וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו המריא לארה"ב לחתימה על ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין

עודכן לאחרונה: 14.9.2020 / 7:46

פמליית רה"מ טסה לוושינגטון לטקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן, שייערך ביום שלישי. לפני נסיעתו אמר נתניהו: "אני יוצא להביא שלום מתוך עוצמה". ראש המוסד: "עובדים על צירוף עוד מדינות". עשרות הפגינו נגד נתניהו בנתב"ג

בוודיאו: שליח וואלה! NEWS מדווח מנתב״ג לקראת הטיסה לוושינגטון/צילום: רויטרס, רוני כנפו וברק רביד

המשלחת הישראלית לטקס חתימת הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין יצאה הערב (ראשון) לכיוון וושינגטון, שם צפוי להיערך הטקס בבית הלבן ביום שלישי הקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב, במסיבת העיתונאים שבה הכריז על סגר נוסף בתקופת חגי תשרי, גם לטקס ולהסכמי הנורמליזציה הצפויים להיחתם בו. "אני יוצא בשליחותכם למשימה היסטורית", אמר נתניהו. "אני יוצא להביא שלום מתוך שלום, שלום מתוך עוצמה".

הוא הוסיף כי מדובר ב"משימה היסטורית", ופירט כי הוא צפוי להיפגש במהלך הביקור עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונציגי איחוד האמירויות ובחריין. "אני יוצא להביא שלום מתוך עצמה, זהו עידן חדש של שלום. השלום המדיני והכלכלי יזרימו אלפי דולרים למשק שלנו. זה תמיד טוב, אבל בעיקר בקורונה", הוסיף נתניהו.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ורעייתו שרה בעלייה למטוס בגדרך לטקס החתימה על ההסכם עם האמירויות בארה"ב. 13 בספטמבר 2020. אבי אוחיון/לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה בעלייה למטוס בדרך לארה"ב, הערב/אתר רשמי, אבי אוחיון/לע"מ

לשיירת ראש הממשלה הגיע גם ראש המוסד יוסי כהן, וסיפר לפני ההמראה על ההתרגשות הרבה לקראת הנסיעה, ועל המאמצים לצרף מדינות נוספות להסכמי הנורמליזציה. "ההתרגשות ענקית", אמר ראש המוסד. "ההסכם התאפשר בזכות הרבה מאוד אנשים ואני מקווה מאוד שיהיו עוד מדינות, עובדים על עוד מדינות, זה תלוי גם בהן וגם בנו". כהן הוסיף כי "זאת נסיעה מרגשת. הרבה אנשים טובים עבדו על העניין הזה במשך שנים. מקווה שנחזה במאמצים לשלום וגם נביא אותם".

לפני הטיסה: "הדגלים השחורים" חסמו את הכניסות לנתב"ג

לפני הגעת המשלחת לנתב"ג, עשרות מפגינים חסמו את את הכניסות לנמל התעופה בן גוריון וקטע מכביש 40, בין צומת בדק לצומת אל-על. ההפגנה, שנערכה במסגרת המחאה נגד ראש הממשלה נתניהו והשחיתות השלטונית, כוונה לטענת המפגינים, כדי לעצור את מטוסו של ראש הממשלה מלהמריא לוושינגטון.

מחאת הגלים השחורים מחוץ לנתב"ג לקראת טיסתו של רה"מ לוושינגטון 13 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
הדגלים השחורים במוך לנתב"ג, הערב/ראובן קסטרו

במקום הפגינו כמה עשרות בני אדם, והמשטרה הכווינה את התנועה משום שנוצרו עומסי תנועה כבדים. המשטרה הצליחה לפנות את הכביש מהמפגינים, אך הם שבו להפגין כעבור זמן קצר, והכביש נחסם בשנית. מארגון "קריים מיניסטר" נמסר כי "רגע לפני 'סגר נתניהו', הנאשם מרים ידיים ובורח לארבעה ימי קמפיין וקוקטייל בארצות הברית".

הם הוסיפו כי "בזמן שעם ישראל נמצא באי-וודאות בשל ההנחיות המבולבלות, עם כלכלה קורסת - ביבי ושרה טסים לשבוע של טקסים ושמפניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully