וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג הומואים הותקף בדירתו בטבריה: "חיים בפחד בבית שלנו"

חיים ודניאל סיפרו כי ביקשו לסייע לצעיר שיצא מהארון וחיפש חברה אך לדבריהם, לאחר שהוזמן לדירתם, הגיע עם 3 צעירים שתקפו אותם. החשודים נעצרו והחקירה מתנהלת, אך לטענת הזוג: "אם היה מוגש אישום זריז, אולי היו נמנעים מקרים אחרים"

בווידאו: תקיפה על רקע הומופובי בנמל יפו/דוברות משטרת ישראל

חיים ודניאל (שמות בדויים), זוג הומואים, רק התכוונו לסייע לצעיר שיצא מהארון וחיפש חברים לדבר איתם בטבריה. אך לטענתם, הותקפו בביתם בידי ארבעה צעירים, תוך שהם קוראים לעברם קריאות הומופוביות. מאז, סיפרו, הם חיים בפחד, ואף יורדים חמושים במקל וסכין כדי לזרוק את הזבל. בעקבות תלונתם נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת.

השניים מתגוררים יחד כשלוש שנים. חיים סיפר כי בן זוגו נתקל בפורום של הקהילה הגאה, בהודעה של צעיר "שסיפר שהוא בא מבית דתי ומאוד קשה לו, והוא ישמח להכיר חברים מהאזור כדי לשתף". לדבריו, הם החליטו מיד לסייע כי "אנחנו יודעים מה זה טבריה - עיר מאוד חרדית, שלהיות בה גיי זה לא דבר פשוט וקל. וישר פנינו והצענו עזרה". במשך כחודשיים שוחח הזוג עם הצעיר כפעמיים בשבוע בטלפון או בהודעות ווטסאפ ובטלגרם. "דיברנו על להיפגש אחרי הקורונה", אמרו.

חיים סיפר כי ב-23 ביוני קיבלו הודעה מהצעיר שאמר כי הוא ליד ביתם, זאת אחרי שניסה כמה פעמים לשכנע אותם להיפגש עמו במקומות מבודדים ברחוב. הם הזמינו אותו משום שלא חשדו בדבר, אך להפתעתם הוא לא הגיע לבדו. "עשר דקות אחרי שאמר שהוא באזור, הוא באמת הגיע. הסברנו לו איך ולאן, ומה מספר הדירה, וברגע שנכנס בדלת, לא רק הוא נכנס. יחד אתו נכנסו שלושה חברים אחרים".

זוג הומואים הותקף בדירתו בטבריה. ללא, עיבוד תמונה
"בתוך שתי שניות כל הבית הפך לשדה קרב". צילום תקיפת אחד מבני הזוג/עיבוד תמונה, ללא

"הדבר הראשון שהם עשו זה לצאת עלינו בקללות על רקע הומופובי", תיאר חיים. "אחד מהם לקח סכין מהשולחן במטבח והצמיד לבן זוג שלי לצוואר. התחילו פשוט מכות אלימות וניסיון דקירה. בתוך שתי שניות כל הבית הפך לשדה קרב". לדבריו, לקח לו זמן להתעשת, עד שאיתר כוס מתכת וחבט במי שתקף אותו וברח החוצה למסדרון, שם היה בן זוגו. השניים עלו לדירה של שכנותיהם.

לאחר האירוע, הזעיקו השניים את המשטרה, שהגיעה לאחר שהתוקפים כבר נמלטו. "המשטרה בפעולה די מהירה ונחושה ותפסה שניים מהם עוד באותו ערב", אמר חיים. "כשהם עזבו את הדירה וחזרנו, גילינו שגם גנבו את הפלאפון של הבן זוג שלי ומצלמה מקצועית ששווה עשרת אלפים שקל". עוד הוסיף כי "במקביל היו עוד שוטרים, שלקחו עדות, צילמו את הפצעים. במקביל עשינו איתור לטלפון, ונתנו למשטרה את המיקום. המשטרה מצאה את הטלפון והמצלמה".

זוג הומואים הותקף בדירתו בטבריה. ללא, עיבוד תמונה
"ברגע שנכנס בדלת, נכנסו אתו שלושה חברים אחרים". תיעוד תקיפת אחד מבני הזוג/עיבוד תמונה, ללא

אולם לדבריו, המשטרה איתרה שניים מהתוקפים, אך לא לקחה תיעודים ממצלמות שיש בבניין וכן מחנות שנמצאת ממול. את שני החשודים האחרים, אמר חיים, המשטרה אמרה תחילה שזיהתה אך לא הצליחה לאתר עד לאחרונה. "לא מרגיש לנו שלמשטרת טבריה אכפת מהדבר הזה. אם היו נוהגים אחרת בתיק הזה, ואולי היה מוגש כתב אישום זריז, אולי החבר'ה מיפו (התקיפה בנמל יפו, מ"ה) שספגו את המכות האלה לא היו חווים את זה כי זה היה מרתיע".

לטענת חיים, המהלך תוכנן מראש. "זה היה מתוכנן היטב, כי בהתחלה הוא ביקש שנרד ונפגוש אותו באיזה חוף חשוך, ואחרי זה באיזו סמטה חשוכה. כל פעם הוא ניסה שאנחנו נצא מהבית שלנו לאיזה מקום שאין בו אף אחד. ואמרנו 'יש לנו בית, בוא לשתות קפה, לדבר ולהכיר, למה ללכת למקום חשוך?'. אוי לנו אילו היינו הולכים למקום כזה. לא יודע אם היה מי שידבר כרגע".

"הולכים לזרוק זבל עם סכין ומקל"

חיים תיאר את הפחדים שנותרו עמם. "אנחנו לא יודעים מה קורה עכשיו עם החקירה, חיים בפחד בבית שלנו. אנחנו לא יודעים בדיוק מי האנשים שתקפו אותנו, הם יכולים להיות בכל מקום. אנחנו הולכים לזרוק זבל עם סכין ומקל - לי זה לא נשמע הגיוני".

החודש הוגש כתב אישום נגד צעירים מלוד בגין תקיפה של נערים הומואים בנמל יפו. הם הואשמו בתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, ממניע של עוינות כלפי הציבור מחמת נטייה מינית. לדברי הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב, המלווה את הזוג מטבריה "מדובר פשע שנאה אלים ומזעזע שמצטרף לפשעי שנאה חמורים כלפי להט"ב בזמן האחרון. ממשלת ישראל מוכרחה להתעורר ולהשקיע יותר משאבים נוספים בחינוך, אכיפה והסברה ולפני מקרה האלימות הבא, כפי שהצגנו ב'מפת הדרכים לזכויות להט"ב'".

עוד הוסיפה, "לכל אחד ואחת מגיעה הזכות לביטחון ולא יתכן שלהט"ב יותקפו ויהיו מאוימים רק בגלל מי שהם. אנחנו דורשים ממשטרת ישראל למצות את הדין עם התוקפים הנפשעים וקוראים לכל מי שחווה להט"בופוביה לפנות אלינו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה במשטרה הגיעו שוטרים וחוקרי מז"פ לזירה, אספו ממצאים ופתחו בחקירה, במסגרתה נעצרו שלושה חשודים עוד באותו היום. החקירה עודנה מתנהלת ומטבע הדברים, איננו מוסרים פרטים אודות חקירות מתנהלות. נמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות ולבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully