וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההערה הפוגענית וניסיון ההשתקה: סערה בלשכת מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים

14.9.2020 / 10:41

עובדת ניקיון ממוצא אתיופי טענה כי עובדות בסביבתה ממררות את חייה בקביעות, תוך צעקות וכינויי גנאי. ועד העובדים הגיש תלונה למשה אדרי, אך במשרדו אמרו שהטענות מנותקות מהמציאות. סגן השר לביטחון הפנים הציג תמונה שונה: "גרסת המנקה אמינה"

בווידאו: טקס חילופי שרים במשרד לביטחון פנים/צילום: לע"מ

עובדות לשכת מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים משה (צ'יקו) אדרי, התעמרו באופן מתמשך בעובדת ניקיון מבוגרת והשפילו אותה - כך עולה ממכתב תלונה חריף מטעם ועד עובדי המשרד שהגיע לידי וואלה! NEWS. התלונה הגיעה מעובדת ניקיון מבוגרת, בת העדה האתיופית, המועסקת במשרד כבר 13 שנה ואף זכתה לתעודת הצטיינות על עבודתה. במכתב שנשלח בחודש יולי האחרון נטען כי עובדות לשכת המנכ"ל ממררות את חייה, והביאו אותה לכדי בכי.

"עובדות לשכת המנכ"ל מתזזות אותה בתדירות רבה, תוך צעקות והעלבות", נכתב מטעם ועד העובדים. "לאחרונה אף קראו לה 'שקרנית' מכיוון שהעזה לומר שכבר ניקתה את הלשכה". עוד צוין במכתב כי "במקרה אחר הגיעה העובדת אל הלשכה וניקתה שם ביסודיות, ולאחר שסיימה יצאה מהמקום. לאחר זמן מה, העובדת נקראה להגיע שוב ולנקות, משום שעובדות לשכת המנכ"ל עשו פן בשיער והיה צורך בניקוי הרצפה". העובדת השיבה להן כי היא כבר ניקתה את הלשכה, אך לפי התלונה, "היא נענתה בצעקות ובכינויי גנאי".

מכתב תלונה למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים על התעמרות בעובדת. ללא, צילום מסך
"היא בכתה במהלך יום שלם". מכתב התלונה שנשלח למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים/צילום מסך, ללא

על פי המכתב שנשלח למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, במקרה אחר הטיחה כלפיה אחת מעובדות הלשכה: "יש לך קורונה, אל תתקרבי לכאן". מהמידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי לאחר מקרה זה סירבה עובדת הניקיון לחזור למשרד, ורק לאחר גישור שערך אחד מעוזריו של אדרי, היא הסכימה להמשיך בעבודתה. עם זאת, לטענתה, ההתעמרות לא נפסקה.

"מדובר בדפוס התנהגות החוזר על עצמו, ולא במקרה חד פעמי. אלו אירועים פוגעניים וקשים שמקומם לא במחוזותינו בכלל ולא במשרד ממשלתי בפרט", כתבו בוועד העובדים למנכ"ל המשרד, וביקשו ממנו לטפל בתלונה החמורה.

מנגד, במשרד לביטחון הפנים טענו כי התלונה נבדקה, ונמצא כי היא אינה נכונה. "המכתב הועבר על ידי יו"ר ועד העובדים למנכ"ל המשרד לטיפולו. בעקבותיו התבצע בירור מידי עם עובדות הלשכה, עובדת האחזקה והאחראי על שירותי האחזקה במהלכו התברר כי המתואר במכתב של ועד העובדים אינו משקף את מצב הדברים כפי שהתרחש בלשכה", נמסר.

בסתירה למכתב שהגיש הוועד למנכ"ל אדרי, יו"ר הוועד, הצטרף בהמשך לתגובת המשרד וכתב כי "האירוע הועבר לידיעת המנכ"ל, מיד לאחר מכן עודכנתי על ידו בתוצאות הבירור, ועל כן האירוע טופל כנדרש".

עוד בוואלה!

סוהר שב"ס חולה קורונה הפר בידוד וחשוד בהסעת שוהה בלתי-חוקי

לכתבה המלאה
משה צ'יקו אדרי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, 22 בינואר 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
"המתואר במכתב אינו משקף את מצב הדברים כפי שהתרחש בלשכה". אדרי/פלאש 90, יונתן זינדל

עם זאת, בדיקה נוספת שערכה וואלה! NEWS עם גורמים בכירים במשרד לביטחון הפנים, העלתה כי התלונה לא טופלה כלל, ואף טויחה.

מבירור הנושא מול סגן השר לביטחון הפנים גדי יברקן, עולה כי המשרד ניסה לכאורה לטייח את המקרה. יברקן טען כי הוא מכיר את פרטי המקרה ואף אישר כי שוחח עם עובדת הניקיון. הוא אמר שמדובר בעובדת אמינה ומצטיינת, וכי דרש מצ'יקו אדרי לקיים בירור מקיף. "סגן השר שמע על המקרה בסוף השבוע האחרון, ואתמול זימן את העובדת ואת נציג הוועד לשיחה", נמסר מטעמו. "הוא שמע מהעובדת על שהתרחש, והתרשם כי גרסתה אמינה".

לפי יברקן, "מדובר בעובדת מצטיינת, מסורה ומוערכת שעובדת 13 שנה במשרד. עובדי המשרד, לרבות אנשי התחזוקה, הם הלב הפועם שלו וסגן השר מעריך אותם מאוד". סגן השר לביטחון הפנים הבהיר כי "פגיעה בכל אחד מעובדי המשרד, יהא תפקידו אשר יהא, אינה מקובלת. הנושא ייבדק עד תום".

ח"כ גדי יברקן במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"התרשם כי גרסתה אמינה". יברקן/ראובן קסטרו

במשרד טענו פעם נוספת כי התברר שהמתואר במכתב אינו נכון. "גם עובדת הניקיון וגם עובדות הלשכה ציינו כי היא אכן נקראה לנקות באותו היום שוב, אך אף אחד לא העליב אותה, לא צעק עליה או קרא לה בכינויים", הוסיפו. "המכתב הועבר על ידי ועד העובדים מבלי לברר את העובדות מול עובדות לשכת המנכ"ל טרם שליחתו". יו"ר ועד העובדים במשרד הוסיף כי הוא מצר על כך שהמכתב "הועבר טרם בירור העובדות גם מול עובדות הלשכה".

בנוסף לכך, גורמים במערכת אכיפת החוק אומרים כי אדרי מהלך אימים על העובדים. "אנשים במשרד יודעים מהאירועים החמורים הללו מזה כחודשיים, וחוששים לברר מה נעשה בנידון ואם בכלל נעשה", אמרו.

אחד הגורמים אף אמר כי אדרי, שנפסל על ידי הוועדה למינוי בכירים מלכהן כמפכ"ל, נמצא בתפקידו בשל התערבות גורמים פוליטיים. "הדבר הזה נשגב מבינתנו", הם אומרים בהתייחס לשליטתו ביד רמה במשרד, "צריך לשים לזה סוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully