וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמן זאב אנגלמאיר שהגיע לבוש כאישה עוכב ליד בלפור: "עלול להוות הטרדה מינית"

עודכן לאחרונה: 6.9.2020 / 2:29

המשטרה עיכבה את האמן והאקטיביסט זאב אנגלמאיר הלבוש בדמות אישה ערומה בשם "שושקה" סמוך למתחם ההפגנה שליד מעון ראש הממשלה. זאת בטענה כי התחפושת "עלולה להוות הטרדה מינית כלפי הציבור". אנגלמאיר: "פגיעה חמורה בחופש הביטוי". האמן שוחרר כעבור כמה שעות

בווידאו: האמן זאב אנגלמאיר (שושקה) נעצר בהפגנה בירושלים/עריכה: שאול אדם

המשטרה עיכבה הערב (שבת) לחקירה את המאייר והאקטיביסט זאב אנגלמאיר, בעת שהוא מחופש לדמות "שושקה", סמוך למתחם ההפגנה שליד מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עילת העיכוב של אנגלמאיר הייתה כיוון שהוא עלול להוות הטרדה מינית לציבור, מאחר והוא הופיע מחופש לאישה ערומה, אך הוא שוחרר לאחר כמה שעות.

"כוחות משטרת ישראל עיכבו לחקירה אדם שהגיע למתחם המחאה כשהוא לבוש בדמות אישה עירומה, ובאופן שעלול להוות הטרדה מינית כלפי הציבור", נכתב בהודעת המשטרה. הפעיל נוהג להגיע בלבוש זה לכל הפגנה בה השתתף בשנים האחרונות.

"זאת פגיעה חמורה בחופש הביטוי ובחופש המחאה", אמר לוואלה! תרבות אנגלמאיר. "הגעתי להפגין, לממש את זכותי החוקית למחאה, להפגנה, כמו שאני עושה כל שבוע מתחילת המחאות מזה ארבע שנים".

לדבריו, שוטרים תפסו אותו בגרונו והובילו אותו לניידתץ "שוטרים באו וסחבו אותי לניידת, השתנקתי והשתעלתי. בחקירה התייחסו אליי כמו אל פושע. בסך הכל באתי במדינה דמוקרטית להילחם נגד שחיתות. ניסו להחתים אותי על הסכמה שלא אגיע לירושלים ולא הסכמתי לחתום על זה. מגוחך לטעון שזאת הטרדה מינית. גם אמרתי את זה בחקירה - תסתכלו על זה, זה בד. לדבר על זה במונחים של הטרדה מינית זה מגוחך".

מעצרו של זאב אנגלמאיר במהלך הפגנת הדגלים השחורים בירושלים 5 ביולי 2020. -, אתר רשמי
"עלול להוות הטרדה לציבור". אנגלמאיר בעת עיכובו, הערב/אתר רשמי, -

בתיעוד מעיכובו של אנגלמאיר בדמותו כשושקה נראה כוח של שוטרים ושוטרות ניגש אליו כדי לשוחח עמו. לאחר מכן הוא תועד שוכב על הרצפה וצועק לקהל סביבו: "במקום לעצור את ראש הממשלה המושחת שלנו, בנימין נתניהו שיש עליו תיקים.... עוצרים אותי על תלבושת בד".

אנשי מחאת "הדגלים השחורים" תקפו את המשטרה לאחר עיכובו של אנגלמאיר, ומסרו: "משטרת ישראל אינה משטרת הצניעות של משמרות המהפכה באיראן. אנו קוראים לשחרורו המיידי של האמן והיוצר זאב אנגלמאיר מידי משטרת נתניהו".

אלפים הגיעו הערב לבלפור, בשבת ה-11 ברציפות בה נערכת הפגנה נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה. המפגינים הגיעו אחרי צעדה שקיימו מאות מהם מגשר המיתרים ועד המעון, ללא אישור המשטרה. בזמן התהלוכה וסמוך למעון פרצו עימותים אלימים בין שוטרים למפגינים, במסגרתם שני שוטרים נפצעו.

במקביל למחאה בירושלים, כאלף בני אדם התאספו בקיסריה, שם נערכה הפגנה סמוך לבית הפרטי של משפחת נתניהו. מוקדם יותר הערב מפגינים התאספו בעשרות גשרים וצמתים ברחבי הארץ. בין היתר כ-200 איש הגיעו לצומת בנימינה, לשם הגיע גם ח"כ יאיר לפיד.

עוד בוואלה!

אלפים בהפגנות נגד רה"מ בי-ם וקיסריה, עימותים עם שוטרים נרשמו ליד בלפור

לכתבה המלאה
הפגנת הדגלים השחורים, מול מעון רה"מ, ירושלים 29 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"עוצרים אותי על תלבושת בד". אנגלמאיר בהפגנה בי-ם בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

עיכובו של אנגל מאיר ועילת ההטרדה המינית מגיע לאחר שביום רביעי חקרה יחידת הסייבר בלהב 433 אישה בשם איריס בוקר, בחשד להטרדה מינית של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. החקירה התייחסה לציוץ טוויטר שכתבה בוקר ב-11 באוגוסט ובו עסקה, לדבריה, בעיסוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו באיום באונס של פעיל שמאל כלפי שרה נתניהו.

"על איומים לאונס אחד לעשות עניין", כתבה בוקר בציוץ המדובר. "חכה ביבי כשזה עם כפר ערבי שלם או סודנים שיאנסו אותה", הוסיפה בוקר ואף כתבה ביטויים נוספים.

לאחר החקירה צייצה בוקר כי היא "נחקרה באזהרה". היא הסבירה כי החקירה התמקדה ב"ציוץ מה-11 באוגוסט בו הלנתי על כך שביבי מדבר על האיום של בועז דרורי על אונס, בשעה שאנחנו מקבלות עשרות כאלה ביום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully