וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל העלייה החדה בתחלואה: מתחם דרייב-אין לבדיקות קורונה נפתח בירכא

15.8.2020 / 15:05

האתר נפתח במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה ביישוב, שבו התגלו יותר מ-200 נשאים בתוך פחות משבוע. הבדיקות נערכות ללא הפנייה מקופות החולים, והצפי לקבלת תוצאות הוא יום אחד בלבד. עד כה נלקחו דגימות ממאות תושבים. פיקוד העורף והמועצה המקומית: "היענות גבוהה וסדר מופתי"

בווידאו: בעקבות התחלואה בקורונה משרד הבריאות קרא להימנע מלהגיע לירכא/צילום: יואב איתיאל

מתחם דרייב-אין לבדיקות קורונה נפתח הבוקר (שבת) ביישוב ירכא, על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה. המתחם נפתח ביוזמה משותפת של פיקוד העורף ומד"א בשל שיעור התחלואה הגבוה, ובתוך שעות בודדות נערכו בדיקות למאות תושבי ירכא והיישובים הסמוכים, כששיירה של עשרות רכבים משתכרת בכניסה למתחם.

הבדיקות נערכות ללא תשלום ומבלי צורך בהפנייה מקופות חולים, כך על פי חמ"ל הקורונה של מועצת ירכא. מתחם הדרייב-אין יפעל בכל יום בין השעות 12:00-19:00, ותוצאות הבדיקות צפויות להתקבל בתום יום אחד בלבד.

דרייב-אין לבדיקות לגילוי נגיף הקורונה בירכא. 15 באוגוסט 2020. פיקוד העורף, אתר רשמי
מאות כבר נבדקו. מתחם הדרייב-אין בירכא, היום/אתר רשמי, פיקוד העורף

גורם בפיקוד העורף שוחח עם וואלה! NEWS וציין לטובה את התנהלות התושבים. "יש סדר מופתי של הנבדקים והיענות גבוהה", אמר. "פיקוד העורף ערוכים להפעיל את המתחם גם בהמשך השבוע, וכל עוד ימשיך הציבור בירכא להיענות לקריאה להיבדק ולהגיע".

לדבריו, "בפיקוד העורף גייסו מילואים ונרכש כל הציוד הנדרש לסיוע במיגור ההתפרצות, ואנו ערוכים להקמת מתחמי בדיקות נוספים בהתראה קצרה, בין אם יידרשו בירכא, או בישובים אחרים".

עוד בוואלה!

ממלכת הקניות של הצפון הפכה לכפר רפאים, והשמועה מאיימת לחסל עסקים

לכתבה המלאה
דרייב-אין לבדיקות לגילוי נגיף הקורונה בירכא. 15 באוגוסט 2020. פיקוד העורף, אתר רשמי
"סדר מופתי של הנבדקים והיענות גבוהה". מתחם בדיקות הקורונה בירכא, היום/אתר רשמי, פיקוד העורף

ראש המועצה המקומית הממונה, אלי רגב, אמר כי ישנו שיתוף פעולה משמעותי מציבור התושבים. "רוב התושבים בירכא נשמעים לנחיות משרד הבריאות ולמאמצי האכיפה המוגברים ופעולות ההסברה", מסר. "מאמצי האכיפה וההסברה יימשכו עד שירכא תהפוך לעיר ירוקה".

מהמועצה המקומית נמסר כי מאמץ ההסברה מצד כלל הגורמים וכן שיתוף הפעולה של התושבים, הביאו להיענות גבוהה לבדיקות הקורונה ולהקפדה על ההנחיות. "בהלוויה של אחד השייחים המכובדים נשמר סדר מופתי והכל התבצע תחת הנחיות משרד הבריאות", נמסר. "השתתפו בודדים מהמשפחה ונציגי הדת בכפר. התושבים שהגיעו לבית, ניחמו את המשפחה ומיד יצאו מהמבנה".

שוטרים מבצעים אכיפה למגבלות הקורונה בכניסה לירכא. 14 באוגוסט 2020.. יואב איתיאל
"מאמצי האכיפה וההסברה יימשכו עד שירכא תהפוך לעיר ירוקה". ירכא, אתמול/יואב איתיאל

עד כה אובחנו בירכא 292 נשאי קורונה, כשיותר מ-200 מתוכם אובחנו במהלך השבוע האחרון. בשל העלייה הדרסטית במספר הנדבקים, משרד הבריאות פרסם בחמישי אזהרה חריגה מפני כניסה או שהייה בירכא, ובעקבותיה הגבירה המשטרה את מאמצי האכיפה ביישוב.

מחסומי בידוק משטרתיים הוצבו אתמול בכניסות ליישוב, במטרה לאכוף את התקנות ולבצע הסברה על הנחיות משרד הבריאות. כמו כן, עשרות שוטרים סיירו במתחמי הקניות, על מנת לאכוף חובת עטיית מסיכה, לצד בדיקת עמידתם של בתי העסק בתנאי התו הסגול ופיקוח אחר המחויבים בבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully