וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר במעבדות: העובדים מאיימים לפתוח בשביתה בעוד שבועיים

16.8.2020 / 11:18

העובדים הכריזו כי אם לא תחול התקדמות במו"מ עם משרד האוצר על תנאי העסקתם הם ישבתו מעבודתם החל מ-30 באוגוסט. לפני כחודשיים פתחו בסכסוך עבודה בעקבות מחסור מתמשך בכוח אדם, גם במשבר הקורונה. יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות: "משרדי הממשלה מזלזלים בנו וגוררים רגליים"

בווידאו: בעקבות התחלואה בקורונה משרד הבריאות קרא להימנע מלהגיע לירכא/צילום: יואב איתיאל

עובדי המעבדות הרפואיות איימו היום (ראשון) כי ייפתחו בשביתה בעוד שבועיים אם לא תחול התקדמות במו"מ עם משרד האוצר על תנאי העסקתם. לפני כחודשיים הכריזו במעבדות על סכסוך עבודה, באמצע משבר הקורונה.

התפשטות הנגיף הצריכה את כל עובדי המעבדות בבתי החולים, במעבדות המחוזיות, במעבדות בקופות החולים, במעבדות לבריאות הציבור ובמכון לביקורת ותקינה, להתגייס ולעמוד בחזית המאבק לעצירת התפשטות הנגיף.

עובדי המעבדות טוענים כי מצב זה הביא למחסור בכוח אדם לביצוע הבדיקות, בהתאם לדרישות משרד הבריאות והמעסיקים. מנגד, הוא הוביל לתגבור בכוח אדם לא מקצועי, לא מיומן וללא הרשאות - בניגוד לתקנות בריאות העם.

אסיפת המחאה של עובדי המעבדות הרפואיות בבית החולים בילינסון, 16 באוגוסט 2020. ללא, אתר רשמי
"משרדי האוצר והבריאות משחקים איתנו 'פינג פונג'". אסיפת מחאה של עובדי המעבדות, היום/אתר רשמי, ללא

יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות, אסתר אדמון, מתחה ביקורת על התנהלות הממשלה. "לצערנו, משרדי הממשלה מזלזלים בנו וגוררים רגליים. לאף אחד בממשלת ישראל לא בוער להסדיר את פעילות המעבדות הציבוריות ואת תנאי העסקתנו. במצב זה, אין לנו ברירה, אלא לצאת לשביתה כללית", אמרה.

לדבריה, "משרדי האוצר והבריאות משחקים איתנו 'פינג פונג' כבר יותר מחמש שנים, וזורקים את האחריות מצד לצד. אפשר היה לצפות שנגיף הקורונה יסיים את הסאגה המטופשת הזו ויבהיר את חשיבות יציבות המערך המעבדתי, אבל גם נורות האזהרה הכי בוהקות לא מזיזות לאף אחד, מראש הממשלה דרך האוצר והבריאות".

עוד בוואלה!

עובדי המעבדות מרגישים שקופים: "מצילים המון, אבל אין מי שיציל אותנו"

לכתבה המלאה

אדמון הוסיפה כי אוזלת היד של המדינה אל מול המשבר המעבדות מייצרת יאוש בקרב העובדים. "על שולחן הממשלה יושבים דוחות רבים, המתארים את המצב במעבדות, אבל כלום לא קורה. רוח עובדי המעבדות היא של אווירת ייאוש ותסכול. ככה אנחנו מסרבים להמשיך לעבוד", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully