וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד נתניהו בבלפור: 12 מפגינים נעצרו

ההפגנה נגד השחיתות השלטונית התקיימה זו השבת ה-11 ברציפות, ובסיומה עוכבו ונעצרו כמה מהמשתתפים בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. לדברי המשטרה, הם "לא נשמעו להוראות, ואף השתמשו במיצגים על מנת לפגוע בשוטרים ולפרוץ את החסימות". מפגינים הותקפו בחדרה

בווידאו: הפגינו נגד נתניהו בירושלים ובקיסריה/צילום: סאטווי, שלומי גבאי ורוני כנפו, עריכה: שאול אדם

12 מפגינים נעצרו הלילה (ראשון) במחאה נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, שהתקיימה אתמול זו השבת ה-11 ברציפות. במסגרתה, הפגינו גם כאלף בני אדם מול ביתו של נתניהו בקיסריה וכן בעשרות גשרים וצמתים ברחבי הארץ. בין היתר, כ-200 איש התאספו בצומת בנימינה, לשם הגיע גם ח"כ יאיר לפיד.

בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור השתתפו אלפי בני אדם, המחאה התרחשה בתום צעדה שקיימו מגשר המיתרים ועד המעון. המפגינים צעדו לכיוון שער יפו בעיר, ונחסמו על יד המשטרה. במקום פרצו עימותים ולאחר שהמפגינים הפעילו לחץ פיזי, השוטרים פתחו את הדרך. כמו כן, המשטרה דיווחה על אירועי אלימות נוספים המתרחשים בין הכוחות למפגינים, כשבאחד מהם שני שוטרים נפצעו.

אולם, לדברי המשטרה, ההפגנה בירושלים הסתיימה ללא אירועים מיוחדים וכל הרחובות נפתחו לתנועה. "חלק מהמפגינים הגיעו למתחם המחאה בכיכר פריז, וחלקם התרכזו בצומת הכניסה לעיר ירושלים, משם מפגינים רבים יצאו בתהלוכה לאורך רחוב יפו, וחסמו לזמן ממושך את תנועת הרכבת הקלה", נמסר.

המשטרה מפנה מפגינים מהמחאה בבלפור - 6 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי מפגינים בתום המחאה בבלפור, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים, מול מעון רה"מ, ירושלים 5 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
עימותים בין שוטרים למפגינים בירושלים, אתמול/ראובן קסטרו

עוד נמסר, כי עילת המעצרים והעיכובים הייתה הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. "סמוך לחצות, המשטרה כרזה למפגינים שנותרו בצומת, כי הכבישים נפתחים לתנועה, והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש. על אף בקשות המשטרה, המפגינים סירבו לפנות את הצומת, והשוטרים נאלצו לפנותם", נכתב בהודעת המשטרה.

בנוסף, המשטרה עצרה אמש לחקירה את המאייר והאקטיביסט זאב אנגלמאיר, בעת שהוא מחופש לדמות "שושקה", סמוך למתחם ההפגנה שליד מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עילת העיכוב של אנגלמאיר הייתה כיוון שהוא עלול להוות הטרדה מינית לציבור, מאחר והוא הופיע מחופש לאישה ערומה, אך הוא שוחרר לאחר כמה שעות.

עוד בוואלה!

אלפים בהפגנות נגד רה"מ בי-ם וקיסריה, עימותים עם שוטרים נרשמו ליד בלפור

לכתבה המלאה
הפגנת הדגלים השחורים, מול מעון רה"מ, ירושלים 29 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים חוסמים את צומת כיכר פריז, אתמול/ראובן קסטרו
המשטרה מפנה מפגינים מהמחאה בבלפור - 6 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שוטרים מפנים מפגין בכיכר פריז, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בתחילת ההפגנה, מסרה המשטרה כי היא קוראת למוחים להימנע מגילויי אלימות ומפרובוקציות. "שוטרי משטרת ישראל ערוכים ונכונים, בכל רגע נתון, לשמור ולהגן על שלום הציבור, לאפשר לכל חיים בטוחים וחופשיים, ובתוך כך גם את חופש הביטוי והמחאה", נמסר.

אנשי קבוצת המחאה "קריים מיניסטר" תקפו את התנהלות המשטרה בחסימת הצירים, וכינו את פעולתה "טקטיקת התעמרות חדשה". לדבריהם, "גם ניסיון ההשתקה הזה לא יצלח. אנשינו נחושים להגיע בכל דרך. את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק - גם הערב עשרות אלפים יקראו לראש ממשלה מושחת וכושל ללכת הביתה".

קצין משטרה בכיר במחוז ירושלים אמר לוואלה! NEWS בתגובה כי חסימת הדרכים המובילות אל הכיכר היא צעד אבטחתי שנועד לשמור על שלום המפגינים.

המשטרה מפנה מפגינים מהמחאה בבלפור - 6 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי מפגינים בתום המחאה בבלפור, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בקיסריה, כאלף בני אדם הפגינו זה השבוע השביעי ביוזמת התנועה לאיכות השלטון וכן ארגונים אחרים, אליהם הצטרפו מפגיני הדגלים השחורים בתום המחאות שקיימו על הגשרים ובצמתים בסביבה. בצומת המשטרה בחדרה הושלכה כוס קפה קר לעבר מפגינים, ומפגיני גשר אולגה מצאו בתום ההפגנה שחיבלו במכוניותיהם באמצעות ניפוץ השמשות וניקוב הצמיגים. בעקבות זאת, הוגשה תלונה במשטרת חדרה.

הפגנת הדגלים השחורים, מול מעון רה"מ, ירושלים 29 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בכיכר פריז, אמש/ראובן קסטרו

אלוף (במיל') נועם תיבון שנאם במרכז קיסריה על בימת משאית התנועה לאיכות השלטון אמר כי "אנחנו במקום האחרון בהידבקויות בקורונה. איפה הממשלה? איפה האחריות? איפה היושר? רק המושחת ביבי אחראי, הוא אחראי על כל המחדל שקורה במדינת ישראל. הוא יגמור כמו גולדה מאיר - ראש ממשלה מושחת שבגד במדינה שלו. המחאה הזאת תשלח את ביבי הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully