וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טונות של קוקאין אל צ'אפו: המשפט שמסבך את נשיא הונדורס

3.10.2019 / 11:21

בפתח המשפט בארה"ב, אמר התובע כי הנשיא הרננדס לקח שוחד באופן אישי ממנהיג הקרטל המקסיקני תוך שהוא הגן על אחיו שנעצר במיאמי. רק בשבוע נפגש הנשיא עם טראמפ בניו יורק

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס סייע לאחיו להבריח טונות של קוקאין לארצות הברית במשך שנים - כך אמר הלילה (חמישי) התובע האמריקני במשפטו של האח, חואן אנטוניו "טוני" הרננדס, פוליטיקאי בעצמו. בהצהרת הפתיחה במשפט במנהטן, אמר התובע ג'ייסון ריצ'מן כי הרננדס אף לקח באופן אישי שוחד עבור אחיו ממנהיג הקרטל המקסיקני חואקין "אל צ'אפו גוזמן, הכלוא בעצמו בארצות הברית בשל סחר בסמים ועבירות אחרות. נשיא הונדורס דחה על הסף את הטענה ואמר כי זה "שגוי, אבסורדי ומגוחך".

התובע קרא למושבעים להרשיע את טוני הרננדס, שנעצר בשנה שעברה במיאמי, בקשירת קשר ובהחזקה לא חוקית של נשק. הוא דחה את האישומים נגדו. ריצ'מן תיאר את האח כשחקן מרכזי ב"ארגון מתוחכם בתמיכת הממשלה" הפועל בסיוע של גורמים מושחתים בממשלת הונדורס ובצבא ובמשטרה שלה. "הדבר החשוב ביותר הוא שהנאשם זכה להגנה, והייתה לו גישה, לאחיו, הנשיא הנוכחי של הונדורס", אמר ריצ'מן.

לדבריו, מתוך אמונה שהוא חסין מהעמדה לדין, האח היה כה "שחצן" עד שהוא רשם את ראשי התיבות שלו על חבילות הקוקאין והתרברב על ארסנל כלי הנשק שלו. עורך דינו אמר למושבעים כי המקרה מבוסס על שקרים שסיפרו סוחרי סמים הרוצים לנקום בהרננדס ובאחיו הנשיא.

"כשהוא מדבר על המיליונים שהוא קיבל לקמפיין, התובע לא הציג הוכחות, מסמכים או ראיות", אמר אמילקר הרננדס, אח נוסף של טוני, שנכח בדיון. "מה שאנחנו רואים זה שהתביעה, שנמצאת בייאוש וחסרת ראיות חד-משמעיות, מנסה לצייר אופי פוליטי לאיש החף מפשע והצנוע הזה, שהוא חואן אנטוניו הרננדס".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא הונדורס חואן אורלנו הרננדס בשולי עצרת האו"ם, 25 בספטמבר 2019. רויטרס
זוכה לתמיכת ארה"ב. טראמפ והרננדס בפגישה בשולי עצרת האו"ם בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר טען בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם כי הוא נתון לקמפיין השמצה של סוחרי סמים, חברי כנופיות, שוטרים מושחתים או מודחים, רוצחים ואנשי עסקים שקשרו קשר נגדו. אתמול אמרו בלשכתו כי הממשלה פירקה את ששת קרטלי הסמים החזקים ביותר במדינה והסגירה 24 אנשים לארצות הברית.

בכתב האישום הראשוני שהוגש באוגוסט, נכתב כי הנשיא היה שותף לפשע של אחיו, גם כשהיה חבר קונגרס וגם מועמד לנשיאות לפני 24, וגם כנשיא. התובע אמר למושבעים כי הם ישמעו את עדותיהם של כמה משותפיו לשעבר של הרננדס, בהם דוויס לאונל ריברה מרדיגה, בעבר מנהיג כנופיית קצ'ירוס, שמשתף פעולה עם הרשויות האמריקניות מאז 2013.

עם זאת, עורך דינו של הרננדס, אמר למושבעים שעליהם להטיל ספק בהצהרותיהם של עדי התביעה, משום שהם מרצים עונשי מאסר, והם "יגידו מה שהם חושבים שהממשלה רוצה לשמוע" כדי לזכות בהקלה בעונשים. לדבריו, שני האחים הרננדס הפכו למטרה עבור קרטלי הסמים בשל היד הקשה שהם נוקטים נגד הפשע בארצם.

עוד בוואלה!

הסוכן המיוחד שהפיל את אל צ'אפו: "אני יודע איך הוא חושב"

לכתבה המלאה
ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן אל צ'אפו בעת מעצרו במקיסקו סיטי, מקסיקו 22 בפברואר 2014. AP
שמו נקשר גם בפרשה הזו. אל צ'אפו/AP

המשפט נפתח בזמן שהממשל של הרננדס נתון תחת לחץ כבד מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לצמצם את ההגירה מהונדורס מוכת הפשיעה והעוני. בשבוע שעבר טראמפ עמד לצדו של הרננדס בניו יורק, אחרי שנחתם הסכם בסוגיית מבקשי המקלט.

למרות התמיכה שמקבל הנשיא השמרני מארצות הברית, הוא נתקל באופוזיציה הולכת וגוברת ובהפגנות רחוב מאז שהושבע לכהונה שנייה בינואר 2018 למרות טענות לזיופים בבחירות.

כמה דמויות בולטות אחרות מהונדורס כבר הועמדו לדין במנהטן על עבירות סמים. פביו לובו, בנו של נשיא עבר, נשלח ל-24 שנות מאסר בספטמבר 2017 אחרי שהודה בקשירת קשר לייבא קוקאין לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully