וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לא תהיה לי בעיה למכור מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

15.9.2020 / 16:40

לקראת החתימה על ההסכם הנורמליזציה, אמר נשיא ארה"ב כי הוא יהיה מוכן למכור למדינות אחרות במזרח התיכון את אותן מערכות הנשק שנמכרו עד כה רק לישראל. "יש אנשים שאומרים שאולי הם יוצאים למלחמה", הוסיף טראמפ

בווידאו: נתניהו מעדכן על הסכם השלום עם בחריין/צילום: לע"מ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי הוא יהיה מוכן למכור למדינות אחרות במזרח התיכון את אותן מערכות הנשק שנמכרו עד כה רק לישראל. בראיון לרשת פוקס ניוז הוא ציין כי מדינות האזור עשירות מאוד, והוסיף כי איחוד האמירויות מעוניינת לרכוש מטוסי F-35. "לי אישית לא תהיה בעיה עם זה. יש אנשים שאומרים שאולי הם יוצאים למלחמה", הוסיף טראמפ.

דבריו של הנשיא האמריקני מגיעים שעות בודדות לפני החתימה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, ועל רקע הדיווחים בארצות הברית בתחילת החודש, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים בחשאי שממשל טראמפ ימכור נשק מתקדם לאיחוד האמירויות, במסגרת ההסכם בין המדינות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו בבית הלבן, הערב. 10 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
"לי אישית לא תהיה בעיה עם מכירת המטוסים". טראמפ/רויטרס, רויטרס

טראמפ אמר את הדברים לקראת טקס החתימה על הסכמי הנורמליזציה בין המדינות, שייערך הערב בשעה 19:00 (שעון ישראל) בבית הלבן בוושינגטון. בטקס, שיתקיים בהשתתפות מאות אורחים, ינאמו נתניהו, טראמפ, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד ומקבילו בבחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני.

עוד בוואלה!

הכאוס הכלכלי וסגר הקורונה רודפים את נתניהו גם ביום חגו בוושינגטון

לכתבה המלאה

המסמך שעליו יחתום ראש הממשלה עם שר החוץ של בחריין יהיה "הצהרת שלום" כללית, שרק תפתח את המשא ומתן על ההסכם בין הצדדים. במקרה של האמירויות מדובר על "חוזה שלום" שיהיה מחייב הרבה יותר. עם זאת, גם ההסכם עם איחוד האמירויות צפוי להיות כללי במידה רבה.

שר במשרד החוץ של איחוד האמירויות, אנוואר גרגאש, אמר בתחילת השבוע כי הבקשה של איחוד האמירויות לרכוש מטוסי קרב מסוג F-35 עמדה על הפרק הרבה לפני ההסכם עם ישראל, אך הבהיר כי החתימה על ההסכם אמורה "להפיג כל גרגר של ספק" לגבי מכירת המטוסים. "איחוד האמירויות מבקשת, כמו כל מדינה שלוקחת את הצבא שלה ברצינות, להפוך את צבאה למודרני ומתקדם יותר, ולכן בקשתנו ל-F-35 ולמערכות נשק אחרות קדמה להסכם הזה", אמר.

גרגאש הסביר כי מטוסי F-16 שברשות האמירויות הם כיום בני כמעט שני עשורים, וכי הגיע הזמן לחדש אותם. הוא הוסיף כי ההחלטה לנרמל את היחסים עם ישראל שברה "מחסום פסיכולוגי", ושהיא מהווה פריצת דרך לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully