וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש באילת מסגר בחגים: "אובדן הכנסה של 250 מיליון שקל ופיטורי אלפים"

7.9.2020 / 17:08

נשיא התאחדות המלונות פנה לוועדת השרים לענייני אזור מוגבל והזהיר מפני סגר מלא בחגי תשרי בעיר הדרומית. הוא טען כי תעשיית התיירות שהתרסקה בשל הקורונה הצליחה להשתקם בתקופה האחרונה, והחלטה כזו תביא להוצאתם לחל"ת של כ-94% מעובדי הענף: "נזק בלתי הפיך"

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור בדיון בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

בעקבות ההחלטה המסתמנת להטיל על אילת עוצר לילי בשל התחלואה הגבוהה בקורונה, נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק פנה היום (שני) לשרים והזהיר מפני ההשלכות של סגר על העיר במהלך החגים. במכתב ששלח לחברי וועדת השרים לענייני אזור מוגבל, כתב כי החלטה כזו עלולה להביא לאובדן הכנסה של מאות מיליוני שקלים והוצאתם לחל"ת של כ-94% מעוני ענף המלונאות.

"מתחילת יולי ועד סוף אוגוסט התארחו בעיר כחצי מיליון נופשים. מדובר במספר חסר תקדים בקנה מידה ישראלי", כתב חייק לשרים. "חרף הנתון המרשים, הצליחה אילת לשמור על מעמדה כעיר ירוקה, לאור רמת התחלואה הנמוכה בה". לדבריו, "הפעילות הכלכלית האינטנסיבית בחודשים אלה, סייעה לשקם את תעשיית התיירות שהתרסקה עם פרוץ הקורונה, ולצמצם משמעותית את מעגל האבטלה".

חוף סגור באילת בעקבות התפשטות הקורונה. 13 במאי 2020. יוסי זליגר, פלאש 90, פלאש 90
"הישראלים שמגיעים מחפשים חופשה ולא כליאה". חוף סגור באילת, מאי/פלאש 90, יוסי זליגר, פלאש 90

באילת, המונה כ-65 אלף תושבים, יש נכון להיום כמאה חולי קורונה פעילים. למרות זאת, העיר צפויה להיכלל ברשימת היישובים האדומים עליהם צפוי לחול עוצר לילי. נשיא התאחדות המלונות ציין כי בשל כך, "נרשמו ביטולים היסטריים של 30% מההזמנות לחג בתוך שעות. אם העיר תישאר אדומה, לא יישאר בה ולו נופש אחד לרפואה". הוא טען כי "אחרי הכל, הישראלים המגיעים לעיר הדרומית מחפשים חופשה ולא כליאה".

במכתבו לשרים הוסיף חייק כי "מלונות אילת נערכו בשבועות האחרונים לאירוח בתקופת החגים של יותר מ-160 אלף איש, בהתאם להנחיות התו הסגול המחמיר ומגבלות הרמזור. ההכנות כללו גיוס כוח אדם ורכישת מזון וציוד". הוא טען כי "לא ברור לנו מה הנסיבות שהביאו להכללתה של אילת ברשימת הערים האדומות בין לילה, אך דבר אחד כבר ברור - החלטה כזו תביא לנזק בלתי הפיך ואובדן הכנסה של כ-250 מיליון שקלים במלונות לבדם, והוצאתם לחל"ת של כ-7,500 מתוך 8,000 עובדי המלונות".

עוד בוואלה!

בשל עיכובים בהיערכות: העוצר הלילי בעשרות יישובים אדומים יידחה למחר

לכתבה המלאה
צילום רחף של העיר אילת מרוקנת מאנשים בעקבות משבר הקורונה 10 במאי 2020. רוני בלחסן, אתר רשמי
"יביא לנזק בלתי הפיך". אילת מרוקנת מאנשים, מאי/אתר רשמי, רוני בלחסן

נשיא התאחדות המלונות הדגיש כי "השיקול הבריאותי של שמירה על בריאות אורחינו ועובדינו הוא הראשון העומד לנגד עינינו מרגע שפתחנו שוב את מלונות העיר וחיברנו את התו הסגול המחמיר". לדבריו, "יחד עם העירייה הפועלת בנחישות ובאמצעות כוח אדם ייעודי לשמירה על הכללים הנדרשים - אנחנו מוכנים לעשות הכול על מנת לשמור על העיר ירוקה וחיה".

במכתבו לוועדת השרים לענייני אזור מוגבל הוסיף חייק: "אני פונה אליכם, בטרם יהיה מאוחר מדי, לערב שיקולים כלכליים משקיים טרם קבלת החלטה בלתי מידתית, העלולה לפגוע אנושות בתשתית המלונאית של עיר התיירות הגדולה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully