וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ מימין על נתניהו לחשוף את פרטי ההסכם עם האמירויות: "אין סיבה להסתיר"

תנועות חוץ-פרלמנטריות דרשו מהשרים לקבל את הפרטים, שגובשו באופן מסווג ע"י לשכת רה"מ, לקראת טקס החתימה ביום שלישי. הן ביקשו לבדוק כי ישראל לא התחייבה עקרונית להקמת מדינה פלסטינית או הקפאת בנייה בהתנחלויות. גם בשמאל קראו לחשוף את המידע

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! NEWS לפני ההמראה מאבו דאבי/צילום: ברק רביד ורויטרס, עריכה: ניר חן

לחץ מימין על ראש הממשלה בנימין נתניהו לחשוף את פרטי ההסכם עם איחוד האמירויות הערביות, שצפוי להיחתם ביום שלישי בבית הלבן. תנועות ימין חוץ-פרלמנטריות החלו הבוקר (ראשון) לדרוש משרי הממשלה לקבל לידיהן את פרטי ההסכם, שלא הוצג בפני הממשלה וגובש באופן מסווג ובלעדי על ידי לשכת ראש הממשלה.

"תנועת הריבונות" שיגרה הודעות לשרים בדרישה לוודא את פרטי ההסכם ולבדוק שאינו כולל הסכמה עקרונית להקמת מדינה פלסטינית, או להקפאת בנייה בהתנחלויות. במקביל, תנועת "ישראל שלי" צייצה בטוויטר "האם מישהו ממקבלי ההחלטות בישראל יודע מה יש בהסכם עם איחוד האמירויות? על מה הולכים לחתום? האם יש מישהו שיכול להבטיח שאין בהסכם הקפאת בנייה בהתיישבות או הסכמה למדינה פלסטינית?" ותייגה את שרי הימין בממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהכרזה על ההסכם עם האמירויות, 13 באוגוסט 2020. רויטרס
לחץ מימין ומשמאל לפרסום ההסכם. נתניהו/רויטרס

עורך עיתון "מקור ראשון", חגי סגל, צייץ כי "אם ההסכמים עם האמירויות ובחריין כה נפלאים, אין סיבה להסתיר אותם מהממשלה, מהכנסת ובעיקר מהציבור", ואילו ח"כ בצלאל סמוטריץ הביע בטוויטר תמיכה בדבריו.

הדרישה לחשוף את ההסכמים עם מדינות המפרץ ולהביאם לאישור הכנסת עלתה בימים האחרונים גם בשמאל, למרות שגורמים בכירים שמעורבים בעבודה על ההסכם טוענים שאין חובה משפטית להביא את ההסכמים לאישור הממשלה והכנסת לפני החתימה, וכי ההסכמים יובאו לאישור בכנסת לאחר החתימה.

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, קרא אתמול לחשוף את כל ההסכמות הגלויות והנסתרות מאחורי הסכמי הנורמליזציה ולהביא אותן לאישור הכנסת, ברקע הדיווחים על עסקאות נשק בין ארצות הברית למדינות המפרץ בשולי ההסכמים.

עוד בוואלה!

לראשונה מאז ההסכם: חברה מאיחוד האמירויות תפתח משרד בישראל

לכתבה המלאה
המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין סיבה להסתיר את ההסכמים". משלחות ישראל וארה"ב בקבלת הפנים באבו דאבי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

"מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית לכן ראש הממשלה צריך לנהוג בשקיפות ולהביא לכנסת את כל הסיכומים שנעשו מאחורי הקלעים. שקריו של נתניהו בעניין מכירת המטוסים המתקדמים לאמירויות נחשפו לעין כל. כעת יש לחשוף את ההסכמים, ולקיים תהליך מסודר של פיקוח פרלמנטרי", אמר הורוביץ.

ראש הממשלה יטוס הלילה לטקס החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות, שייערך ביום שלישי הקרוב בבית הלבן. האירוע יתקיים תחת חסותו של הנשיא דונלד טראמפ, וישתתפו בו משלחת ישראל בהובלת נתניהו ומשלחת בכירה מאיחוד האמירויות בראשות שר החוץ עבדאללה בן זאיד. בטקס ייחתם גם הסכם הנורמליזציה עם בחריין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully