וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבוב בקניון והשכן שזיהה: המסלול של חולה הקורונה שאותר במלון באילת

2.8.2020 / 20:20

חקירת האירוע העלתה שהחולה ששהה ב"קלאב הוטל" ערך קניות ובילה בחופי הים בעיר. הוא חתם על הצהרת בריאות בכניסה למלון, ואותר רק 16 שעות אחר כך ע"י תושב היישוב בו הוא גר. עיריית אילת הגישה תביעה בסך 250 אלף שקל. הגבר: "חשבתי שאני כבר לא חולה ויכול לצאת מבידוד"

הודעת עיריית אילת לשמור על הנחיות הקורונה בחוף/צילום: עיריית אילת

חולה הקורונה שאותר במלון "קלאב הוטל" באילת שהה במקומות שונים בעיר מלבד בריכת המלון במהלך חופשתו, בהם קניון וחופי ים - כך עולה היום (ראשון) מחקירת המשטרה. עוד עלה מהחקירה כי טרם כניסתו למלון בערב יום שישי יחד עם משפחתו, נדרש לחתום על הצהרת הבריאות, בה נכתב כי אינו חולה ולא היה בקרבת אדם אחר שאובחן בנגיף.

16 שעות שלמות הסתובב החולה ברחבי העיר. הוא הגיע באזור השעה 19:00 בערב, וזוהה על ידי אחד מתושבי היישוב בו הוא גר רק ב-11:00 בבוקר למחרת. אותו תושב, ששהה גם הוא במלון "קלאב הוטל", דיווח לאנשי המלון על הימצאו של החולה המאומת. ההנהלה העבירה את פרטי האירוע למשטרה מיד עם קבלת המידע.

קלאב הוטל אילת. -, אתר רשמי
אותר 16 שעות לאחר הגעתו. מלון "קלאב הוטל" אילת/אתר רשמי, -

חולה הקורונה טען כי אינו היה מודע להנחיות. "הייתי בבידוד עד 31 ביולי. חוץ מחוף הים לא הסתובבתי בכלל באילת, ועכשיו אני בבידוד". לדבריו, "הגעתי לאילת כי חשבתי שאני יכול לצאת מהבידוד ושאני כבר לא חולה".

החולה נקנס ב-5,000 שקלים והורחק יחד עם משפחתו מהעיר. עם קבלת הדיווח שוטרי היס"מ הגיעו לחדרו במלון כשהם בחליפות מיגון, והודיעו לו כי הוא מפר את צו "בריאות העם" ועליו לעזוב מיד ולחזור למקום הבידוד שנקבע בביתו ביישוב בצפון הארץ.

פרטי חולה הקורונה המאומת שהתגלה בקלאב הוטל אילת 2 ביולי 2020. -, אתר רשמי
חתם עם כניסתו. הצהרת הבריאות של החולה/אתר רשמי, -

בנוסף, ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, תובע את החולה המאומת בסך 250 אלף שקלים בגין גרימת נזק לשיקום בטחון הנופשים בעיר. על פי העירייה, על הגבר לשלם את סכום התביעה בתוך שבוע ימים, אחרת תוגש נגדו תביעה אזרחית בערכאות המתאימות.

במכתב התביעה שנשלח לחולה מטעם עיריית אילת על ידי עו"ד אופיר מילר נכתב כי "העובדה שבחרת לצאת מפתח ביתך, שהייתך בבית מלון ושהיה במרחב הציבורי בעיר אילת - הינה הפרה בוטה של חובת ותנאי הבידוד תוך סיכון ממשי להדביק ולהפיץ את מחלת הקורונה ולסכן את כלל הציבור".

עוד צוין במכתב, כי "התנהלותו והזלזול בהוראות החוק ובחיי האדם, מהווים פגיעה חמורה בביטחון התושבים והנופשים באילת ובמאמצים הרבים אותם משקיעה העירייה והתאגיד על מנת לשמור על תושבי העיר והנופשים בה".

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי. באדיבות המצולם, אתר רשמי
תובע את חולה הקורונה בסכום של 250 אלף שקלים, ראש עיריית אילת/אתר רשמי, באדיבות המצולם

יו"ר "קלאב הוטל", ד"ר רוני פיבקו, מסר כי "הלקוח הגיע ביום שישי בערב. למחרת הודיעו לנו שישנו חשד שהוא היה חולה. בשעה 12, שעה לאחר מכן, הוא לא היה במלון. עשינו את כל הבדיקות הנדרשות". לטענתו, "היה צריך לתת לו שישה חודשי מאסר ולא את הקנס של חמשת אלפים השקלים למען ייראו וישמעו. זה לא מתקבל על הדעת שאדם שהוא חולה יגיע למקום ציבורי ויש חשש שידביק אנשים".

ברקע התקרית, משרד הבריאות עדכן כי 625 בני אדם אובחנו בקורונה מיום שבת בבוקר. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-72,315. יצוין כי אתמול התקבלו תוצאות עבור 7,405 בדיקות בלבד, כשליש ממספר הבדיקות ביום שקדם לו, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 26,153. בבתי החולים מאושפזים 771 חולים, מתוכם 96 מונשמים ו-340 חולים קשה. נכון להיום מתו 531 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

(עדכון ראשון: 19:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully