וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית י-ם הודיעה כי שוק מחנה יהודה יישאר פתוח; משרד הבריאות: הנושא בבירור

ראש עיריית ירושלים הכריז כי השוק יהיה פתוח במהלך הסגר, לאחר שלדבריו פתיחתו הוחרגה על ידי גמזו. עם זאת, גורמים במערכת הבריאות שלוקחים חלק בוועדת החריגים אמרו כי ההנחיות זהות לאלו שנקבעו לחנויות החיוניות: "כנראה שיש מי שרוצה להבין את זה כשוק פתוח"

עריכה: ניר חן

בלבול נוצר היום (שלישי) סביב סוגיית פתיחת שוק מחנה יהודה בירושלים, לקראת תחילתו של הסגר ביום שישי הקרוב. ראש העיר משה ליאון הכריז מוקדם יותר כי השוק יישאר פתוח, וזאת לדבריו לאחר שיחות שקיים עם הדרג הבכיר במשרד הבריאות. עם זאת, לאחר הצהרתו, גורמים במשרד הבריאות דחו את הטענה כי השוק יפעל במתכונת רגילה, וכי ההנחיה בדבר זה סולפה.

"לאחר שיחות עם הדרג הבכיר במשרד הבריאות, ראש העיר ירושלים משה ליאון הודיע: שוק מחנה יהודה ישאר פתוח כפי שהסופרים והמרכולים יישארו פתוחים לזמן הסגר", מסרה העירייה. ליאון אמר כי "השוק הוא מקור צריכת מזון מרכזי בעיר ירושלים ואני מברך על שינוי במדיניות בנושא השווקים".

פתיחת שוק מחנה יהודה, ירושלים 7 במאי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, אתר רשמי
מחלוקות על פתיחת השוק בסגר. שוק מחנה יהודה/אתר רשמי, אולבייה פיטוסי/פלאש90

ליאון בישר תחילה על המהלך ליו"ר ועדת הסוחרים, טלי פרידמן, שבירכה על כך. ראש העיר אף אמר לה כי הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, החליט לאפשר את פעילות סוחרי השוק במהלך תקופת הסגר. "החלטה נכונה ומתבקשת. דין מחנה יהודה כדין הסופרים". דרישתנו להמשיך לפעול הייתה מוצדקת ולא היינו מקבלים מצב של סגירה שניה, שכן הדבר היה מוביל לקריסה טוטאלית לסוחרים שחיכו בדריכות לתקופת החגים על מנת להשיב מעט כסף לכיסם", אמרה.

עוד בוואלה!

כאוס בשווקים בעקבות הנחיות סותרות: "מבלבלים את הציבור"

לכתבה המלאה
פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון בעיריית ירושלים, 12 באוגוסט 2020. מאיה הורודניצ'אנו
ליאון וגמזו/מאיה הורודניצ'אנו

ואולם, חרף ההכרזות מצד העירייה והשוכרים, דוברות משרד הבריאות מסרה כי "אנחנו לא מכירים את זה, זה בבירור".

גורמים במערכת הבריאות התייחסו לנושא ואמרו כי נראה כי מדובר בסילוף של מה שנקבע על פי ההנחיות. "כרגע ההחלטה לגבי שווקים היא שחנויות המזון שמספקות שירות חיוני יפעלו, לא משנה אם הן ברחוב, בשוק או בסופר. אין שום החרגה למחנה יהודה. כנראה שיש מי שרוצה להבין את זה כ'שוק פתוח'".

גורם נוסף במערכת הבריאות ציין כי אכן הייתה הסכמה בעניין פתיחת שוק מחנה יהודה, "אבל הדברים עדיין לא סגורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully