וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של האמריקני שמואשם בריגול ברוסיה: "הוא היה בדרך לחתונה"

1.1.2019 / 16:16

דייוויד, אחיו של פול ווילן שנתפס במוסקבה, אמר כי הוא חף מפשע. לדבריו, משפחתו של החייל לשעבר דואגת לו. אם יורשע, הוא עשוי לקבל עונש של עד 20 שנות מאסר. ייתכן שהוא משמש קלף מיקוח עבור שחרור אזרחית רוסיה שעומדת לדין בארה"ב

רויטרס

אחיו של פול ווילן, האזרח האמריקני שמואשם בריגול על ידי רוסיה, אמר היום (שלישי) כי הוא חף מפשע והיה במוסקבה לרגל חתונה. שירותי הביטחון של רוסיה (FSB) חשפו אתמול את הפרשה, שלושה ימים אחרי מעצרו של ווילן, שהיה בעבר בחיל הנחתים של צבא ארצות הברית. הם טענו כי הוא נתפס בעת "משימת ריגול", אך לא מסרו פרטים נוספים.

אחיו, דייוויד, כתב היום בטוויטר כי "חפותו של אחיו היא מעבר לכל ספק ואנחנו סומכים על כך שזכויותיו יכובדו". הוא הוסיף כי המשפחה "דואגת מאוד לביטחונו". אחיו אמר כי החתונה הייתה של אחד מחבריו לנשק, אך הוא סירב לפרט על תעסוקתו או לאשר שהוא אכן חי במישיגן, כפי שמראים הרישומים.

לפי חברת בורגוורנר, ספקית לחלקי חילוף למכוניות שבסיסה במישיגן, ווילן מנהל את מערך האבטחה של החברה במדינה ובמקומות אחרים בעולם. אם יורשע, הוא עשוי לקבל עונש של בין עשר ל-20 שנות מאסר בגין ריגול.

מחלקת המדינה מסרה כי היא פועלת כדי לקבל גישה קונסולרית לווילן. "רוסיה מחויבת לפי אמנת וינה לאפשר גישה קונסולרית. אנחנו הגשנו בקשה כזאת ואנו מצפים שהרשויות ברוסיה ייענו לה", אמר נציג של מחלק המדינה, מבלי להתייחס לזהותו של העצור או לסיבות שהובילו לכך. .

פול ווילן, אזרח ארה"ב שנעצר על ידי רוסיה באשמת ריגול. מערכת וואלה!, אתר רשמי
מנהל מערך אבטחה של חברת אספקה של חלקי חילוף. ווילן/אתר רשמי, מערכת וואלה!

הפרשה עלולה להחריף את המשבר בין רוסיה לארצות הברית, שיחסיהן נמצאים בשפל. ביום ראשון שלח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכתב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובו כתב כי מוסקבה מוכנה לקיים דיאלוג עם ארצות הברית. זאת אחרי שטראמפ ביטל פגישה שתוכננה עם פוטין בחודש שעבר בשל השתלטות רוסיה על כלי שיט אוקראיניים לחופי חצי האי קרים.

על היחסים מעיבה גם חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, שכולל גם חקירה של הקשרים בין קמפיין טראמפ למוסקבה. הנשיא מכנה את החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר "ציד מכשפות".

דניאל הופמן, ראש תחנת ה-CIA לשעבר במוסקבה, אמר כי זה "אפשרי, אפילו סביר" שפוטין הורה על מעצרו כדי שישמש קלף בתמורה לשחרורה של מרינה בוטינה, אזרחית רוסיה שעומדת לדין בארצות הברית. בחודש שעבר היא הודתה בכך שפעלה כסוכנת על מנת להשפיע על ארגונים שמרניים בארצות הברית.

"מטרתו היא לגרום לנו ולמשפחתו לחוש כאב. זאת נקודת הלחץ שלהם", אמר לרויטרס. "פוטין יודע שיהיה לחץ ציבורי רב כדי לשחרר את הבחור הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully