וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן העדן נצבע שחור: אסון אקולוגי במאוריציוס בגלל דליפת נפט מספינה שטבעה

9.8.2020 / 9:49

הרשויות באי שבאוקיינוס ההודי הכריזו על מצב חירום סביבתי, בעקבות הדליפה ממכלית יפנית שעלתה על שרטון המסכנת את השוניות ובעלי החיים היחודיים באזור. צרפת מתגייסת לעזור. בגרינפיס מזהירים: "אחד מאסונות הטבע הנוראיים שידעה מאוריציוס"

בווידאו: דליפת נפט במאוריציוס/צילום: רויטרס

דלק שדולף מספינה יפנית ששקעה בשונית שלחופי מאוריציוס לפני שבועיים גורם לאסון אקולוגי באזור - כך אמרו גורמים רשמיים ומומחים לאיכות הסביבה. לדבריהם, הדליפה מסכנת את האלמוגים, הדגים ויצורים אחרים החיים לחופי האי שבאוקיינוס ההודי.

הספינה, ווקאישו, שבבעלות חברת הספנות היפנית נגשיקי, פגעה בשונית שבחוף הדרום-מזרחי של מאוריציוס ב-25 ביולי. ביום חמישי הודיעה הממשלה כי יש דליפת דלק מחור שנפער בבטן הספינה, וראש הממשלה הכריז על מצב חירום סביבתי ופנה לסיוע בינלאומי.

"שקיעת ווקאישו מהווה סכנה על מאוריציוס", אמר.

ארגון הסביבה "גרינפיס" אמר כי הדליפה צפויה לגרום לאחד מאסונות הטבע הנוראים ביותר שחווה מאוריציוס מאז ומעולם, כשאלפי מינים החיים בלגונות הבתוליות של האי "עשויים לשקוע תחת ים של זיהום, עם השלכות חמורות על הכלכלה, ביטחון המזון והבריאות של מאוריציוס".

תמונות לוויין שפורסמו ביום שישי הראו חומר המתפשט אל מי הטורקיז שסביב הספינה הטבועה. חלק מהדלק נשטף לחוף.

תמונת לוויין של דליפת נפט לחופי מאוריציוס, 7 באוגוסט 2020. רויטרס
האי מסתמך על תיירים זרים. דליפת הנפט לחופי מאוריציוס/רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי מומחים וציוד נשלחו למאוריציוס כדי לעזור לה להתמודד עם הדליפה. כלי טיס של צבא צרפת, מהאי ראוניון השכן, העביר היום ציוד לטיפול בדליפות. הרשויות בראוניון, טריטוריה שבשליטת צרפת, אמרו כי גם כלי שיט יסייע למאמצים להכיל את התפשטות החומרים המזהמים.

"כשמגוון ביולוגי בסכנה, יש צורך דחוף לפעול", אמר מקרון. "אתם יכולים לסמוך על התמיכה שלנו".

החברה שבבעלותה הספינה אמרה כי היא ניסתה לשחרר את המכלית, אולם היא התקשתה לעשות זאת בשל מזג אוויר סוער. "אנחנו נעשה כל מה שביכולתנו עם הרשויות במאוריציוס והגופים היפניים הרלוונטיים כדי להסיר את הדלק שעוד על הספינה, לנקות את הזיהום ולהסיר בזהירות את כלי השיט", אמרו בחברת נגשיקי.

אורך המכלית הוא 299.5 מטר ורוחבה 50 מטר, ועל סיפונה היו 20 אנשי צוות. היא נתקעה באזור שהוגדר על ידי המשרד לאיכות הסביבה כרגיש. הלגונות מושכות תיירים רבים מדי שנה, ובשנה שעברה הם הכניסו 63 מיליארד רופי מאוריציוס (1.6 מיליארד דולר) לכלכלת המדינה.

ברשתות החברתיות פורסמו תיעודים שבהם נראו תושבים באזור מכניסים מקלות למי האוקיינוס, שהיו מלאים בזפת שחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully