וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין ימני בצרפת תיאר חברת פרלמנט שחורה כ"שפחה" ועורר סערה

השבועון הציג איור של חברת מפלגת השמאל בצרפת, דניאל אובונו, כשלצווארה מחוברות שלשלאות ברזל. הפרסום ספג ביקורות מכל רחבי הקשת הפוליטית, והרשויות הודיעו כי תיפתח חקירה נגד המגזין, שהתנצל. חברת הפרלמנט: "זהו עלבון לאבותיי, הימין הקיצוני הוא נתעב, טיפש ואכזרי"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מגזין ימני בצרפת הציג חברת פרלמנט שחורה ממפלגת השמאל כ"שפחה", ועורר סערה ברחבי המדינה. השבועון Valeurs Actuelles פרסם בשבוע שעבר מאמר המאשים אפריקאים בכך ששיתפו פעולה עם עבדות, ולצדו איור המתאר את חברת הפרלמנט דניאל אובונו, כשלצווארה מחוברות שלשלאות ברזל.

אובונו, שנולדה בגבון שבמרכז אפריקה, היא חברה באסיפה הלאומית בצרפת מטעם מפלגת השמאל בראשותו של ז'אן לוק מלנשון, ומייצגת את מחוז פריז. היא שיתפה את האיור מהמגזין בטוויטר, וכתבה: "הימין הקיצוני - נתעב, טיפש ואכזרי".

"הדימוי הזה הוא עלבון לאבותיי, למשפחתי ולתנועה הפוליטית שלי", צייצה. אובונו הוסיפה כי היא "נחושה מתמיד להילחם נגד גזענות, ולמען חירות, שוויון ואחווה", תוך שהיא חוזרת על הסיסמה המפורסמת ביותר של המהפכה הצרפתית.

ממשלת צרפת הודיעה בסוף השבוע האחרון כי הנשיא עמנואל מקרון, שוחח עם אובונו. "הוא הביע את גינויו הברור לכל סוג של גזענות", נמסר. גם ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטה יצא נגד התיאור במגזין. הוא מסר כי מדובר ב"פרסום מקומם הדורש גינוי", ואמר לחברת הפרלמנט כי הממשלה תומכת בה.

הביקורות שנמתחו על הפרסום בשבועון הימני הגיעו מכל רחבי הקשת הפוליטית. בכירים באיחוד הלאומי, המפלגה הימנית הרדיקלית בצרפת, גינו את התיאור של חברת הפרלמנט במגזין וטענו כי בזים לו.

השבועון הביע התנצלות בפני אובונו, אך הכחיש את הטענות לפיהן מדובר במאמר גזעני. מהמגזין נמסר כי הציג באופן זה את חברת הפרלמנט כחלק מ"יצירה בדיונית". "הטקסט שלנו אינו כולל גזענות, טען המגזין. "נוח למתנגדינו להפנות אלינו האשמות כאלו. האיור מעצים את האכזריות הטבועה בנושא".

הרשויות בצרפת פתחו בחקירה נגד המגזין Valeurs Actuelles בגין "מתקפה בעלת אופי גזעני".

עוד בוואלה!

המחאה העולמית נגד אלימות המשטרה: עימותים בהפגנות בפריז ובלונדון

לכתבה המלאה
חברת הפרלמנט הצרפתיה דניאל אובונו, 15 בנובמבר 2017. רויטרס
"הימין הקיצוני הוא נתעב, טיפש ואכזרי". אובונו/רויטרס

בחודשים יוני ויולי התקיימו בצרפת הפגנות נגד גזענות כלפי שחורים, ובגנות העבדות בתקופת הקולוניאליזם במדינה. ההפגנות הוצתו בעקבות מחאות הענק בארצות הברית נגד הרג הגבר השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטרים.

הנשיא מקרון הבטיח כי ילחם בגזענות, אך אמר כי צרפת לא תסיר פסלים שנויים במחלוקת של דמויות מהתקופה הקולוניאלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully