וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג חמאס: מצרים מתווכת בין ישראל וחמאס בעסקת חילופי שבויים

יפעת רוזנברג

12.9.2020 / 9:10

אסמאעיל הנייה הסביר שהסיבה להגעת משלחת מצרית לעזה היא לנסות ולהביא את הצדדים להסכמות בעסקה חדשה. "במצרים עוקבים אחר נושאים רבים, בהם הפיוס והמצור, מעבר רפיח וחילופי השבויים", אמר, אך לא פירט אם חלה התקדמות בשיחות. אתמול עזבה המשלחת את הרצועה בדרכה לישראל

בווידאו: איסמעיל הנייה בלבנון, נועד עם נסראללה/מתוך טוויטר, עריכה: ניר חן

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה חשף אמש (שישי) כי מצרים מתווכת בין חמאס וישראל בניסיון להגיע לעסקת חילופי שבויים. הנייה הסביר כי זו הסיבה לנוכחותה של משלחת ביטחונית מצרית ברצועת עזה בימים האחרונים. אתמול עזבה המשלחת את הרצועה בדרכה לישראל, בתום ביקור באורך יממה.

"אנחנו מברכים על התפקיד המצרי באפשרות להגיע לעסקה חדשה, ומקווים שנשיג משהו בעניין הזה. במצרים עוקבים אחר נושאים רבים ובהם הפיוס והמצור, מעבר רפיח וחילופי האסירים", אמר בפגישה עיתונאים בביירות, כנשאל על הסיבה להגעת המשלחת לרצועה.

לדבריו, הקשר של חמאס עם מצרים "חזק ויציב", וקהיר ממלאת תפקיד מרכזי בשיחות על הסוגיה הפלסטינית. עם זאת, הוא לא הבהיר אם חלה התקדמות בעסקה, שנועדה להביא לשחרורם של אזרחי ישראל שנמצאים בשבי חמאס, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ושני חללי צה"ל המוחזקים על ידי הזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה, הדר גולדין ואורון שאול.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה במהלך פגישה עם המשלחת המצרית בעזה. רויטרס
"מברכים על התפקיד המצרי". הנייה בפגישתו עם המשלחת המצרית בעזה/רויטרס

ההודעה מגיעה לאחר שבתחילת החודש נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הסכם הנורמליזציה עם האמירויות, ואמר כי מצרים תומכת בכל צעד שנועד לקדם את השלום והיציבות באזור. הוא הוסיף כי "על הישראלים ועל הפלסטינים להישאר מחויבים לרגיעה בעזה".

במקביל, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את דרישת שר הביטחון בני גנץ שלא להחזיר גופות מחבלים גם אם אינם משויכים לחמאס, פרט למקרים חריגים. במהלך הדיון, מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום התנגד למהלך, כמו גם שב"כ, והבהיר עלול להקשות על מתן אישור משפטי להחזקת הגופות של אנשי חמאס, "אותן אנחנו באמת צריכים לשם המשא ומתן על השבויים והנעדרים".

עוד בוואלה!

צה"ל תמך בהחזקת גופות, שב"כ התנגד: העימות שפרץ בקבינט המדיני ביטחוני

לכתבה המלאה
אברהם מנגיסטו, הצעיר הישראלי שנמצא בידי חמאס. באדיבות המשפחה
המו"מ עשוי להביא להחזרתו. אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה

בחודש אפריל הביע הנייה אופטימיות בנוגע לעסקה, ואף הודיע כי הארגון מוכן למשא ומתן עקיף לקידומה. "אם המנהיגים הישראלים רציניים לגבי הגעה להסכם - גם אנו מוכנים לכך, למען שחרור אסירינו". הנייה הדגיש כי שחרור האסירים הפלסטינים זו המטרה העיקרית כרגע מצד הארגון, והוסיף כי "יהיה המחיר אשר יהיה".

דבריו של הנייה הגיעו אז על רקע יום האסיר הפלסטיני, שנערך מדי שנה ב-17 באפריל. על פי נתונים שפורסמו לרגל יום זה, בישראל כלואים 180 ילדים פלסטינים, ו-41 נשים, מתוכן 17 אמהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully