וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום פגישה בין ההסתדרות והאוצר: הסתיימה שביתת עובדי המעבדות

6.9.2020 / 19:07

במסגרת פגישה משותפת בין יו"ר ההסתדרות למשרד הבריאות ומשרד האוצר, סוכם על מתווה הבנות בסוגיית תנאי עובדי המעבדות - שיגובש בהמשך. השר אדלשטיין בירך על סיום השביתה: "כעת אנחנו בזמן מלחמה, ובזמן מלחמה כל הצדדים צריכים להתגייס לפתרון את המשבר"

בווידאו: הפגנת עובדי המעבדות בבית החולים סורוקה/צילום: שי מכלוף

הסתיימה הערב (ראשון) שביתת עובדי המעבדות, זאת בתום פגישה בין ההסתדרות לנציגי הבריאות והאוצר. במסגרתה, הגיעו למתווה הבנות בסוגיית שיפור תנאי שכרם של עובדי המעבדות, שיגובש בהמשך. העובדים ישובו לעבודתם המלאה.

בישיבה נכחו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות אסתר אדמון, המשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין, רכזת בריאות באגף הממונה על השכר ענבל רואי, אור קיים מהאגף הממונה על השכר, יו"ר ארגון עובדי שירותי בריאות כללית פרוספר בן-חמו, מנכ"ל הסתדרות האחיות עו"ד אורי פליישמן ונציגי שירותי בריאות כללית.

מחאת עובדי מעבדות ציבוריות מול מעון רה"מ בבלפור, ירושלים, 1 בספטמבר 2020. ללא, אתר רשמי
העובדים ישובו לעבודתם בהקדם. מחאת עובדי המעבדות בבלפור/אתר רשמי, ללא

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בתגובה כי "עובדות ועובדי המעבדות מוסרים את עצמם לילות כימים למען בריאות הציבור. כעת אנחנו בזמן מלחמה - מלחמת שלום האזרח. ובזמן מלחמה כל הצדדים צריכים להתגייס לפתרון את המשבר. הציבור לא צריך לשלם מחיר בריאותי על הוויכוחים הללו. אני מודה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, למשנה למנכ"ל פרופ' גרוטו וליו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד על התגייסותם המשותפת לפתרון המשבר".

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, בירך גם הוא על סיום השביתה: "אני שמח שהמשבר הגיע לפתרון ומודה לכול המעורבים במאמצים לטפל במשבר. מדובר בעובדים נאמנים, המפעילים שירות חיוני מאין כמוהו לשם טיפול בבריאות הציבור ובחולים בקהילה ובבתי החולים וכמובן במשבר הקורונה. מקווה שנצא לדרך, נגייס עובדי מעבדה נוספים ונמשיך לתת שירות מקצועי כנדרש".

עוד בוואלה!

בית הדין לעבודה: עובדי המעבדות מכללית לא יוכלו להמשיך בשביתה

לכתבה המלאה

השביתה של עובדי המעבדות החלה בתחילת השבוע שעבר, לאחר שמשרד האוצר לא התייצב למשא ומתן על תנאי ההעסקה של העובדים. המשבר במעבדות הוא תוצאה של משבר הקורונה, שבעקבותיו הוארכו שעות העבודה של העובדים, ומנגד לא שופרו תנאי ההעסקה שלהם. במסגרת השביתה, כ-2,000 עובדים בכ-400 מעבדות ציבוריות מעניקים שירותי חירום בלבד במעבדות המשרתות את בתי החולים במערך הבריאות הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully