וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מעטפה שהייתה מיועדת לבית הלבן הכילה ריצין

20.9.2020 / 1:00

רשויות אכיפת החוק בארה"ב מנהלות חקירה בעקבות "מכתב חשוד" שנשלח לבית הלבן ולטראמפ, שהכיל את החומר הרעיל. משטרת קנדה, המשתפת פעולה עם ה-FBI בחקירת התקרית, אמרה כי המכתב ככל הנראה נשלח משטח המדינה

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

גורמים פדרליים איתרו מעטפה שהייתה מיועדת לבית הלבן ושבתוכה נמצא רעל מסוג ריצין - כך מסר אמש (שבת) גורם ברשויות החוק הפדרליות בארצות הברית. לדברי הגורם האמריקני, המכתב יורט במתקן ממשלתי שסורק דואר הממוען לבית הלבן ולנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

לפי משטרת קנדה, המסייעת ל-FBI בחקירה, המקור של המכתב הוא ככל הנראה מקנדה. החוקרים הפדרליים מנסים לקבוע מהיכן המעטפה נשלחה ומי שלח אותה. החקירה מובלת על ידי חוקרי ה-FBI, השירות החשאי והמשרד לפיקוח על שירותי הדואר של ארצות הברית. מחקירה ראשונית של המעטפה שיורטה עלה כי היא מכילה חומר מסוג ריצין, רעל שנמצא באופן טבעי בפולי הצמח קיקיון.

בהצהרה שנמסרה מטעם ה-FBI נכתב כי סוכני הארגון חוקרים "מכתב חשוד שהתקבל במתקן הדואר של ממשלת ארצות הברית", וכי אין "סכנה לביטחון הציבור".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יועצו הבכיר ג'ארד קושנר וסגן הנשיא מייק פנס בהצהרה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לבחריין. 11 בספטמבר 2020. רויטרס
ב-2018 שלח חייל לשעבר מעטפה עם ריצין לבית הלבן. טראמפ/רויטרס

ב-2018 נעצר חיל לשעבר מהצי לאחר שהודה ששלח מעטפות המכילות את החומר ממנו מופק ריצין לנשיא טראמפ ולחברי ממשלו. הרשויות מסרו אז כי החייל לשעבר, וויליאם קלייד אלן השלישי, שלח את המעטפות עם פולי הקיקיון לנשיא, לראש ה-FBI, לשר ההגנה האמריקני, ראש ה-CIA, וקצינים בכירים בחיל הים ובכוח האווירי האמריקני. גם במקרה הזה המכתבים יורטו ואף אחד לא נפגע.

בשנת 2014 גבר ממסיסיפי נשפט ל-25 שנים בכלא לאחר ששלח מכתבים שעליהם פיזר אבק ריצין, לנשיא ברק אובמה ובכירים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully