וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

129 נרצחים מתחילת השנה: ברזיל - המקום המסוכן ביותר לטרנסג'נדרים בעולם

9.9.2020 / 14:35

מספר הטרנסג'נדרים שנרצחו במדינה עלה ב-70% בשנה האחרונה, כמו גם מספר ההתאבדויות. פעילים קושרים זאת לרטורקיה של הנשיא בולסונארו והיעדר מדיניות. הקורונה החריפה את מצבם עוד יותר. "לגיטימציה לבטא את השנאה"

בווידאו: מייצג אבל בברזיל לציון 100,000 מתים מקורונה/צילום: רויטרס

מספר הטרנסג'נדרים שנרצחו בברזיל עלה ב-70% בשנה האחרונה - כך לפי מחקר, שלפיו המדינה הדרום אמריקנית היא המסוכנת ביותר בעולם עבור טרנסג'נדרים. לפי האיגוד הלאומי של טרנסווסטיטים וטרנס-סקסואלים (ANTRA), ארגון מקומי של פעילים, מאז ינואר נרצחו 129 טרנסג'נדרים - יותר ממספר מקרי הרצח ב-2019 כולה. מספר הטרנסג'נדרים שהתאבדו בששת החודשים הראשונים של 2020 הוא 16, גבוה בשליש מהתקופה המקבילה אשתקד.

"התחזית עגומה", מסרה ברונה בנווידס, פעילה טרנסג'נדרית ומחברת דוח המחקר. "המוות של הטרנסג'נדרים התחיל הרבה לפני הלחיצה על ההדק. הוא נמצא בעלבונות, בפינויים מהבתים, במחסור בהזדמנויות לעבודה ובבית הספר, שם לעולם לא מדברים על מגדר", הוסיפה בראיון לרויטרס.

ברזיל עשתה כמה צעדים קדימה בעניין זכויות הטרנסג'נדרים במהלך השנים האחרונות. בית המשפט העליון פסק בשנה שעברה שטרנסופוביה והומופוביה הן עבירות פליליות. בנוסף לכך, בית המשפט אפשר לטרנסג'נדרים לשנות את שמותיהם והמגדר שלהם במסמכים רשמיים, מבלי לבצע ניתוח לשינוי מין.

אישה טרנסג'נדרית שעובדת בתעשיית המין בברזיל משענת סיגריה בזמן הקורונה, 27 ביוני 2020.. AP
הקורונה החריפה את המצב. טרנסג'נדריות בתעשיית המין בברזיל/AP

למרות ההכרה המשפטית, חברי הקהילה בברזיל מתמודדים עם דעות קדומות ואלימות נרחבת במדינה השמרנית, שבה הכנסיות האוונגליסטיות החזקות הן מתנגדות חריפות לזכויות להט"ב. המדינה, שבה חיים כ-200 מיליון בני אדם, מדורגת באופן קבוע כאחת המסוכנות בעולם עבור טרנסג'נדרים.

פעילים לזכויות הקהילה אומרים כי הדעות הקדומות התפשטו תחת הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונארו, היוצא באופן קבוע נגד "אידיאולוגיה מגדרית", ביטוי שמרני המשמש לגינוי הרעיונות הפרוגרסיביים ביחס למין ומגדר. "אנשים מרגישים לגיטימציה לבטא את השנאה שזוכה לעידוד בכל נאום, בכל חוסר פעולה, בכל מניפולציה נגד שד 'האידיאולוגיה המגדרית'", אמרה בנווידס.

עוד בוואלה!

זוג הומואים הותקף בדירתו בטבריה: "חיים בפחד בבית שלנו"

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו במסיבת עיתונאים בארמון פלנלטו בברזיליה. 13 באוגוסט 2020. רויטרס
יוצא באופן קבוע נגד "אידיאולוגיה מגדרית". בולסונארו/רויטרס

מגיפת הקורונה הפכה את התנאים לקשים יותר. טרנסג'נדרים רבים נותרו ללא עבודה או לכודים בבתים העוינים להם ומתעללים בהם במהלך הסגר. לפי נתוני משרד הבריאות במדינה, בברזיל נרשמו 4.15 מיליון מאובחנים, מקום שלישי בעולם, וכ-126 אלף איש מתו, רק בארצות הברית אובחנו יותר מקרים.

בסקר שפורסם ביוני נמצא כי רבע ממחוסרי העבודה הלהט"בים הברזילאים איבדו את עבודתם במהלך המגיפה, וששיעור האבטלה בקרב להט"בים ברזיליאים הוא כמעט כפול משיעור האבטלה הארצי. "כל התרחיש הזה יוצר תהליך של חולי בשל היעדר מדיניות ציבורית למניעת התאבדויות ואלימות טרנסופובית", אמרה בנווידס.

הדוח שפורסם ביום שני האחרון, מבוסס על מקרי רצח שדווחו ברשתות המקומיות, ברשתות החברתיות ובקבוצות שונות. עם זאת, מחברי הדוח מאמינים כי המספר האמיתי עשוי להיות גבוה בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully