וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניז'ר: לפחות 89 חיילים נהרגו במתקפה ליד הגבול עם מאלי

13.1.2020 / 13:32

במתקפה הקטלנית ביותר אי-פעם במדינה המערב אפריקנית, תקפו מחבלים בסיס והרגו עשרות חיילים. הם נהדפו בסיוע צבאות צרפת וארה"ב. רק בחודש שעבר נהרגו 77 חיילים במתקפה של שלוחת דאעש באזור

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לפחות 89 חיילים מצבא ניז'ר נהרגו במתקפה של מחבלים על בסיס בסמוך לגבול עם מאלי בשבוע שעבר - כך מסרה הממשלה אתמול (ראשון). זו המתקפה הקטלנית ביותר מסוגה במדינה המערב אפריקנית, שבה נחצה השיא שנקבע רק בחודש שעבר, עם 71 הרוגים. מניין ההרוגים עלה דרמטית מהמספר הראשוני של 25 הרוגים שבו נקבעה הממשלה.

בנוסף לחיילם, נהרגו לפחות 77 פעילים אסלאמסטיים קיצוניים על ידי צבא ניז'ר וצבאות נוספים, בהם צרפת וארצות הברית. הממשלה הכריזה על שלשוה ימי אבל, החל מהיום. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית, אך היא נושאת את מאפייניה של המתקפה מחודש שעבר, שעליו קיבלה אחריות שלוחת דאעש באזור

"הממשלה קוראת לתושבים להיות יותר דרוכים, רגועים ומאוחדים, והיא מבהירה את נחישותה להמשיך במאבק בטרור עד הניצחון הסופי", נמסר בהודעת הממשלה.

ההודעה על העליה במספר ההרוגים במתקפה הגיעה עם פתיחת פסגה בצרפת, שאותה מארח הנשיא עמנואל מקרון בהשתתפות מנהיגי בורקינה פאסו, צ'אד, מאלי, מאוריטניה וניז'ר. המדינות האלו חברות בכוח 5G הפועל באזור הסהאל יחד עם צרפת מול ארגוני הג'יהאד.

הלוויית חיילים מצבא ניז'ר שנהרגו במתקפה בגבול מאלי, 13 בדצמבר 2019. רויטרס
הלוויית חיילים מצבא ניז'ר שנהרגו במתקפה בגבול מאלי, בחודש שעבר/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • ניז'ר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully