וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער מלוד נעצר בחשד לתקיפת צעירים הומואים בנמל יפו

עודכן לאחרונה: 4.8.2020 / 14:08

לטענת המשטרה, בן ה-16 חשוד בתקיפה חמורה ועבירות ממניעים גזעניים, בגין מעורבות בקטטה שהתפתחה בנמל בעיר. בימים האחרונים הופץ סרטון המתעד את הקטטה ברשתות החברתיות, בו המשטרה השתמשה במהלך החקירה. בית המשפט האריך את מעצרו עד יום חמישי

בווידאו: תקיפה על רקע הומופובי בנמל יפו/דוברות משטרת ישראל

תושב לוד בן 16 נעצר אתמול בחשד למעורבות בתקיפת נערים הומואים בנמל יפו. הנער חשוד בעבירות תקיפה חמורה ועבירות ממניעים גזעניים. במהלך האירוע, שהתרחש ביום שבת האחרון בשעות הערב. בית המשפט לנוער בתל אביב האריך היום (שלישי) את מעצרו עד ליום חמישי.

המשטרה הגיעה למקום לאחר שקיבלה דיווח על קטטה בין כמה מעורבים, ופתחה בחקירת האירוע. במהלך החקירה, קיבלה לידיה "חומרים קשים" שצולמו בקטטה - שאף הופצו ברשתות החברתיות. עם פענוח זהותו של החשוד, יחידת הבילוש איתרה ועצרה אותו לחקירה בתחנת המשטרה ביפו, הנמצאת בעיצומה.

באגודה למען הלהט"ב גינו את התקיפה ואמרו כי הם מלווים את קורבנות האירוע, וכן קראו לשינוי במעמד הלהט"ב בחברה הערבית. "האגודה מלווה את קורבנות התקיפה ומספקת להם סיוע, כדי לשמור על ביטחונם ושלומם האישי ובהתאם לרגישות המקרה. התקיפה הזו צריכה להדליק נורה אדומה לכולנו, אם לא ייעשו צעדים קונקרטיים לשיפור מעמד הלהט"ב בחברה הערבית זה עשוי להיגמר הרבה יותר גרוע", נמסר.

נעצר נער בחשד לתקיפה על רקע הומופובי בנמל יפו
4.8.20. -, דוברות משטרת ישראל
חומרים קשים הופצו ברשת. נמל יפו/דוברות משטרת ישראל, -

עוד אמרו באגודה, כי "האלימות כלפי להט"ב בחברה הערבית איננה גזירת גורל, היא תוצאה של הזנחה, הכחשה והתעלמות המנהיגים הערבים והממשלה מציבור שלם שזקוק למענה ואינו מקבל אותו. אנחנו קוראים למשטרה להמשיך בחקירת האירוע באופן יסודי ולהביא למיצוי הדין המלא עם התוקפים הנפשעים".

גם באיגי, ארגון הנוער הגאה, גינו את מקרה התקיפה. "המכות הקשות שנראות בסרטון הן הסיוט של כל נער להט"ב בישראל. אנחנו מברכים את המשטרה על טיפול מהיר ומעצר של הפושעים. צריך להיות ברור - האלימות כלפי להט"ב ממשיכה להשתולל ואנחנו חייבים להילחם בה בכל הכוח ובכל חלקי החברה הישראלית"

נושא מעמד הלהט"ב בחברה הערבית עלה לכותרות בחודש האחרון בשל שורת אירועים וסערות ציבוריות. ביולי, מנכ"לית חברת טחינת אל-ארז, הכריזה על תרומה לאגודה למען הלהט"ב להקמת קו סיוע וקשב בערבית, הכרזה שעוררה ויכוחים רבים בחברה הערבית. בעקבות הצעד, קראו גורמי דת מוסלמיים להחרים את החברה והופצו סרטונים המראים הורדה של מוצריה ממדפי מרכולים ואף השלכתם לפח, בעוד שגורמים בקהילה הגאה קראו לקנות ממוצריה.

עוד בוואלה!

בעלי מותג הטחינה שתמכה בלהט"ב: "ירו עליי שנאה, חשבתי שהחיים נגמרו"

לכתבה המלאה

לפני כשבוע עורר ח"כ ווליד טאהא (הרשימה המשותפת) סערה, לאחר ששלל את קיומם של הומואים בקרב הציבור הערבי בישראל. "תופעה של הומואים כמעט איננה קיימת בחברה הערבית", אמר טאהא בריאיון לכאן רשת ב', בעקבות התנגדותו לחוק האוסר על טיפולי המרה. "אלוהים ברא את האנושות לפי זכר ונקבה, וזה המצב התקין. אלה שיש להם נטייה מבקשים טיפול, והחוק הזה בא למנוע מהם טיפול שיחזיר אותם למצב הנורמלי", הוסיף.

"החברה הערבית ברובה המכריע מכל העדות והדתות מתנגדת לחוקים האלה", טען ח"כ טאהא. "יש לה מינהל דתי, תרבותי, ערכי ומוסרי שאינו מקבל את הדבר הזה כדבר לגיטימי. ועל כן הצבענו נגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully