וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה: עובדי המעבדות מכללית לא יוכלו להמשיך בשביתה

4.9.2020 / 1:08

לאחר חמישה ימי שבתת מעבדות, קיבל ביה"ד חלקית את עמדת המדינה ועמדת שירותי בריאות כללית עצמה, שהייתה חתומה על העתירה. עם זאת, שאר עובדי המעבדות יוכלו להמשיך במאבק, למעט ניטור של איכות מים ומזון. "מדובר בשביתה לגיטימית, שהוכרזה כדין", קבעה השופטת

בווידאו: הפגנת עובדי המעבדות בבית החולים סורוקה/צילום: שי מכלוף

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוציא הלילה (שישי) צו האוסר על עובדי המעבדות של שירותי בריאות כללית לשבות. עם זאת, בית המשפט קבע כי שאר עובדי המעבדות יוכלו להמשיך בשביתה, למעט ניטור של איכות מים ומזון. זאת לאחר חמישה ימים של שביתה. בכך, קיבל בית הדין חלקית את עמדת המדינה ועמדת שירותי בריאות כללית עצמה, שהייתה חתומה אף היא על העתירה.

השופטת אריאלה גילצר-כץ מתחה ביקורת על המדינה, וקבעה כי "ההסתדרות ביקשה לנהל משא ומתן עם המדינה, אולם התרשמנו כי המדינה לא ביקשה לנהל משא ומתן אינטנסיבי ואמיתי שמטרתו להגיע להסכמה". היא הוסיפה כי "ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כדין לפני כשנתיים, שעניינו דוח מבקר המדינה ודוח משרד הבריאות, שהתייחס לאי שביעות הרצון של עובדי המעבדות מתנאי השכר".

השופטת קבעה כי "מדובר בשביתה כלכלית, לגיטימית, שהוכרזה כדין ובתום לב". גילצר-כץ טענה כי ההסתדרות נהגה באחריות בהכרזת השביתה, וציינה כי הסכימה להחריג את בדיקות הקורונה מהשירותים המושבתים על ידי העובדים. היא אף נזפה בנציגי המדינה, על שהציגו תמונה מטעה לבית המשפט בנושאי שכר גבוה אצל חלק מהעובדים במעבדות.

שביתה במעבדות לבדיקות קורונה, 30 באוגוסט 2020. הסתדרות עובדי המעבדות, אתר רשמי
מעבדות סגורות ביום הראשון לשביתה/אתר רשמי, הסתדרות עובדי המעבדות

עם זאת, "על אף שמדובר בשביתה חוקית ולגיטימית, אנו סבורים כי יש מקום לצמצם את היקף השביתה מטעמים של מידתיות ומאזן הנוחות, נוכח הנזקים שעלולים להיגרם לציבור בשל השביתה", קבעה גילצר-כץ. היא קבעה כי עובדי המעבדות יחזרו לבצע ניטור של איכות מים ומזון, "וזאת על מנת לשמור על שלום הציבור".

בנוסף על כך, ציינה כי "ביחס לכללית - לא מצאנו הצדקה לשביתת המעבדות המופעלות על ידה בבתי החולים ובקהילה, שעה שידיה של כללית כבולות, ואין היא יכולה לנהל משא ומתן, וכאשר אין לה כל השפעה על סיום השביתה". בית הדין סיים בהמלצה חוזרת לצדדים לנהל משא ומתן על מנת להביא לסיום השביתה.

עוד בוואלה!

כשד"ר במעבדה מרוויח פחות מבייביסיטר, אי אפשר להילחם בקורונה

לכתבה המלאה
מחאת עובדי מעבדות ציבוריות מול מעון רה"מ בבלפור, ירושלים, 1 בספטמבר 2020. ללא, אתר רשמי
הפגנה של עובדי מעבדות ציבוריות מול מעון רה"מ בירושלים, בתחילת השבוע/אתר רשמי, ללא

השביתה של עובדי המעבדות החלה בראשית השבוע, לאחר שמשרד האוצר לא התייצב למשא ומתן על תנאי ההעסקה של העובדים. המשבר במעבדות הוא תוצאה של משבר הקורונה, שבעקבותיו הוארכו שעות העבודה של העובדים, ומנגד לא שופרו תנאי ההעסקה שלהם. במסגרת השביתה, כ-2,000 עובדים בכ-400 מעבדות ציבוריות מעניקים שירותי חירום בלבד במעבדות המשרתות את בתי החולים במערך הבריאות הציבורי.

המעבדות במרפאות הקהילה לא פועלות מראשון, והבדיקות שממשיכות לפעול כסדרן הן בדיקות מצילות חיים מחדרי מיון וטראומה, טיפול נמרץ, חדרי ניתוח (חירום בלבד) וחדרי לידה. כמו כן - בדיקות עבור חולים אונקולוגים והמטואונקולוגים יפעלו כרגיל. לעומתן, שירותי בדיקות הקהילה, הכוללות את מרפאות בתי החולים ובדיקות לניתוחים אמבולטורים, לא יסופקו. בשלב הנוכחי, הם מסרו, בדיקות הקורונה יבוצעו וישלחו עדכונים רק על תשובות חיוביות "על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully