וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור מיוחד ועדיפות למחלימים מקורונה: המתווה המתגבש לנסיעה לאומן

5.9.2020 / 23:52

כשבועיים לפני ראש השנה ולאחר איסור אוקראינה על כניסת זרים, צוות השרים שהקים רה"מ לבחינת תכנית נסיעה לאומן מגבש מתווה לנסיעה המונית. במסגרת התכנית, יתנהל שיח עם קייב על מספר נוסעים מצומצם, ואלה יחויבו בבידוד בחזרה ארצה. חולים שהחלימו יתועדפו

בווידאו: הכנות לראש השנה באומן/צילום: שרוליק וולס

צוות השרים שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחינת תכנית נסיעה לאומן מגבש מתווה נסיעה המונית לאוקראינה. במסגרת תכנית הצוות, בראשות השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, יתנהל שיח עם אוקראינה על מספר הנוסעים, כולל אלה שכבר שוהים במדינה.

בישראל מעריכים כי יהיה מדובר בכ-5,000 עד 7,500 נוסעים. לטובת הנסיעה, ימונה פרויקטור ייעודי מישראל שירכז את האירוע, הטסים יהיו חייבים לפחות בשתי בדיקות קורונה ותינתן עדיפות לאנשים שהחלימו מקורונה לטוס קודם.

בשובם לישראל, הנוסעים יהיו חייבים בבידוד למשך שבועיים, כשרשויות מקומיות ירכזו שטחי בידוד ייעודיים לצורך כך. השהייה באומן תהיה בקפסולות ובהתאם להנחיות ממשלת אוקראינה. המתווה טרם אושר, ובישראל צפויים לנהל שיחות עם אוקראינה כדי לראות אם יאשרו אותו. זאת לאור החלטת הממשלה בקייב לאסור כניסת זרים למדינה.

מתפללים באומן. יעקב נעמי, פלאש 90, אתר רשמי
בין 5,000 ל-7,500 נוסעים מישראל. חסידים באומן/אתר רשמי, יעקב נעמי, פלאש 90

עיקרי המתווה המתגבש לנסיעה לאומן

  • תתאפשר נסיעה של כ-5,000 עד 7,500 נוסעים
  • ימונה פרויקטור ייעודי שירכז את האירוע
  • הנוסעים יהיו חייבים בשתי בדיקות קורונה לפחות
  • תינתן עדיפות לאנשים שהחלימו מקורונה לטוס קודם
  • רשויות מקומיות ירכזו שטחי בידוד ייעודיים לשבים לארץ

הידיעה בדבר גיבוש המתווה מגיעה ברקע הצטרפותם של חסידים להפגנות מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים, זה השבוע השני. במהלך ההפגנה שנערכה במקום אמש (שבת), כמה חסידי ברסלב התעמתו עם שוטרים במקום.

לשכת נתניהו הודיעה על הקמת הצוות בשבוע שעבר, בתיאום עם שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו. מלבד אלקין, בצוות חברים גם שר החוץ גבי אשכנזי, שר הפנים אריה דרעי, שר המדע יזהר שי וכן אדלשטיין.

במהלך השבוע, פעלו חסידי ברסלב בניסיון לשכנע את הרשויות באוקראינה לאפשר טיסות לאומן, לשם נערכת מדי שנה עלייה המונית אל קברו של רבי נחמן. במסגרת המאמצים, פרסמו החסידים תיעוד מהקבר ובו נראה מאבטח בכניסה לקבר בודק חום לבאים ומוודא שהם עוטים מסיכות ומחטאים את ידיהם. כמו כן, המתחם עצמו חולק לקפסולות באמצעות מחסומים.

חסידי ברסלב באומן, אוקראינה, 2 בספטמבר 2020. שרוליק וולס, אתר רשמי
מתחם הקבר חולק לקפסולות. אומן, השבוע/אתר רשמי, שרוליק וולס

גם 16 רבנים בכירים בחסידות פרסמו השבוע מכתב לתלמידיהם לפיו "חובה מוחלטת מוטלת על כל אחד מחסידי ברסלב המגיע לאומן לשמור על כל ההנחיות, לשמור שלא תהיינה התאספויות שלא לצורך, לחבוש מסיכות במקומות ציבוריים ויתר התקנות שהתקינה ממשלת אוקראינה".

הרבנים כתבו כי "מי שאינו שומר על ההנחיות, מלבד מה שמסכן את בריאות הסובבים אותו, הוא גם מזיק לרבים, שכן הוא עלול לגרום לכך שבגללו ימנעו מאחרים להגיע לקיבוץ הקדוש".

עם זאת, בתחילת השבוע, השר דרעי קרא לציבור להפנים שהתפילה ההמונית באומן לא תוכל להתקיים השנה במתכונתה הרגילה, אלא רק באופן מצומצם. זאת, על רקע כעסם של חסידי ברסלב על מדיניות הממשלה בנושא ואותו איסור על כניסת זרים. הוא הבהיר כי הוא פועל למצוא בכל זאת פתרון שיאפשר לחסידי ברסלב לעלות לרגל לקברו של רבי נחמן בראש השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully