וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אילת: "סגר יטיל על העיר אסון כלכלי, החריגו אותנו"

16.7.2020 / 17:37

מאיר יצחק הלוי ביקש ממשרד הבריאות סיוע דחוף בניסיון להיאבק בהתפשטות מגיפת הקורונה בעיר, שפגעה בה קשות בגל התחלואה הראשון, מחשש למכה כלכלית נוספת. "חושש שלא נעמוד בסגר נוסף, אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים מהפעם הקודמת", כתב שעות לפני החלטת השרים

הודעת עיריית אילת לשמור על הנחיות הקורונה בחוף/צילום: עיריית אילת

(בווידאו: תושבי אילת חוששים מסגר נוסף)

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, שיגר היום (חמישי) מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולבכירי המשרד וביקש סיוע דחוף מהממשלה בכמה מישורים במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה. זאת, כדי להימנע מסגר נוסף, שלדבריו "ימיט אסון כלכלי שיביא לקריסת העיר". על כן, הוא מבקש להחריג את העיר מכל החלטה כזו, אם תתקבל. שעות לאחר שיגור המכתב, הודיעו השרים כי ימליצו על הטלת סגר בסופי שבוע החל מהשבוע הבא.

במכתב ביקש הלוי ממשרד הבריאות הקצאת מכשירים נוספים לבדיקות קורונה מהירות עבור בית החולים יוספטל בעיר; תגבור של מערך החקירות האפידמיולוגיות שנעשות בעיר ולוודא שהן ייעשו באילת עצמה; לשגר נציג של המשרד שישתתף באופן קבוע בפעילות חמ"ל הקורונה של העיר; והכנסת אילת לכל פיילוט הנוגע לטכנולוגיות המתפתחות בתחום. "אילת איננה יכולה להרשות לעצמה סגר נוסף", כתב.

צילום רחף של העיר אילת מרוקנת מאנשים בעקבות משבר הקורונה 10 במאי 2020. רוני בלחסן, אתר רשמי
"מבוססת באופן אבסולוטי על תיירות". אילת/אתר רשמי, רוני בלחסן

עשרות אלפי נופשים הגיעו לאילת בחודש האחרון, ובעיר מנסים במאמץ רב להקפיד על הנחיות משרד הבריאות. "אילת מלאה בתיירים. אנחנו המקום שמשחררים לחצים מהקשיים. אני בחשש שתתקבל החלטה על סגר נוסף ואילת לא תוכל לעמוד בזה", אומר הלוי. "אנחנו מלקקים עדיין את הפצעים מהסגר הקודם וסגירת המלונות. אם יוטל סגר נוסף על המדינה אני מבקש להחריג את העיר אילת, שיהפכו אותה לקפסולה. אנחנו במצב יציב, אין פה בעיה של תחלואה גבוהה".

רונן מור, בעלי המסעדות "פאגו פאגו" ו"ג'ינג'ר" ויו"ר איגוד המסעדות והברים באילת, מסביר כי העיר עשויה להיפגע באופן מיוחד מהחלטות כאלה. "להבדיל מערים אחרות, העיר מבוססת באופן אבסולוטי על תיירות. באילת יש 70% אבטלה. בכל בית יש לפחות מובטל אחד או שניים. זאת המשמעות של סגר נוסף על אילת", הוא אומר, "צריך להשאיר את העסקים פתוחים כי זה מה שמניע את הכלכלה, ולא מענקים מגוחכים. סגר יגרום לעיר אילת למכת מוות".

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי במכתב לבכירי משרד הבריאות. -, אתר רשמי
"אילת אינה יכולה להרשות לעצמה סגר נוסף". המכתב של הלוי לבכירי משרד הבריאות/אתר רשמי, -

אילת, שבעבר הייתה אחת הכלכלות החזקות והיציבות בארץ, ספגה מכה כלכלית קשה בעקבות הגל הראשון של המגיפה, כשרבים מתושביה הפכו למובטלים במהלך המשבר. המשבר הגיע לצד סופה קשה שהכתה באילת בחורף האחרון, וגרמה בעצמה לנזקים המוערכים בעשרות מיליוני שקלים ולפגיעות קשות בחופי הים ובעסקי התיירות.

בחודש מאי הציגו עיריית אילת, בשיתוף המל"ל, משרדי הממשלה והתאחדות המלונות את תכנית "העיר הירוקה" להוצאת אילת מהמשבר הכלכלי. במסגרת המתווה, שיעלה בהמשך לדיון בממשלה, תוחזר התיירות לעיר בשלושה שלבים - חזרה לשגרה עבור תושבי העיר, מתן "תו סגול" לתיירות ופתיחת בתי המלון, וחזרה מלאה לשגרה כולל חופי ים ומסעדות. כעת, החשש מגל תחלואה נוסף מעיב על ניסיונות העיר לשוב לשגרה.

כבר למעלה מחודשיים פועלות בעיר אילת כמה תכניות למניעת הידבקות. כך הוקם "קבינט קורונה" עירוני, העירייה יצאה בקמפיין הסברתי גדול לתושבי העיר ולתיירים, הוקמה סיירת "נאמני העיר הירוקה" עם עשרות נאמנים שתפקידם להסתובב באתרי התיירות של העיר ולדרוש הקפדה על ההנחיות ונעשו גם צעדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully