וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ המפכ"ל: מצפה לנו אתגר בימים הקרובים; צה"ל יפרוס עוד 30 מתחמי בדיקות

ניצב כהן קיים הערכת מצב ואמר כי הציבור נשמע ברובו להנחיות, וכי אלפי שוטרים ימשיכו לאכוף את מגבלות התנועה. במערכת הביטחון נערכים לקלוט אלפי אזרחים נוספים שיזדקקו להיכנס לבידוד, ובצבא יפרסו מתחמי "היבדק וסע" בערים נוספות

בווידאו: הסגר נכנס לתוקף/צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, שלומי גבאי, ניב אהרונסון ומשטרת ישראל

מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן הזהיר היום (ראשון) כי "בימים הקרובים מצפה למשטרה אתגר לא פשוט באכיפת ההגבלות". בהערכת מצב על המשך היערכות המשטרה לפיקוח ואכיפת הגבלות התנועה במטה משטרת התנועה אמר כהן כי "אלפי שוטרים ימשיכו לפעול בערים ובצירים כדי לאכוף את החלטת הדרג המדיני, כשאני מסתכל על שלושת הימים האחרונים, הציבור שמר על תקנות הסגר".

שר הביטחון בני גנץ, קיים הערב ביחד עם שר החוץ גבי אשכנזי ושר המדע יזהר שי דיון טלפוני והערכת מצב עם פורום מומחים בנושא תחזית העלייה בתחלואה. גנץ אמר בסיום הדיון, כי "ההתפשטות בתחלואה מדאיגה, ובשל כך נדרש מכל אזרחי המדינה לגלות קודם כל אחריות אישית על עצמם ועל הקרובים להם, ולציית להנחיות תוך דגש על הימנעות מהתקהלויות ועטיית מסיכות". גנץ אמר כי א"ם לא תהיה היענות להוראות, לא יהיה מנוס מלהדק את הסגר בכדי למנוע את התפשטות התחלואה, למנוע פגיעה ביכולת הספיקה של בתי החולים וסגירה לאורך זמן של המשק כולו".

מחסום משטרה ברמת גן, ראש השנה תשפ"א, 20 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"מצפה אתגר לא פשוט". מחסום משטרה ברמת גן, היום/ראובן קסטרו

גנץ עדכן על המשך התקדמות המאמצים של מערכת הביטחון בהעלאת מספר הבדיקות, תגבור מערך קטיעת שרשראות ההדבקה הצפוי וכן על קידום שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות וסיוע למבודדים בקצה. לצד זאת, נערכים במערכת הביטחון לקלוט אלפי אזרחים נוספים שיזדקקו להיכנס לבידוד במלוניות ולסיוע בבתיהם. מחר יקיים גנץ הערכת מצב בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון.

מוקדם יותר היום ביקר מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, במתחמי "היבדק וסע" לבדיקות קורונה ברחבי הארץ, באזור הצפון ובירושלים, ברשויות המקומיות פקיעין, ג'וליס, נצרת, אום אל-פאחם, כפר קאסם ושיח ג'ארח.

עוד בוואלה!

רופאה נקנסה בגין הפרת בידוד, וטוענת: "המשטרה עיוותה את הפרטים"

לכתבה המלאה
מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, בהערכת מצב אודות המשך היערכות המשטרה לפיקוח ואכיפת הגבלות התנועה במהלך הימים הקרובים. 20 בספטמבר 2020. לירן לוי
מ"מ מפכ"ל המשטרה בנערכת מצב, הערב/לירן לוי

ב- 24 שעות האחרונות התבצעו 10,071 בדיקות, 5,653 מתוכן על ידי פיקוד העורף. החל ממחר יפרסו 30 מתחמי "היבדק וסע" בערים קבועות ברחבי הארץ בנוסף לאלו בערים אדומות. למתחמי הבדיקה יוכלו להגיע אזרחים להיבדק באמצעות הפנייה שתינתן על ידי קופות החולים או על ידי זיהוי במערך החקירות האפידמיולוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully