וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: מערכת החינוך תיסגר כבר מחר, החינוך המיוחד יפעל כרגיל

עודכן לאחרונה: 16.9.2020 / 12:51

הממשלה החליטה במשאל טלפוני לקבל את המלצת משרד הבריאות ופרופ' גמזו, ולהשבית את בתי הספר, גני הילדים ומעונות היום החל מיום חמישי. הפסקת הלימודים הייתה אמורה להתחיל בערב החג, אך הוקדמה בשל העלייה בתחלואה.66% מהתלמידים שחלו נדבקו בביתם ולא במוסדות החינוך

בווידאו: יאיר לפיד מתייחס לסגר/צילום: ערוץ הכנסת

הממשלה החליטה היום (רביעי) במסגרת משאל טלפוני לקבל את המלצת משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לסגור כבר ממחר את מערכת החינוך, כולל בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, נוכח העלייה המשמעותית בהדבקה. זאת, לאחר שהפסקת הלימודים הייתה אמורה להתחיל ביום שישי, ערב החג. עם זאת, המשך פעילות החינוך המיוחד ונוער בסיכון נשארה ללא שינוי.

שר החינוך יואב גלנט הציג הבוקר לשרים נתוני חקירות אפידמיולוגיות של 4,304 תלמידים שנדבקו בקורונה. על פי הנתונים, עולה כי 66% מהתלמידים נדבקו בביתם, 16% מהם נדבקו בישיבות, 5% בבתי הספר היסודיים, בתיכונים נדבקו 2% וכך גם בפעוטונים ובגני ילדים.

גלנט הציג בנוסף את נתוני ההדבקה של צוותים חינוכיים, לפיהם 60% נדבקו בביתם, 12% בבתי הספר היסודיים, 9% בגני ילדים ובפעוטונים, ו-3% בישיבות. "הנתונים אינם מעידים על שינוי ואינם תומכים את דברי משרד הבריאות. חלק החולים במערכת החינוך מתוך הציבור הוא פחות משליש מחלקם של התלמידים באוכלוסיה הכללית", אמר גלנט לשרים.

פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בבית ספר שיפר, פתח תקווה, 1 בספטמבר 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
מערכת החינוך תיסגר כבר ממחר. בית הספר "שיפר" בפתח תקווה/ראובן קסטרו

שר החינוך שהתנגד לסגירת בתי הספר אמר עוד במהלך הדיון כי "הנושא נידון ביום ראשון ונשמעו בו כל הנימוקים וכל ההערכות והתקבלה החלטה לקבוע כי החינוך והתעסוקה יסגרו במקביל ביום שישי הקרוב". הוא הסביר כי "סגירת מערכת החינוך שקולה להטלת הסגר על שוק העבודה מוקדם מכפי שנקבע. המחיר של סגירתה ליום אחד, לאחר שהתקיים דיון ממשלה בנושא במשך עשר שעות ביום ראשון האחרון בו התקבלה החלטה שונה, הוא גדול ומיותר. המהלך שגוי ויוצר בעיית אמון מיותרת מול הציבור".

שר ההשכלה הגבוהה, זאב אלקין הציג גם עמדה נגד הקדמת סגירת מערכת החינוך. "אם רוצים להקדים את הסגר אפשר לעשות את זה. אבל אין טעם לרמות את עצמנו שהמשק יעבוד וחינוך בגילאים של מעון, גן וכיתות ראשון יהיה סגור. מה אמורים לעשות הורים לילדים קטנים? מי יגן עליהם מפיטורים על ידי מעסיק בגלל שסירבו לבוא לעבודה כדי לשמור על ילדים קטנים?", אמר השר. "וגם אם יש נתונים שאכן מוכיחים שחינוך בגילאים קטנים (מעון גן וכיתות א) אכן מקור הדבקה חשוב למה אף אחד לא טרח להציג לנו את זה בצורה מסודרת, לא עכשיו ולא ביום ראשון?".

שיעור הנדבקים מאומתים בגילאי 3-18 מתאריך 1 בספטמבר. 16 בספטמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
66% מהילדים נדבקו בבית. נתוני ההדבקה במערכת החינוך/אתר רשמי, אתר רשמי

אישור הממשלה מגיע לאחר שאמש הודיע גורם בפמלייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא בוחן את סגירת מערכת החינוך כבר היום. זאת, בהמשך להמלצתו של גמזו, שפנה אתמול במכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר החינוך יואב גלנט בסוגיית פעילות מערכת החינוך. "מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע", כתב גמזו לאדלשטיין וגלנט. "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצות שלנו".

"אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה באוכלוסייה נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך, במיוחד בגילאי 10 ומעלה", הוסיף גמזו. "אני מבקש לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו". הוא הוסיף במכתב גרף שהצביע על קפיצה של 8% בשיעורי החולים בקרב בני עשר עד 19 לאחר פתיחת שנת הלימודים.

אישור הקדמת סגירת מערכת החינוך, מגיע ברקע פרסום משרד הבריאות את ההנחיות הנוגעות לפעילויות שניתן לעשות במהלך הסגר, שיחל ביום שישי בשעה 14:00 מעבר למרחק של 500 מטרים מהבית. בין הפעילויות שיובאו לאישור הממשלה והכנסת, גם השתתפות בהלוויות והפגנות. בנוסף לכך, ניתן יהיה לחרוג ממגבלת 500 המטרים על מנת להצטייד במזון, תרופות או מוצרים חיוניים, לקבל טיפול רפואי, פסיכולוגי או רפואה משלימה.

שיעור הנדבקים בצוותים החינוכיים במערכת החינוך מתאריך 1 בספטמבר. 16 בספטמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
נתוני ההדבקה של צוותי החינוך שהציג גלנט/אתר רשמי, אתר רשמי

מה מותר מעבר ל-500 מטר

  • הגעה וחזרה של עובד למקום עבודה שהוא זכאי לעבוד בו על פי כל דין, וחזרה ממנו
  • הצטיידות במזון, תרופות, מוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים
  • קבלת טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי ורפואה משלימה
  • השתתפות בהפגנה
  • הליך משפטי שמחייב נוכחותו של אותו אדם
  • הגעה למשכן הכנסת
  • טיפול במסגרת רווחה
  • טבילת אישה במקווה טהרה
  • השתתפות בלוויה
  • סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה
  • העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד אל ההורה האחר
  • העברה של קטין שהורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני
  • טיפול חיוני בבעלי חיים

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 5,523 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-166,794. אתמול התקבלו תוצאות עבור יותר מ-55 אלף מבדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף עמד על 9.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 42,862. בבתי החולים מאושפזים 1,153 חולים, מתוכם 138 מונשמים ו-535 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,141 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully