וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הליכוד העולמי: מרכז המפלגה דחה את ההצעה לשינוי שיטת הבחירות

14.9.2020 / 4:26

מרכז הליכוד הצביע נגד ההצעה לשינוי חוקת המפלגה ולאופן בחירת יו"ר הליכוד העולמי. ההצעה, שקודמה על ידי יו"ר הקואליציה זוהר, המתמודד מול היו"ר הנוכחי יעקב חגואל, זכתה לרוב של 60% מחברי המרכז, אך פחות מהרוב הדרוש לשינויי חוקה במפלגה

בווידאו: עימות בין ח"כ מיקי זוהר לשר ישראל כץ בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת

מרכז הליכוד דחה אמש (ראשון) את ההצעה לשינוי חוקת הליכוד ולשינוי אופן הבחירה של יו"ר הליכוד העולמי. ההצעה, שקודמה על ידי יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, ויו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר - בתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו - זכתה לרוב של כ-60% מחברי המרכז שהגיעו להצביע. אולם זהו פחות מהרוב הדרוש של שני שליש מהמצביעים לשינויי חוקה בליכוד.

ההצעה הייתה אמורה לשנות את יחסי הכוחות בין הצירים הישראליים והבינלאומיים שבוחרים את יו"ר מרכז הליכוד, ולחזק את מעמד המרכז ויו"ר התנועה בארץ על פני מוסדות וסניפי הליכוד העולמי בחו"ל. במקביל, מטרתה הייתה להחליש את כוחו של יו"ר הליכוד העולמי הנוכחי, יעקב חגואל, שמתמודד על התפקיד פעם נוספת מול זוהר.

בכך, הצליח חגואל לגייס כ-40% מחברי המרכז שהגיעו להצביע, ולבלום את שינוי יחסי הכוחות. כעת, צפויים הצדדים להמשיך בכינוס ועידת הליכוד העולמי על מנת לבחור יו"ר, על פי היחס הנוכחי בין הצירים הישראליים והבינלאומיים.

מיקי זוהר במטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019 זוהר. ראובן קסטרו
זכה ל60%, אך פחות מהרוב הדרוש. ח"כ זוהר/ראובן קסטרו

השלב הראשון בבחירות יו"ר הליכוד העולמי נערך ביולי, וכלל את בחירת הצירים הישראלים על ידי חברי מרכז הליכוד. הרשימה של זוהר הגיעה למקום הראשון עם 34% מהקולות. אחריה, בפער קטן, הגיעה הרשימה של חגואל עם 30%, ובמקום השלישי הרשימה שהריץ כץ עם 21% מהקולות.

בשלב השני של הבחירות היו אמורים להצביע גם הצירים הבינלאומיים, חברי סניפי הליכוד בחו"ל, שם חגואל נחשב למי שנהנה מיתרון שיכול היה לשנות את התוצאות הסופיות. אולם, כץ וזוהר עיכבו את ההצבעה בהליכים משפטיים במוסדות הליכוד, והחלו לקדם את שינוי החוקה.

יעקב חגואל. -, אתר רשמי
הצליח לבלום את השינוי ביחסי הכוחות. חגואל/אתר רשמי, -

חגואל, שנכשל בניסיונות למנוע את שינוי החוקה במוסדות המשפטיים של הליכוד, ניסה בימים האחרונים לגייס את חברי מרכז המפלגה נגד ההצעה ולעודד אותם להצביע נגד אישורה. "לא משנים חוקי משחק תוך כדי משחק", כתב באיגרת ששיגר לחברי מרכז הליכוד השבוע. הוא טען גם כי "משחקי כבוד ושאיפות פרסונליות של ח"כים וגורמים אינטרסנטים בתנועתנו", מובילים להליכים אנטי-דמוקרטיים ולפגיעה בשם הליכוד.

הבחירות לליכוד העולמי, לכשיסתיימו, הן רק השלב הראשון בחלוקת התפקידים במוסדות הלאומיים, שנקבעת במשא ומתן קואליציוני עם שאר הסיעות והמפלגות בקונגרס הציוני העולמי שיתכנס באוקטובר. מי שינצח בהן, זוהר או חגואל, יצטרך לגבש רוב עם סיעות אחרות כדי שהתפקידים הבכירים אכן יחולקו לאנשי ליכוד.

המחנה של זוהר, בתמיכת נתניהו, מעוניין לגבש קואליציה ימנית-חרדית במוסדות הלאומיים וטוען שחגואל מקדם קואליציות חליפיות עם נציגי העבודה, כחול לבן, יש עתיד והקונסרבטיבים. לפי ההערכה בליכוד, שיתוף הפעולה בין זוהר לכץ בשינויי החוקה נועדו לקדם את זכייתו של זוהר בתפקיד יו"ר הליכוד, ואת שאיפתו של כץ להתמנות בהמשך ליו"ר קק"ל.

כץ, שעומד נגדו כתב אישום בעבירה של מרמה והפרת אמונים, נמצא בימים אלה בעיצומו של משא ומתן עם הפרקליטות על עסקת טיעון שתקבע אם יוכל לכהן בתפקיד יו"ר קק"ל, למרות האישומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully