וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החג מורגש כמו יום כיפור, ולישראלים נותר להתנחם רק בשקט

הכבישים התרוקנו, ובפארקים ובחופי הים שהיו מלאים בשגרה עד אפס מקום, ניתן היה למצוא רק מבלים אחדים. "זה עדיין נסבל, אבל אנשים יחלו בקרוב להפר הנחיות", טען תושב חדרה. במשטרה הסכימו כי הציבור נשמע להוראות, אך הדגישו כי עם צאת החג תתוגבר פעילות אכיפת הסגר

בווידאו: חופי אילת והכנרת ריקים במהלך סגר/צילום: שי מזרחי, יחידת פיקוח איגוד ערים כינרת ומשטרת ישראל

הגבלות סגר הקורונה שנכנסו אתמול (שישי) לתוקף, שינו את פניו של ראש השנה והתקנות הורגשו בכל מקום בישראל. לפחות 7,000 שוטרים וחיילים נפרסו ואכפו את הגבלות התנועה וההתקהלות שהצליחו לרוקן ממטיילים את חופי הים, את הפארקים ואת הכבישים.

בחיפה והצפון לא זוכרים חג כה שקט. ככלל, הציבור שיתף פעולה עם ההנחיות ונשאר בבתים, ואנשים ספורים בלבד נראו בשטחים הפתוחים ובחופי הים. הכבישים נותרו שוממים ומדי פעם חלפו אמבולנס, ניידת או קטנוע שליחויות של מסעדה.

תושב העיר שביתו משקיף מהכרמל לכיוון המפרץ אמר לוואלה!NEWS כי "חג כזה לא זכור שנים. ראש השנה שמרגיש שונה לגמרי. ביציאה למרפסת ניתן לשמוע את הדממה". מהמרכז הרפואי לגליל שבנהריה התקבלה תזכורת מצערת לרקע לסגר: עוד שלושה קשישים נפטרו במחלקות הקורונה במהלך החג. מחלקות הקורונה שם ובבית החולים רמב"ם בחיפה הולכות ומתמלאות.

סגר בערב ראש השנה בתל אביב. 18 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"חג כזה לא זכור שנים". הסגר בתל אביב/ראובן קסטרו

גם בעכו הציבור ציית להנחיות הסגר והעיר העתיקה והנמל נותרו ריקים ממבקרים. השוק בעיר העתיקה נותר סגור ותריסי החנויות בו היו מוגפים. ביציאות מהעיר ניצבו מחסומי משטרה וכך גם במספר נקודות על הדרך שבין ראש הנקרה ונהריה לחיפה.

בחדרה השקט הורגש לכל אורך היום, והתנועה בכבישים היה אפסית כשלרוב נראו רק רכבי חירום. מאות ילדים ניצלו זאת לרכיבה כמעט ללא הפרעה על אופניים וקורקינטים. גם חוף הים, שבימי שבת וחג מלא במבקרים ובמתרחצים נותר שומם וכן הפארקים, שהיו ריקים מאדם.

"יש פה ממש אווירה של יום הכיפורים רק עם טלוויזיה ופלאפונים ככה שלילדים יש יותר במה להתעסק", אמר אביב תושב שכונת הפארק שעשה הליכת ספורט ברחבי שכונתו בתחום המותר. "היום ומחר זה עוד נסבל והציבור ממושמע, אבל לדעתי אנשים יחלו אט אט להפר ההנחיות ולצאת החוצה במיוחד כשהמשטרה לא מציקה יותר מידי אלא רק במחסומים מציבה".

מחסום של משטרת התנועה כביש 2 מחלף בית ינאי לצפון במהלך סגר חגי תשרי, 19 בספטמבר 2020. שלומי גבאי
כמה חריגות נקודתיות. מחסום משטרתי במחלף בית ינאי, היום/שלומי גבאי

המשטרה שהציבה מחסומים ביציאות מחיפה טיפלה גם בכמה חריגים נקודתיים. במסגרת בידוק כלי הרכב במחסומים בכביש 79 באזור הקריות בקשו לבדוק פרטי נהגת, אולם אז עלה במערכת המשטרתית בהתאם לעדכוני משרד הבריאות, כי מדובר בתושבת טמרה בשנות ה-40 לחייה רופאה במקצועה, המחויבת בידוד, כאשר בחרה להפר את תנאי הבידוד ולצאת מביתה כשבעלה יושב לצידה ברכב. השוטרים רשמו לנהגת קנס בסך 5,000 שקל לצד דרישה לשוב לביתה בהתאם להנחיות.

שוטרי תחנת טירת הכרמל תפסו אתמול במחסום סמוך לכניסה הדרומית לחיפה נוסע באחד מכלי הרכב שהגיעו למחסום, תושב בסמת טבעון, בשנות ה-40 לחייו שעל פי רישומי משרד הבריאות הינו חולה קורונה מאומת הנדרש לשהות בביתו. השוטרים רשמו לנוסע קנס בסך 5,000 שקל לצד דרישה לשוב לביתו בהתאם להנחיות.

התקהלות המונית ערב החג של חסידים נצפתה בשכונת ויז'ניץ בחיפה. שוטרי תחנת חיפה הוזעקו ודרשו מגורמי ההנהגה המקומית לפנות את ההתקהלות מהרחבה הסמוכה לבית הכנסת ולפעול בהתאם למתחייב בהנחיות משרד הבריאות.

סגר בערב ראש השנה בתל אביב. 18 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"אנשים יחלו אט אט להפר הנחיות". הסגר בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

היום ואתמול חילקה המשטרה 213 דוחות לאזרחים שהפרו את הוראות הבידוד. היום חולקו 23 דוחות חולקו על יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת. 83 דוחות חולקו על אי-עטיית מסיכה. שלושה דוחות ניתנו על הפעלת גני אירועים בניגוד לתקנות, 22 דוחות חולקות על הפעלת מקום ציבורי או עסקי בניגוד לתקנות.

37 דוחות חולקו על הגעה למקום בידוד תוך שימוש בתחבורה ציבורית, דוח אחד חולק לאזרח שסירב להישמע להוראות שוטר על התפזרות מהתקהלות.דוח אחד נמסר לאדם בשל ️שהייה במקום מגורים שאינו מקום מגוריו. נכון לאתמול חולקו מכניסת התקנות לתוקף 1,106 דוחות.

מחלף גבעת אולגה בכביש החוף במהלך סגר חגי תשרי, 19 בספטמבר 2020. שלומי גבאי
בחדרה השקט הורגש לכל אורך היום. מחלף אולגה, היום/שלומי גבאי

במחוז הדרומי של המשטרה נפרסו בכוחות מתוגברים מאשדוד ועד אילת מאתמול בצהריים עם כניסת הסגר לתוקף. במשטרה מציינים כי נראה שהאזרחים הפנימו את תקנות הסגר וכמעט אין תנועה בכבישי הדרום, פרט למי שיש בידיו אישור לכך. עוד אומרים במחוז הדרומי כי התנהגות האזרחים מופתית, אך בכל מקרה עם צאת החג יתוגברו הכוחות כדי לאכוף את הסגר.

מאיגוד ערים כנרת נמסר כי הסגר נשמר ולא נרשמו אירועים חריגים בחופי הכנרת, שנותרו השנה ריקים מאדם. גם באילת החופים התרוקנו מרוחצים כמעט לחלוטין ולא נרשמו הפרות משמעותיות של הסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully