וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחריין: סיכלנו מתקפת טרור בשטחנו בתמיכת איראן

20.9.2020 / 22:31

הנסיכות, שרוב אזרחיה שיעים, טוענת כי נחשף ארגון ששמו "פלוגות סולימאני", שתכנן לתקוף מבני ציבור וביטחון וכן מאבטחים של דמויות בכירות. עוד נטען כי מבין 18 הנאשמים, תשעה נמצאים באיראן. הטענות מגיעות ימים אחרי ההסכם עם ישראל

בווידאו: הפגנות בבחריין ובעזה נגד ההסכם הנורמליזציה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בחריין אמרה היום (ראשון) כי היא סיכלה מתקפת טרור שבתכנונה היו מעורבים משמרות המהפכה של איראן. זאת פחות משבוע אחרי שהצטרפה לאיחוד האמירויות הערביות בכינון יחסים עם ישראל, מהלך שנרקם בין היתר בשל חששות משותפים מאיראן.

בחריין, המארחת בסיס של הצי החמישי של חיל הים האמריקני ופעילויות ימיות בינלאומיות אחרות, האשימה לא אחת את איראן השיעית בערעור יציבות המדינה, שרוב אזרחיה הם שיעים אך בית המלוכה הוא סוני. בטהראן מכחישים שהם תומכים בארגונים חמושים בבחריין, אך הזהירו מאז הנורמליזציה עם ישראל כי הממלכה תספוג "נקמה" מצד אזרחיה שלה ומצד הפלסטינים.

משרד הפנים של בחריין אמר כי חקירות של הרשויות חשפו התארגנות טרור חדשה, ששמה "פלוגת קאסם סולימאני", שתכננה לתקוף כמה מבני ציבור וביטחון בבחריין. על פי דיווח העיתון המקומי אחבר אל-חליג', הקבוצה גם עקבה אחר כמה מאבטחים של "אישים חשובים" בבחריין כחלק ממזימה להתנקש בהם. הם תכננו לנקום את חיסולו של מפקד כוח קודס, שנהרג בתקיפת מל"ט אמריקני בעיראק בחודש ינואר.

הפגנה נגד המשטר בכפר סיטרא, בחריין. 15 בפברואר 2017. רויטרס
עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון בבחריין, 2017/רויטרס

כוחות הביטחון של בחריין אמרו כי הם סיכלו את הפיגועים לאחר שאיתרו מטען חבלה שאמור היה לפגוע במשלחת זרה. בדיווחים המקומיים לא נאמר מתי אמורה הייתה להתבצע המתקפה, אך דווח כי התגבשו ראיות נגד 18 נאשמים, בהם תשעה השוהים כעת באיראן.

ההסכם של בחריין עם ישראל, שהושג בתיווך ארצות הברית, הגביר את הזעם הציבורי, אך מומחים טוענים שהוא מחזק את הממשלה, מכיוון שבעלות בריתה המסורתיות של בחריין צפויות להעלים עין מדיכוי נוסף של מתנגדי המשטר.

עוד בוואלה!

רוחאני לאמירויות ובחריין: "איך נתתם לישראל בסיסים באזור?"

לכתבה המלאה

בחריין הייתה המדינה היחידה במפרץ שהייתה עדה להתקוממות פרו-דמוקרטית משמעותית בגל אירועי "האביב הערבי" ב-2011. המחאה הונהגה על ידי תנועת אופוזיציה שיעית ברובה, עד שדוכאה בעזרת ערב הסעודית והאמירויות. השיעים בבחריין מאשימים את בית המלוכה הסוני במתן יחס כאל אזרחים סוג ב'. איראן תבעה בעבר שליטה על בחריין, שהייתה תחת מנדט בריטי, אך רוב מוחץ של תושבי הנסיכות תמך בעצמאות וזו אושרה בידי מועצת הביטחון של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully