וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הקהילה היהודית באוקראינה נדבק בקורונה: "שמרו על נפשותיכם"

10.9.2020 / 14:44

הרב מענדל כהן פונה ישירות משדה התעופה לבית החולים איכילוב, ולאחר התאוששות הוא הובא לביתו. הרב יצא בקריאה לחסידים המעוניינים לנסוע לאומן, והזהיר את הנוסעים: "הקורונה מסכנת חיים"

בווידאו: הרב מענדל כהן שחלה בקורונה באוקראינה/מערכת וואלה! NEWS

רבה של הקהילה היהודית באוקריאנה, הרב מענדל כהן, נדבק בקורונה ופונה בטיסה לישראל כשמצבו קשה - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. כהן פנה לחסידים המעוניינים לנסוע לאומן ואמר להם "אנא שמרו על נפשותיכם - הקורונה מסכנת חיים".

עם נחיתתו בארץ, הרב נשלח לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם אושפז במחלקת טיפול נמרץ פנימית ט', ולאחר שהתאושש הוא הובא לביתו.

דבריו של כהן מגיעים כשבוע לפני ראש השנה, וברקע גיבוש מתווה נסיעה אל היעד על ידי צוות שרים שהקים בנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מענדל כהן
הרב הראשי של אוקראינה. ., צילום מסך
הקורונה מסכנת חיים. הרב כהן בבית החולים, היום/צילום מסך, .

בסרטון מבית החולים, סיפר הרב כי חזר מאוקראינה, שם נדבק בנגיף. "הגעתי לארץ בסכנת חיים, אני אומר לכל מי ששוקל לנסוע, כי מדובר בסכנה. זאת מדינה שמערכת הבריאות והתנאים בה ירודים. אני לא אומר לכם איזה החלטה לקבל, רק אשתף שמהניסיון שלי זאת סכנה גדולה מאוד".

חסידי ברסלב באומן, אוקראינה, 2 בספטמבר 2020. שרוליק וולס, אתר רשמי
חסידי ברסלב באומן, בשבוע שעבר/אתר רשמי, שרוליק וולס

בתחילת החודש, אוקראינה אסרה על כניסת אזרחים זרים למדינה עד ל-28 בספטמבר, צאת יום הכיפורים, והאריכה את אמצעי הסגר עד לסוף אוקטובר כדי לבלום את העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. כמה אלפי חסידי ברסלב הגיעו לאומן לפני כניסת האיסור לתוקף, וישהו שם במהלך תקופת החגים.

בישראל התנגדו לטיסת החסידים לאומן, מחשש להתפשטות הקורונה. המתנגד הבולט לנסיעה הוא הפרויקטור פרופ' רוני גמזו, שאמר כי "צריך לעשות כל דבר כדי למנוע את זה. לא נוכל לשמור על בידוד ל-20 אלף איש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully