וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המעבדות שובתים במחאה על תנאי ההעסקה: "נפסיק לעדכן נבדקים בקורונה"

30.8.2020 / 11:36

לאחר שמשרד האוצר לא התייצב לפגישה עם נציגי העובדים, הם פתחו בשביתה, במסגרתה יפעלו במתכונת חירום בלבד, ונדבקים שליליים לקורונה לא יעודכנו. גורמים בהסתדרות הזהירו כי הם שוקלים לא להחזיר גם תוצאות חיוביות. "אם לא נשבות, החורף הקרוב יסמל את סוף מערכת הבריאות"

בווידאו: הפגנת עובדי המעבדות בבית החולים סורוקה/צילום: שי מכלוף

הסתדרות עובדי המעבדות פתחה הבוקר (ראשון) בשביתה, לאחר שמשרד האוצר לא התייצב למשא ומתן על תנאי ההעסקה של העובדים. המשבר במעבדות הוא תוצאה של משבר הקורונה, שבעקבותיו הוארכו שעות העבודה שלהן, ומנגד לא שופרו תנאי ההעסקה של העובדים, שנאלצים לעבוד שעות ארוכות מחוץ למשמרות, בסופי שבוע ובלילות.

גורם בהסתדרות אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי גם עצירת המענה לבדיקות קורונה עומדת על הפרק. "במידה ולא תהיה התקדמות במו"מ עם האוצר, נשקול אם להפסיק מתן תוצאות חיוביות לקורונה", איים.

כ-2,000 עובדים בכ-400 מעבדות ציבוריות ישבתו ללא הגבלת זמן, ובמסגרת השביתה יינתנו שירותי חירום בלבד במעבדות המשרתות את בתי החולים במערך הבריאות הציבורי.

המעבדות במרפאות הקהילה לא יפעלו.הבדיקות שימשיכו לפעול כסדרן יהיו בדיקות מצילות חיים מחדרי מיון וטראומה, טיפול נמרץ, חדרי ניתוח (חירום בלבד) וחדרי לידה. כמו כן - בדיקות עבור חולים אונקולוגים והמטואונקולוגים יפעלו כרגיל. לעומתן, שירותי בדיקות הקהילה, הכוללות את מרפאות בתי החולים ובדיקות לניתוחים אמבולטורים, לא יסופקו. בשלב הנוכחי, הם מסרו, בדיקות הקורונה יבוצעו, וישלחו עדכונים רק על תשובות חיוביות "על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקות".

שביתה במעבדות לבדיקות קורונה, 30 באוגוסט 2020. הסתדרות עובדי המעבדות, אתר רשמי
שביתה במעבדה לבדיקות קורונה, היום/אתר רשמי, הסתדרות עובדי המעבדות

בהסתדרות עובדי המעבדות ביקשו לחזק את השובתים. "סוף סוף יצאנו להיאבק על זכויותינו, שנרמסות כבר עשרות שנים; הסכם השכר האחרון שלנו משנת, 1995. ספק אם יש עוד סקטורים מאורגנים במצב אומלל כמונו בישראל", נכתב במכתב שהופץ לעובדים. "שר האוצר, ישראל כץ, שר הבריאות, יולי אדלשטיין וראש בממשלה, בנימין נתניהו, מתעלמים מאיתנו, וצופים באדישות מהצד במערכת הבריאות, שנשענת על פענוח בדיקות מעבדה - בקריסתה".

במכתב, ציינה היו"ר אסתר אדמון את הקושי בגיוס עובדים למעבדות והתריעו מפני ההשלכות של המצב על בריאות הציבור. "הגענו לזמנים נוראים. מגפת הקורונה רק החמירה את הלחץ אצלנו במעבדות, אבל אין כוח אדם שמוכן להגיע. גם כשקיבלנו תקנים, אנחנו לא מצליחים לאייש. עובדים מעדיפים להצטרף למעבדות הפרטיות".

היא הוסיפה כי "לפני כמעט 5 שנים פרסם מבקר המדינה הקודם דו"ח חמור, שניבא כי המעבדות בדרך לקריסה. החזון הקשה מתממש בימים אלו. הביאו אותנו לקצה. אם לא נשבות - החורף הקרוב יסמל את סוף דרכה של מערכת הבריאות במדינת ישראל".

עוד בוואלה!

כשד"ר במעבדה מרוויח פחות מבייביסיטר, אי אפשר להילחם בקורונה

לכתבה המלאה

השיחות בין משרד האוצר לעובדי המעבדות מתקיימות כבר כמה חודשים, סביב משבר הקורונה. העובדים התריעו כבר לפני שבועיים כי יפתחו בשביתה אם לא יתקדם המשא ומתן, וחודשיים קודם לכן, הכריזו על סכסוך עבודה. את הבקשה שהגישו באמצעות ההסתדרות, הם נימקו ב"עומס בלתי אפשרי, חוסר מענה וחוסר תפקוד טוטאלי של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully