשים בבירות של כל מדינה על מנת לקדם את שיתוף הפעולה בין המדינות בכלל והקמת השגרירויות בבירות בפרט. נשיא הונדורס: "ברית פוליטית חשובה"

צילום: לעמ

ממשלת הונדורס הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא תקיים שיחות עם ישראל במטרה לפתוח שגרירות בירושלים. מהלך זה בא לאחר פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ונשיא הונדורס, חואן הרננדס בברזיל.

על פי הדיווחים השלושה הסכימו לקיים מפגשים בבירות של כל מדינה "כדי לקדם את תהליך לפתיחת שגרירויות בטגוסיגלפה ובירושלים", וכן "לחזק את היחסים הפוליטיים ולרכז את שיתוף הפעולה בפיתוח בהונדורס". נשיא הונדורס הוסיף כי שיחות אלה הינן "ברית פוליטית חשובה".

עוד בעולם בוואלה! NEWS
"השתחררנו מהסוציאליזם": בולסונארו הושבע לנשיא ברזיל
חשש ממגפה: חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה עלולים להתפשט מעזה לישראל
אחיו של האמריקני שמואשם בריגול ברוסיה: "הוא היה בדרך לחתונה"

נשיא הונדורס חואן הרננדס ובנימין נתניהו בברזיל, 1/1/19. רויטרס
"ברית פוליטית חשובה". הרננדס ונתניהו בברזיל, אתמול/רויטרס

מהלך זה מצטרף לצעד של נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונארו שאמר בתחילת השבוע לנתניהו כי יעביר את השגרירות לירושלים. "הוא אמר שזו לא שאלה של 'אם' אלא שאלה של 'מתי'", הסביר נתניהו.

בולסונארו, שצפוי להיכנס לתפקידו ביום שלישי, אמר כי הוא מעוניין ללכת בעקבות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בסוגיית השגרירות, אולם בשלב זה הוא נתון ללחץ מצד ענף החקלאות בארצו, שטוען כי הייצוא החקלאי למדינות ערביות עלול להיפגע כתוצאה מהמהלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully