וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק ממשלתית: לאסור הכנסת משקאות אלכוהוליים למלוניות לחולי קורונה

16.8.2020 / 11:57

ועדת החוקה בכנסת דנה בנוסח הצעת החוק שהעבירה הממשלה, הקובעת גם סמכויות לשוטרים כדי לאכוף את האיסור. יו"ר הוועדה אשר, שמוביל את דרישת הממשלה, הבהיר: "חייבים מחסומים". יועמ"ש הוועדה התריע: "פגיעה בחירות לצרוך דבר שהוא חוקי"

צילום: מאיר בן סירא, עריכה: ניר חן

הממשלה מבקשת לאסור על חולים ששוהים במלוניות קורונה להכניס אלכוהול למתחם שפועל מטעם המדינה. לפי ההצעה, שנידונה היום (ראשון) בוועדת חוק חוקה ומשפט, למאבטח או שוטר תהיה סמכות לערוך חיפוש בחפציו של כל אדם כדי לבדוק אם ברשותו משקה אלכוהול, ואם יימצא כזה, יוכל להחרים לו אותו עד לסוף שהותו במקום.

את ההצעה מוביל יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, שהגן על דרישת הממשלה. לדבריו, "במקום ממשלתי שמושכר על ידי המדינה צריך שיהיו הגבלות. זה לא מקרה קלאסי, זה לא בית מלון וחייבים מחסומים מסויימים".

מטרת הצעת החוק היא מניעת התפרעויות בשטחי המלוניות. זאת, בעקבות דיווחים רבים שהתקבלו מאז העליה בתחלואה בגל השני, לפיהם צעירים המאובחנים בקורונה ושוהים בבתי המלון, מארגנים בהם מסיבות ליליות הכוללות אלכוהול וריקודים, שיוצרות רעש ומטרידות את מנוחת האורחים והשכנים.

הכניסה למלונית ההחלמה במלון שערי ירושלים, 20 אפריל 2020. ללא שם, TPS
"זה לא אמור להיות בית כלא". מלונית קורונה בירושלים/TPS, ללא שם

ח"כ קארין אלהרר תקפה את הדרישה ותהתה האם "אדם שתקוע בבידוד במלונית לא יכול לשתות כוסית בערב? זאת הגזמה בלי הצדקה. בואו נוציא את האלכוהול מהחוק וזהו".

להתנגדותה של אלהרר הצטרף ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) שאמר כי "קורה לא פעם שבמקומות כמו בתי מלון אנשים משתכרים ונכנסים לתגרה. אבל זו השגרה? זה לא אמור להיות בית כלא, זה לא עונש ולא אמור להוות סנקציה. אף אחד לא רוצה שישתוללו אבל השאלה אם זה מידתי לאסור על הכנסת אלכוהול".

עוד בוואלה!

הפסיכולוגים קוראים למשרד הבריאות: הקימו מערך סיוע נפשי במלוניות הקורונה

לכתבה המלאה

גם היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד גור בליי, טען כי דרישת הממשלה היא בעייתית ומעלה קשיים. לדבריו, "יש פה קושי בפגיעה של חירות של אנשים בהגבלה על דבר שהוא חוקי ומוכר. צריך הצדקה ותשתית עובדתית כדי לקבוע דבר כזה".

לפי הצעת החוק, משקה אלכוהולי שייתפס בשטח המלון, "יוחזר לבעליו עם תום שהייתו במקום". עוד נכתב, כי לשם אכיפת החוק, רשאי יהיה השוטר או המאבטח לערוך חיפוש בכליהם של האורחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully