וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס החתימה בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין ייערך הערב בוושינגטון

הטקס יתקיים ב-19:00 במדשאות הבית הלבן בארה"ב, בהשתתפות נתניהו, טראמפ ושרי החוץ של שתי המדינות הערביות. המסמך שייחתם עם בחריין יהיה "הצהרת שלום" שתפתח את המו"מ על הסכם בין הצדדים, ואילו עם האמירויות יהיה זה "חוזה שלום" מחייב

בווידאו: נתניהו נחת בוושיגנטון לקראת חתימת ההסכם עם האמירויות ובחריין/צילום: ברק רביד

טקס החתימה ההיסטורי על הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין ייערך הערב (שלישי) בשעה 19:00 במדשאה הדרומית בבית הלבן בוושינגטון. בטקס שיתקיים בהשתתפות מאות אורחים, ינאמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, ומקבילו בבחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני.

חתנו ויועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר, שביקר באבו דאבי עם המשלחת הישראלית לפני כשבועיים, ישתתף גם הוא בטקס החתימה על כינון היחסים.

בכיר בבית הלבן אמר בתדרוך לכתבים לקראת טקס החתימה על ההסכמים כי הבית הלבן יעודד את כלל המשתתפים בטקס לחבוש מסיכות אבל לא יחייב אותם לעשות זאת. "הישראלים והאמירתים הולכים עם מסיכות", אמר הבכיר בבית הלבן. "הטקס יהיה במדשאה פתוחה ואנחנו נשמור על ריחוק חברתי ככל האפשר".

טיסת אל על, הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאבו דאבי נחתה, 31 באוגוסט 2020. ., רויטרס
ישראל תחתום על הסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין/רויטרס, .

המסמך עליו יחתום נתניהו עם שר החוץ של בחריין יהיה "הצהרת שלום" כללית שרק תפתח את המשא ומתן על הסכם בין הצדדים. במקרה של האמירויות מדובר על "חוזה שלום" שיהיה מחייב הרבה יותר. עם זאת, ההסכם עם איחוד האמירויות צפוי להיות כללי, ולא לכלול מרכיבים שנויים במחלוקת כמו התייחסות לסיפוח, לפתרון שתי המדינות או לעסקאות נשק.

תוכן ההסכמים עדיין אינו ידוע, והמשא ומתן הנוגע אליהם, המתקיים בין ארבע המדינות, נמשך גם אתמול. משרד ראש הממשלה התחייב כי ההסכם עם איחוד האמירויות יכלול סעיף לפיו הוא לא ייכנס לתוקף לאחר טקס החתימה, אלא רק אחרי שיעבור הצבעה בממשלה ובכנסת.

עוד בוואלה!

הכאוס הכלכלי וסגר הקורונה רודפים את נתניהו גם ביום חגו בוושינגטון

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישת עבודה עם שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר בוושינגטון, 14 בספטמבר 2020. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
תוכן ההסכמים עדיין אינו ידוע. נתניהו ושגריר ישראל בארה"ב, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

עוזר שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות עומאר רובאש אמר אתמול כי היחסים עם ישראל יאפשרו למדינתו להפעיל לחץ על ישראל בנקודות שחשובות לפלסטינים. "השלום שלנו עם ישראל ישרת את הסוגיה הפלסטינית בדרכים שעוד אי אפשר לדמיין עכשיו", אמר רובאש בתדרוך לכתבים לקראת טקס החתימה.

"הקשרים שלנו עם ישראל יאפשרו לנו להיות בתוך האוהל של הנושא הפלסטיני ולהפעיל לחץ (על ישראל) במקומות שחשובים לפלסטינים. זה יאפשר לנו לשרת את הסוגיה הפלסטינית הרבה יותר מאשר לעמוד בצד ולחכות שמשהו יקרה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully