וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 עובדי סיוע צרפתים נהרגו במתקפה בשמורת ג'ירפות בניז'ר

עודכן לאחרונה: 10.8.2020 / 11:43

חמושים תקפו את הקבוצה באתר תיירות פופולרי במדינה המערב אפריקנית, שנאבקת בבוקו חראם ובדאעש. עוד שני מקומיים - מדריך ונהג - נהרגו גם כן. מקרון, שגיבש קואליציה של מדינות ללוחמה בטרור באזור, שוחח עם הנשיא המקומי. שום ארגון לא קיבל אחריות

בווידאו: חמושים הרגו שישה תיירים צרפתיים, וגם את נהגם ומדריכם, בניז'ר/צילום: רויטרס עריכה: אסף דרורי

שמונה בני אדם, בהם שישה עובדי סיוע צרפתים, נהרגו במתקפה של חמושים בשמורת טבע בניז'ר - כך אמר היום (ראשון) מושל מחזור טילאברי. לדבריו, החמושים הגיעו רכובים על אופנועים לשמורת קורה, שנמצאת כ-65 ק"מ מהבירה ושבה חיים ג'ירפות. שני מקומיים נוספים, שהיו המדריך והנהג של הקבוצה, נהרגו אף הם.

לשכתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון אישרה כי אזרחים צרפתים נהרגו בניז'ר. עוד נמסר כי הוא שוחח בטלפון עם נשיא ניז'ר מחמדו איסופו, אבל לא נמסרו פרטים נוספים. ממשלת ניז'ר טרם הגיבה. צרפת מזהירה את אזרחיה מפני נסיעה לחלקים גדולים במדינה, שם פועלים ארגוני הטרור בוקו חראם ודאעש. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה.

דובר מטעם ארגון הסיוע הצרפתי ACTED אמר כי כמה מעובדיו היו מעורבים במתקפה. איגוד מדריכי שמורת הג'ירפות של קורה מסר הצהרה שבה כינה את התוקפים "יחידת טרוריסטים" ואמר כי בין ההרוגים היה נשיא האיגוד, קאדרי אבדו.

בערוץ TF1 הצרפתי שודרו תמונות מהזירה, שבהן נראו שרידי ג'יפ שטח שרוף עם חורים מקליעי כדורים בצדו.

כוחות חמושים מצבא ניז'ר בדרום המדינה. 05 באוגוסט 2020. רויטרס
גם המדריך והנהג נהרגו. כוחות מצבא ניז'ר/רויטרס

שמורת הג'ירפות בקורה היא אטרקציה תיירותית בניז'ר. המדינה הגדולה גובלת בשבע מדינות שונות, באזור הסאהל הפרוע, בהן לוב, מאלי, צ'אד וניגריה. באוקטובר 2017 נהרגו ארבעה חיילים אמריקנים במתקפה של דאעש בניז'ר, שאחריה גברה תשומת הלב למבצעי הלוחמה בטרור של ארצות הברית באזור.

צרפת, השליטה הקולוניאלית בעבר באזור, גיבשה קואליציה של מדינות ממערב אפריקה ומאירופה ביוני, כדי להיאבק בארגוני הטרור באזור, כולל בניז'ר. היא שלחה אלפי חיילים לאזור הצחיח שמדרום לסהרה ב-2013, בעקבות השתלטות ג'יהאדיסטית על חלקים ממאלי, אולם הטרור של דאעש ואל-קאעדה רק התגבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully