וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: הושחתה אנדרטה לזכר קורבנות הנאצים

על שלט בכפר אורדור-סור-גלאן, שבו נטבחו 642 איש בידי הגרמנים, נכתב "שקר" וכתובות נוספות המכחישות את האירוע. "דבר לא יכול למחוק את זכרם", אמר מקרון, שהבטיח כי האחראים ייענשו. האירוע מגיע על רקע התגברות התקיפות נגד בתי קברות של יהודים במדינה

בווידאו: חמוש חטף בני ערובה בבנק בצפון צרפת/עריכה: טל רזניק

אנדרטה לזכר קורבנות טבח של הנאצים הושחתה במערב צרפת, והרשויות הבטיחו לאתר את האחראים למעשה הוונדליזם שעורר סערה במדינה.

התקרית התרחשה בכפר אורדור-סור-גלאן, ליד העיר לימוז', שבו מאות גברים, נשים וילדים נטבחו על ידי הנאצים ב-1944. הכתובת "קדושים מעונים" רוססה, ולידה נכתב "שקר" וכתובות גרפיטי מבזות אחרות.

הזעזוע מהשחתת האנדרטה נשמע מכל קצוות הקשת הפוליטית.

"דבר לא יכול למחוק את זכרם של 642 הקדושים של אורדור-סור-גלאן", צייץ נשיא צרפת עמנואל מקרון בטוויטר. ראש הממשלה ז'אן קסטה מסר בהצהרה כי הרשויות יעשו הכול כדי להעמיד לדין מי שמאחורי "המעשים המבישים" הללו.

אנדרטה לזכר קורבנות טבח של הנאצים שהושחתה בכפר אורדור-סור-גלאן, ליד העיר לימוז' שבצרפת. 23 באוגוסט 2020. טוויטר, אתר רשמי
""דבר לא יכול למחוק את זכרם של 642 הקדושים". האנדרטה שהושחתה בצרפת/אתר רשמי, טוויטר

היה זה אחד ממעשי הטבח הקשים ביותר שביצעו הנאצים בצרפת במהלך מלחמת העולם השנייה. נשיא אתר הזיכרון, פבריס אסקור, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי הכתובות נחשפו ביום שישי, עם פתיחת המקום. מאז הושם על השלט כיסוי כחול. "זאת שערוריה מוחלטת", אמר. הוא הוסיף כי כבר הוגשה תלונה וכי מצלמות האבטחה עשויות לספק ראיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully