וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בדומא: 3 שנות מאסר וחצי לנער שהורשע בקשירת קשר לרצח משפחת דוואבשה

עודכן לאחרונה: 16.9.2020 / 15:35

על א' נגזרו 42 חודשי מאסר, מהם יקוזזו 32 חודשים בהם ישב כבר במעצר. במקביל, הורשע הצעיר בקשירת קשר להצתה ממניע גזעני, חברות בארגון טרור ועוד שלושה אישומים של תג מחיר. סניגורו: "מדובר בקטין בן 15, אנחנו מתכוונים להגיש ערר לביהמ"ש העליון"

בווידאו: גזר הדין לנער שהורשע בקשירת קשר לרצח משפחת דוואבשה/עריכה: טל רזניק

בית משפט המחוזי מרכז בלוד גזר היום (רביעי) שלוש שנות מאסר וחצי על א', הנער שהודה במעורבות בפיגוע בדומא ב-2015, בו נרצחו בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט עלי. במקביל, הורשע הצעיר בקשירת קשר להצתה ממניע גזעני, חברות בארגון טרור ועוד שלושה אישומים של תג מחיר.

גזר דינו של א' יקוזז לעשרה חודשים בלבד, זאת לאחר שישב עד כה במעצר 32 חודשים. "יש מידה מסויימת של אכזבה על העונש שהוטל", אמר סניגורו עו"ד ציון אמיר. "מדובר בקטין בן 15, אנחנו מתכוונים להגיש ערר לבית המשפט העליון".

עורכות הדין יעל עצמון ודנה אלון מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) מסרו בתום הדיון כי "בית המשפט גזר על הנאשם עונש מאסר למשך 42 חודשים בניכוי ימי מעצרו, ולקח בחשבון את כלל השיקולים הנוגעים לנאשם אשר בין היתר היה קטין בעת ביצוע העבירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יישב בכלא עשרה חודשים בלבד. הנער בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד הוסיפו כי בית המשפט גם לקח בחשבון את הודאתו בכתב אישום מתוקן "בין היתר בעבירה של קשירת קשר לתכנון הפיגוע בדומא ואת הרשעתו בעבירה של חברות בארגון טרור. בגזר דין זה, בית המשפט שוב מעביר מסר לפיו מי שמבצע עבירות על רקע אדיאולוגי וממניע גזעני וכחלק מחברות בארגון טרור, ייענש בדרך של מאסר מאחורי סורג ובריח".

במסגרת עסקת טיעון במאי 2019 הודה הצעיר בקשירת קשר להצתת בית המשפחה ממניע גזעני, ובמעורבות בכמה פשעי שנאה נוספים, הכוללים הצתות והשחתת רכוש. במסגרת ההסדר, הפרקליטות הסכימה שלא לדרוש יותר מחמש שנות מאסר וחצי. בנוסף, באוקטובר בשנה שעברה הכריע בית המשפט את חברותו בארגון טרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מידה מסויימת של אכזבה על העונש שהוטל". הנער בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שני האחרון גזר המחוזי שלושה מאסרי עולם על עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח משפחת דוואבשה. בנוסף, נגזרו עליו 17 שנות מאסר בגין ניסיון לרצח, ועשר שנים נוספות בגין הצתה, אותן ירצה בן אוליאל בחפיפה חלקית. בסך הכול הוא ירצה 20 שנים בנוסף לשלושת מאסרי העולם. כמו כן, הוטל עליו תשלום פיצויים של 258 אלף שקלים לכל אחד.

לפי כתב האישום, בן אוליאל והקטין א' תכננו לבצע פיגוע בעקבות הרצח של מלאכי רוזנפלד ב-2015 בצומת שבות רחל. השניים תצפתו על כפרים פלסטינים והחליטו להרוג אנשים בדומא ולאחר מכן בכפר סמוך. השניים סיכמו להיפגש ביום הפיגוע במערה במאחז חוות יישוב הדעת, ובן אוליאל הכין את הציוד לפיגוע.

א', שהיה קטין בזמן ביצוע העבירה, היה באותה העת עם צעירים אחרים במאחז גבעת הבלאדים. בסביבות חצות עזב א' את המקום, אך הגיע למערה אחרי שבן אוליאל כבר יצא לעבר דומא. כשבן אוליאל הגיע לפאתי הכפר, הוא כיסה את פניו ועטה כפפות וחיפש בית שאינו נטוש.

על פי כתב האישום, בן אוליאל הצית תחילה בית ריק ולאחר מכן השליך בקבוק תבערה דרך חלון בבית משפחת דוואבשה ונמלט. הפעוט עלי נהרג במקום, ומותם של בני הזוג סעד וריהאם נקבע מאוחר יותר בבית החולים. הילד אחמד, שהיה בן ארבע, הצליח להימלט ואושפז במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully