וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי שוחח עם נתניהו: ישראל והפלסטינים צריכים להישאר מחויבים לרגיעה

2.9.2020 / 14:36

נשיא מצרים שוחח עם ראש הממשלה ובירך אותו על ההסכם שנחתם עם איחוד האמירויות ואמר כי ארצו "תומכת בכל צעד שנועד לקדם את השלום והיציבות באזור". א-סיסי הדגיש כי מצרים מתנגדת למהלכי סיפוח בגדה המערבית וקרא לחידוש המו"מ עם הפלסטינים

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על ההסכם עם איחוד האמירויות/עריכה: איתי עמרם

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודן עמו בהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות. לשכת נשיא מצרים הודיעה כי א-סיסי אמר לנתניהו שמצרים תומכת בכל צעד שנועד לקדם את השלום והיציבות באזור.

א-סיסי הדגיש בשיחה כי למצרים חשוב לשמור על זכויות העם הפלסטיני ולפעול לשם הקמת מדינה פלסטינית שתעניק ביטחון לישראל. הוא הוסיף כי "על הישראלים ועל הפלסטינים להישאר מחויבים לרגיעה בעזה". עוד אמר א-סיסי לנתניהו כי "ההסכם עם איחוד האמירויות הוא צעד בכיוון הנכון". הוא הדגיש בפני נתניהו כי מצרים מתנגדת למהלכי סיפוח בגדה המערבית וקרא לחידוש המו"מ עם הפלסטינים.

פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק 27 בספטמבר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
א-סיסי ונתניהו בפגישה בניו יורק, לפני כשנתיים/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

יורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד, אמר השבוע כי הוא מחויב להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. בהצהרה מטעם בן זאיד, שהוקראה על ידי שר החוץ, נמסר כי "ההחלטה לכונן יחסים עם ישראל היא למען השלום, אך לא מעל חשבון הסוגיה הפלסטינית".

דבריו של יורש העצר הגיוע בזמן ביקור המשלחת הישראלית-אמריקנית באיחוד האמירויות, שהגיעה בטיסה המסחרית הראשונה מנמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי. במסגרת הביקור דנים הצוותים משלוש המדינות בשיתוף פעולה בתחומי הכלכלה, בריאות, תעופה, תיירות ותרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully