וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרף לטראמפ: חבר פרלמנט איטלקי הציע את מועמדות נתניהו לפרס נובל לשלום

16.9.2020 / 16:08

חבר מפלגת הימין פאולו גרימולדי הגיש את מועמדות רה"מ בעקבות חתימת ההסכמים עם בחריין והאמירויות והתקדמות המגעים עם סעודיה. האיטלקי אף קרא להענקת פרס משותף לנתניהו וטראמפ, לאחר שגם שמו של נשיא ארה"ב הוגש מוקדם יותר לוועדה: "עכשיו זה אפשרי"

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

חבר פרלמנט איטלקי הגיש היום (רביעי) את שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמד לפרס נובל לשלום. חבר הפרלמנט, פאולו גרימולדי, כתב בטוויטר כי הגיש את המועמדות בשל הסכמי הנורמליזציה של ישראל עם איחוד האמירויות ובחריין, ובעקבות הדיאלוג שהיא מקיימת עם ערב הסעודית ופתיחת המרחב האווירי הסעודי למטוסים ישראליים.

"היסטורי! תודה גם לטראמפ!", צייץ גרימולדי, חבר במפלגת הימין האיטלקית הליגה הצפונית שבראשה עומד השר לשעבר מתאו סלביני. לאחר מכן הוסיף כי הוא "מייחל לפרס נובל כפול לשלום: טראמפ-נתניהו. עכשיו הם שניהם מועמדים, עכשיו זה אפשרי!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד הנשיא דונלד טראמפ בטקס החתימה על הסכמי אברהם בבית הלבן, 15 בספטמבר 2020. AP
"מייחל לפרס נובל כפול לשלום". נתניהו וטראמפ בטקס החתימה, אתמול/AP

בשבוע שעבר מחוקק נורבגי הגיש את שמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כמועמד לוועדת פרס נובל לשלום, על קידום הסכמי הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות, וגם השר לשעבר איוב קרא הודיע אתמול כי הגיש את שמותיהם של טראמפ ונתניהו כמועמדים לפרס.

בעבר פרס נובל חולק לאדריכלי הסכמי השלום עם מצרים והסכם אוסלו: ראשי הממשלה לשעבר מנחם בגין ויצחק רבין, יחד עם נשיא ארצות הברית, ג'ימי קרטר, ונשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת ויו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת.

עוד בוואלה!

מחויך וגאה, נתניהו זכה למתנה מהחבר טראמפ בזמן הגרוע ביותר

לכתבה המלאה

אתמול בשעות הערב חתמו נתניהו וטראמפ על הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין, בטקס חגיגי בבית הלבן בוושינגטון. בטקס השתתפו גם שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, ומקבילו בבחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני, והארבעה נשאו נאומים בהם התייחסו בין היתר לעתיד המזרח התיכון ולפתרון סכסוך הישראלי-פלסטיני.

ההסכמים הגיעו בעקבות מאמצים משותפים מצד ראשי המדינות, בתיווך נשיא ארצות הברית וגורמים נוספים במדינה, בהם יועצו הבכיר ג'ארד קושנר ושליח הבית הלבן אבי ברקוביץ'. הצדדים הגיעו בסופן של השיחות להסכמות הנוגעות לפתיחת שגרירויות והחלפת שגרירים, טיסות ישירות בין המדינות, ושיתופי פעולה בתחומי הבריאות, העסקים, הטכנולוגיה, החינוך, הביטחון והחקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully