וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "הצהרת הנאמנות": הליכודניקים החדשים התלוננו במשטרה נגד מנכ"ל הליכוד

7.9.2020 / 21:08

יותר מ-20 חברים בקבוצה הגישו תלונות במשטרה נגד מנכ"ל המפלגה צורי סיסו ועובדים נוספים במצודת זאב, בטענה שמחקו אלפי מתפקדים מספר הבוחרים. הליכודניקים החדשים מאשימים את סיסו בעבירות פליליות לכאורה זאת לאחר חשיפת וואלה! NEWS אודות ניסיונותיו להדיחם

בווידאו: נתניהו, גנץ, אדלשטיין וגמזו בביקור במפקדת הקורונה בפיקוד העורף/צילום: לע"מ

יותר מ-20 חברים בקבוצת הליכודניקים החדשים הגישו היום (שני) תלונות במשטרה נגד מנכ"ל הליכוד צורי סיסו ועובדים נוספים במצודת זאב, בטענה שמחקו אלפי מתפקדים מספר הבוחרים של המפלגה. חברי "הליכודניקים החדשים - הקבוצה הדמוקרטית" מאשימים את סיסו ועובדי מנהלת המפלגה בסדרת עבירות פליליות לכאורה. זאת, במסגרת ניסיונותיהם להדיח אלפי חברי מפלגה המזוהים עם הליכודניקים החדשים.

חברי הקבוצה הציגו בפני המשטרה עדויות לכמה פעולות בהן נקט סיסו במהלך החודשים האחרונים, שכללו שליחת מכתבי הדחה, דרישות לא חוקיות ומחיקת מתפקדים מספר הבוחרים כראות עיניו וללא הליך מקדמי. הם טוענים כי הפעולות עוברות לכאורה על חוקי מדינה רבים, כגון חוק העונשין, חוק הבחירות, חוק המפלגות וחוק יסוד: הכנסת.

פעילי הליכוד חוגגים לאחר תוצאות המדגמים במטה המפלגה בתל אביב 2 במרץ 2020. דני מרון
טוענים לעבירות פליליות לכאורה של המנכ"ל. פעילי הליכוד, מרץ האחרון/דני מרון

כפי שפורסם בחודש שעבר בוואלה! NEWS, בליכוד הובילו בשבועות האחרונים מהלך לפסילת אלפי מתפקדים מקבוצת הליכודניקים החדשים, בניסיון לדלל את כוחה של הקבוצה והשפעתה על הפריימריז במפלגה. המנכ"ל סיסו שיגר מכתב לאלפי מתפקדים המזוהים עם הקבוצה, בו הם נדרשו לחתום על "הצהרת נאמנות" ולהתחייב כי יצביעו עבור המפלגה בבחירות כתנאי להמשך חברותם בליכוד. הנמענים התבקשו לשלוח את הטופס חזרה תוך 45 יום - או שחברותם במפלגה תופסק.

חברי "הליכודניקים החדשים - הקבוצה הדמוקרטית" הגישו אז עתירה דחופה לבית-הדין של הליכוד בדרישה לבטל את אלפי מכתבי ההדחה שנשלחו בטענה שמדובר בדרישות לא חוקיות, שאינן מתיישבות לא עם חוקי המדינה ולא עם עקרון השוויון בפני החוק. במטה הקבוצה הדמוקרטית - פלג מהליכודניקים החדשים - טוענים כי הם חושדים שניסו גרע מתפקדים כבר לפני למעלה משבועיים, מבלי שהמתין כלל לחלוף 45 הימים אותם הוא קצב במסגרת הצהרת הנאמנות.

עוד בוואלה!

מנקים את השורות: בליכוד דורשים "הצהרת נאמנות" מאלפי ליכודניקים חדשים

לכתבה המלאה

הקבוצה הגישה אתמול בקשה דחופה נוספת לבית הדין של הליכוד לשם בירור העניין, בה מתבקשים השופטים, בין היתר, להורות לסיסו להחזיר לספר הבוחרים את כל החברים שנגרעו באופן מידי.

הליכודניקים החדשים היא קבוצת מתפקדים שהחלה להתארגן אחרי המחאה החברתית ב-2011 במטרה להשפיע מבפנים על מפלגת השלטון ולקדם כוחות חילוניים וליברליים במפלגה. ראשי הקבוצה הובילו בשנים האחרונות מהלך התפקדות המוני שבמסגרתו צירפו למפלגה אלפי מתפקדים, למורת רוחם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים בליכוד כמו מירי רגב, יריב לוין ודוד ביטן, שמדמים אותם לנגע זר וגיס חמישי של אנשי שמאל שרוצים להשתלט על המפלגה.

"מחיקת מספרים שלא כדין - עבירה פלילית חמורה"

לטענת ראשי הקבוצה, הם גייסו כ-15 אלף מתפקדים חדשים לליכוד בעשור האחרון. מנהלת הליכוד נקטה בשנתיים האחרונות שורת צעדים לבלימת ההתחזקות של הליכודניקים החדשים, כמו חסימת ההתפקדות דרך האינטרנט, פסילת התפקדויות ומהלכי הדחה והרחקה בבית הדין של התנועה. ערעורים בבתי המשפט שביקשו לבטל את ההחלטות במצודת זאב נדחו.

באוקטובר האחרון חל פיצול בקבוצה על רקע מאבקי כוחות פנימיים, וקמה תנועה חדשה בשם "הליכודניקים החדשים - הקבוצה הדמוקרטית", אך מבחינת ראשי הליכוד - אין הבדל בין שתי הקבוצות. בקבוצה הדמוקרטית אומרים כי הם פועלים בשם שתיהן. בהודעה לעיתונות מטעם הקבוצה בה תקפו את סיסו נמסר כי "כי פעולותיו נעשות בחוסר תום לב ומעולם לא הייתה לו כוונה לאפשר הליך הוגן. לצערנו אנחנו לא מופתעים. זה מה שקורה כאשר ממנים טכנאי מחשבים למנכ"ל התנועה הפוליטית החשובה בישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
בליכוד הובילו בשבועות האחרונים מהלך לפסילת אלפי מתפקדים. נתניהו, הערב/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

הליכודניקים החדשים טוענים כי "מחיקת חברים מספר בוחרים שלא כדין היא עבירה פלילית חמורה שדינה מאסר". בהודעה שנמסרה מטעמם נכתב כי "כל מי שטוען שמדובר במאבקי כוח פנימיים בליכוד או שזה נושא שאין בו עניין לציבור, אנו רוצים לומר - היום אלה אלפי חברים הנמחקים מספר הבוחרים של הליכוד, מחר יהיו אלה עשרות אלפי בוחרים ממגזר כזה או אחר בספר הבוחרים של מדינת ישראל!"

"שחיתות עובדת ב'שיטת מצליח' אם המשטרה וגורמי האכיפה יאפשרו לזה לקרות בליכוד, בהמשך זה יקרה גם בבחירות הכלליות. אנו קוראים לכל מי שקיבלו מכתבי הדחה מצורי סיסו להתלונן במשטרה ולדרוש את מיצוי הדין", נכתב.

  • עוד באותו נושא:
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully