וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה קראה לאסור אותו, אך הספר "אני שונאת גברים" תופס תאוצה בצרפת

מכירות ספרה של פאולין הרמנג קפצו מ-450 עותקים ל-2,500, לאחר שהיועץ המיוחד למשרד לשוויון חברתי במדינה כינה אותו "מסית לשנאה" ואיים בתביעה. הסופרת בת ה-25 הגנה על ספרה בטענה כי הוא עוסק באחווה נשית: "זה בעייתי שלפקיד מדינה יש משבר כוח מול ספר בן 80 עמודים"

בווידאו: הנשיא טראמפ יעניק חנינה לסופרג'יסטית סוזן. ב.אנתוני/צילום: רויטרס

מכירות ספר פמינסטי הרקיעו שחקים בצרפת, לאחר שיועץ מיוחד של המשרד לשוויון מגדרי במדינה, כינה אותו "פואמה לשנאת גברים".

בתכתובת מייל, כתב היועץ ראלף זורמלי להוצאה לאור שמפיצה את הספר של "אני שונאת גברים", שחיברה פאולין הרמנג, כי "הסתה לשנאה על רקע מגדר היא עבירה פלילית", וביקש ממנה להסיר את הספר מהמדפים, תוך שהוא מאיים בנקיטת הליכים פליליים נגד ההוצאה לאור, "מונסטרוגרף".

בספרה של הרמנג, פעילה חברתית בת 25, נטען כי "כעס כלפי גברים הוא למעשה נתיב שמח ועליז, אם מותר לבטא אותו". הספר בודק אם לנשים "יש סיבה טובה לשנוא גברים".

הספר "אני שונאת גברים" מאת פאולין הרמנג. -, צילום מסך
הספר בודק אם "יש סיבה טובה לשנוא גברים"/צילום מסך, -

במונסטרוגרף הכחישו כי היצירה מסיתה לשנאה, וכינה את הספר "פמיניסטי ומנפץ דוגמות חברתיות", ש"מגן על שנאת גברים כדרך לסלילת אחוות נשים".

קולין פייר, ממייסדות ההוצאה לאור, שמנוהלת ברובה על ידי מתנדבים, הודתה כי הכותרת פרובוקטיבית "אך עם שפה שקולה". היא טענה כי המחברת לא מסיתה לאלימות בשום צורה, וכן כי הספר הנו "הזמנה לגברים שלא לציית להבניות חברתיות גבריות או להתפשר עליהן".

450 העותקים המודפסים הראשונים של הספר נחטפו מהמדפים, לאחר שזורמלי קרא לאסור את מכירתו והפצתו. מאז ההדפסה הראשונה, נמכרו כ-2,500 עותקים נוספים.

הוצאה לאור גדולה, שעד כה טרם הזדהתה בשמה, צפויה גם להפיץ את הספר, כך על פי הגארדיאן, וכן הוצאות בבריטניה שוקלות לתרגם אותו לאנגלית.

המשרד התנער מאיומי היועץ

בניגוד לעמדת זורמלי, המשרד לשוויון חברתי בצרפת הרחיק עצמו מהאיום בתביעה פלילית ואמר כי מדובר ב"יוזמה אישית ובלתי תלויה לחלוטין במשרד". התגובה הגיעה לאחר שהרמנג זכתה לאיומים וללעג ברשתות החברתיות.

היועץ המיוחד זורמלי אמר לאתר הצרפתי "מדיאפארט" כי אם מונסטרוגרף ימשיך למכור עותקים של הספר, הוא יהיה "שותף ישירות לעבירה ואז אהיה מחויב לערב הליכים משפטיים". אולם, המגזין "NouvelObs" ציין כי אם הספר אכן יוחרם, טענה דומה תחול על סופרים גברים מסוימים שמספריהם עולה מיזוגניה.

הרמנג, פעילה מהעיר ליל שבצפון צרפת, אמרה כי הספר הוא הזמנה לנשים "לדמיין דרך אחרת לחיות, לקחת פחות בחשבון דעות גבריות שלעיתים אינן מפרגנות, לשקול את האמרה 'עדיף להיות לבד מאשר בחברה גרועה', וברצינות: כדי לגלות מחדש את עוצמת מערכות היחסים הנשיות המלאות הדדיות, עדינות וכוח".

כותבת הספר, פאולין הרמנג

בתגובה להאשמותיו של זורמלי, אמרה הרמנג כי "פקיד מדינה שיש לו משבר כוח מול ספר בן 80 עמודים שפורסם ב-400 עותקים, אני מוצאת את זה בעייתי מאוד". בבלוג שלה, היא כתבה כי ראשה "מסתחרר" מכמות התגובות שקיבלה.

"הספר הזה, שהיה צריך להיות מודפס רק ב-500, אולי 700 עותקים לכל היותר, הוזמן יותר מ -2,000 פעמים", תמהה. לדבריה, "הוצאנו את הספר מרצף המכירה לא בגלל שאנחנו מפחדים, אלא כי אנו לא יכולים לעמוד בקצב הביקוש (ולא לנצח, אני מבטיחה)".

הרמנג רואה עצמה כדו-מינית, ונשואה לגבר. בראיון לטיימס, אמרה כי הניסיון שלה בעבודה עם נפגעי אונס ותקיפה מינית בצרפת, גרמו לה לחוסר אמון בגברים שאינה מכירה. היא הצביעה על נתונים סטטיסטיים המראים כי כמעט 40 נשים ביום מוצאות עצמן קורבנות לאלימות מינית בצרפת.

בינתיים, הוסיפה, נשים שלא אוהבות גברים, "לא הורגות ולא פוצעות אף אחד, ולא מונעות מאיש להתלבש כמו שהוא רוצה, ללכת ברחוב בלילה או להביע עצמו כראות עיניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully